Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله محسن زاده گفت: احداث جایگاه گاو خشک در مجتمع دامپروری به تعداد ۱۰ جایگاه و به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، احداث باکس گوساله دانی در مجتمع دامپروری به تعداد ۳۶۵ مورد در پنج ایستگاه، سیلوی خندقی هفت هزار تنی واقع در سه هزار راسی، پروژه اجرای زهکش زیرزمینی به مساحت ۲۰ هکتار و ترمیم و بازسازی منهول‌های زهکشی زیرزمینی به مساحت ۸۰ هکتار از جمله این طرح‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: عملیات تسطیح اراضی به مقدار ۱۶ هکتار، برق رسانی خطوط ۲۰ کیلوولت به سنترپیوت‌های بخش ۶ زراعی بطول سه کیلومتر، احداث و تجهیز کارگاه آسیاب کود و تزریق کود مایع برای هفت ایستگاه در بخش ۶ زراعی به مساحت ۲۰۰ هکتار، خط انتقال باغ زیتون ناحیه صنعتی به طول یک کیلومتر و اجرای سامانه آبیاری قطره‌ای ۲ هکتار از دیگر طرح‌هایی است که به بهره برداری رسیده است.

به گفته محسن زاده، عصایی کردن سنترپیوت در بخش هفت زراعی به مساحت ۸۰ هکتار و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان‌های درختچه میوه به صورت قرنطینه از دیگر طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری جدید امکان اشتغال بیشتر در بخش زراعی، دامی و باغی این شرکت فراهم می‌شود، گفت: زمینه یک سرمایه‌گذاری جدید با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در این شرکت آماده شده که در صورت تحقق هزاران شغل جدید در شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین از برنامه ریزی برای زراعت چوب در اراضی این شرکت خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهره‌برداری بهینه از اراضی و ایجاد اشتغال در منطقه اجرا می‌شود.

محسن زاده می‌گوید: امسال با تسطیح اراضی و آماده سازی پنج هکتار زمین، کشت درخت صنوبر با هدف استفاده حداکثری از امکانات آب و خاک در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شده است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح اقتصادی افتتاح طرح کشت و صنعت مغان سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی