Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایپانیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: در این نمایشگاه قابلیت های متعدد و متفاوتی در خودروسازی ها برای قطع وابستگی ارائه شده و عرضه مدل های متنوع و جدید و متناسب سازی محصولات با خودروسازی های پیشرفته دنیا در آن وجود دارد.

او افزود: اگر تجمیع قابلیت ها و نیازهای بازار در میان تمامی خودروسازان دولتی و خصوصی کشور انجام شود می توان هم افزایی بیشتری ایجاد کرد و توانمندی ها را به اشتراک گذاشت و عملا سرعت و جهش خودروسازی را با استفاده از توانمندی های یکدیگر ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحی با اشاره به جوینت شدن شرکت های خودروساز مطرح دنیا با یکدیگر، خاطر نشان کرد: خودروسازان بزرگ و مطرح دنیا در راستای منافع خود با همدیگر جوینت شده اند و دو خودروساز بزرگ کشور هم باید با هم، کارهای مشترک انجام دهند چراکه منافع آنها در یکپارچه سازی است و این موضوع هم برای صنعت و هم مردم منافع دارد. البته در این نمایشگاه محصول مشترکی بین دو شرکت ارائه شده که نکته قابل توجه و خوبی است.

او در خصوص همکاری گروه خودروسازی سایپا با  شرکت های دانش بنیان وزارت دفاع در راستای خودکفایی و قطع وابستگی گفت: وزارت دفاع یکی از سرمایه های بزرگ صنعتی کشور است که توانمندی و قابلیت های خوبی در حوزه های سخت افزار، نرم افزار، مغز افزار و سازمان افزار دارد.

جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: وزارت دفاع در چهار مولفه توسعه تکنولوژی پیشتاز است و اگر صنعت خودروسازی از این ظرفیت بتواند استفاده کند منفعت خوبی خواهد برد.

او با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که وزارت دفاع با صنعت خودرو تعامل بیشتری داشته باشد، افزود: زیر ساخت، نیروی انسانی و دانش ایجاد شده در وزارت دفاع، در اختیار خودروسازی قرار دارد و قطعا به کمک این صنعت خواهد آمد چرا که تا کنون در هر حوزه ای وزارت دفاع ورود داشته، توانسته کمک های بسیار خوبی انجام دهد. در حوزه قطعات های تک خودرو مثل ایربگ، ترمز  ABS  و ...اقداماتی انجام شده که برای صنعت خودرو بسیار مناسب بوده است.

فرحی با اشاره با اینکه قرار شده تفاهم نامه ای بین وزارت صمت و وزارت دفاع در راستای قطع وابستگی منعقد شود، گفت: این تفاهم نامه به زودی بین وزارت دفاع و وزارت صمت در خصوص توسعه همکاری مشترک منعقد خواهد شد و در این تفاهم نامه یکی از موارد همکاری در صنعت خودروسازی است و وزارت دفاع در راستای قطع وابستگی و نیاز وزارت صمت ظرفیت های تولیدی را در آن راستا ایجاد خواهد کرد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها گروه خودروسازی سایپا رپرتاژ آگهی صمت سایپا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا رپرتاژ آگهی صمت گروه خودروسازی سایپا رپرتاژ آگهی صمت سایپا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت دفاع وزارت دفاع قطع وابستگی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فرادستگاهی بودن حدنگاری و وجود موانع متعدد، بر نقش محوری فرمانداران در رفع موانع حدنگاری تاکید کرده و خواستار ورود جدی فرمانداران به این حوزه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش فرمانداران استان کرمان با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک، معاون سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری کرمان و فرمانداران شهرستان‌های سراسر استان در خصوص موانع موجود و راهکارهای تسریع در حدنگاری پهنه‌های استان کرمان صحبت و اظهار کرد: هویت‌بخشی به اراضی و املاک به نحوی که هیچ نقطه‌ای از کشور فاقد سند مالکیت حدنگار نباشد، حکم قانون جامع حدنگار و مورد تاکید جدی رهبر انقلاب و سران قوا است.

وی با بیان اینکه فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی تبعات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی فراوان و تثبیت مالکیت‌ها نقش ویژه‌ای در آمایش سرزمینی و مدیریت صحیح زمین دارد، افزود: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی مجموعه ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی استان، در بخش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و دستگاه‌های دولتی، بخشی از کار بر زمین مانده که متقاضی‌محور بودن و فرادستگاهی بودن حدنگاری عوامل عمده این مسئله هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیر حضوری و بر پایه هوش مصنوعی در سایه توسعه حدنگاری و صدور اسناد رسمی، گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و در حوزه استعلامات نیز به دلیل ایجاد دفتر الکترونیک در اسناد تک‌برگ، ۸۱ درصد استعلامات دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌صلاح به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه موانع جدی حدنگاری، متقاضی‌محور و فرادستگاهی بودن این اقدام است، بیان کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت، منوط به درخواست مالکین است، اطلاع‌رسانی و اقدامات تبیینی جهت آگاهی‌بخشی به وجوه مثبت سند مالکیت صورت گرفته و شاهد استقبال خوبی از سوی مردم بوده‌ایم اما در این مسیر، بعضی موانع در مسیر حدنگاری وجود دارد که امیدواریم فرمانداران به عنوان فرماندهان قرارگاه حدنگاری شهرستان‌ها، در جهت رفع موانع همکاری کنند.

وی با اشاره به نقش حدنگاری اراضی کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و شعار سال، به اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۵۴۳ هزار هکتار از اراضی تداخلی استان، تا کنون نسبت به ۲۱۱۰۰۰ هکتار رفع تداخل صورت گرفته و برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان استان، در سال گذشته برای ۱۰۰۰۰۰ از اراضی زراعی قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده است و برای باقیمانده اراضی نیز اعتبار ویژه‌ای برای استان کرمان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات ثبتی قدیمی و سابقه‌دار در برخی شهرستان‌ها گفت: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه مقرر شد کمیته حل معضلات ثبتی با هدف شناسایی مشکلات، در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شود تا پس از شناسایی و احصاء معضلات ثبتی ریشه‌دار که حل آن نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است، موارد حسب مورد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان جهت اتخاذ راهکار مطرح شود.

کد خبر 748895

دیگر خبرها

  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند