Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب طی بیانیه‌ای مردم عراق را به اتحاد و همدلی دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب طی بیانیه‌ای مردم عراق را به اتحاد و همدلی دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم: (و اعتصوا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا)
لازم است همگی شما امت اسلام به ریسمان مستحکم الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وحدت که سفارش و دستور موکد دین مبین اسلام بوده است؛ در قالب شعائر معظم حسینی بیش از هر زمان و مکان دیگری به چشم می‌آید. ملت‌های مسلمان ایران و عراق در طول تاریخ به واسطه‌ی ارادت خود به اهل بیت رسالت علیهم السلام؛ همواره در کنار یک دیگر قدم برداشته و پشتیبان یک دیگر در جهت رسیدگی به اهداف والا و مشترک خود بوده اند.

هرچند؛ که چشم ناپاک دشمنان و دست‌های خبیث سیه دلان و حسادت گران در هیچ عصر و زمانی، نتوانسته است این دو ملت را در کنار یکدیگر ببیند و همیشه سعی بر ایجاد اختلاف و افتراق در بین شیعیان، علی الخصوص شیعیان این دو کشور را داشته است؛ اما با تکیه بر شعار محوری «حب الحسین علیه السلام یجمعنا» در هیچ زمان و مقطعی از تاریخ نتوانسته و نمی‌توانند به این اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

نقطه‌ی اوج این وحدت، شهادت دو تن از سرداران بنام ایران و عراق در کنار یکدیگر و در راه هدفی مشترک بود که دست لطف و فضل الهی را بار دیگر نمایان نمود، و منجر به خنثی گشتن فتنه‌ها و توطئه‌های ایادی استکباری غرب در بین این دو کشور شد.

پرهیز از دامن زدن به اختلافات و عدم توجه به معاندین سفارش پیوسته و مکرر علمای اعلام از جمله مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در ایران و مرجعیت اعلای شیعه در عراق، حضرت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله تعالی بوده است؛ که لازم است در این برهه حساس تاریخی بار دیگر مورد توجه ملت‌های ایران و عراق قرار گیرد!

حماسه سازی در اربعین حسینی، بی شک برخواسته از اخلاص و دل‌های پاک مردم عراق در پذیرایی از زائرین حضرت سیدالشهدا «علیه السلام» است که نباید اجازه داد در این زمان مورد هجوم توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان گردد. کرامت عربی شما در ایام اربعین، برای همیشه در ذهن‌ها و قلب‌ها خواهد ماند.

ملت هوشیار و بیدار عراق و جوان‌های عراقی در این قضایای چند سال اخیر نشان دادند که این قدرت را دارند که از ملّت و از کشورشان در مقابل توطئه‌های جهانی محافظت کنند، توطئه‌ی داعش و تکفیری‌ها با همت همین ملت و جوان‌هایش به پایان رسید و ان شاءالله در جریانات اخیر نیز بار دیگر همین اتفاق رقم خواهد خورد و فضای صلح و آرامش گسترده خواهد شد.

برادران عزیز عراقیِ ما بدانند و توجه کنند، که ملت ایران همواره در تمام غم‌ها و شادی‌ها، گرفتاری‌ها و سختی‌ها در کنار شما خواهد بود و در هیچ زمانی اجازه نخواهد داد که دست ناپاک حاسدین، این وحدت و برادری را مورد هجمه‌ی خود قرار دهد.

اربعین امسال، بار دیگر ملل (ایران و عراق) در کنار یکدیگر و با استعانت از حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» چشم فتنه را کور کرده، حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد، ان شاءالله!


و العاقبه للمتقین
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب اربعین حسینی آیت الله سیستانی اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب ایران و عراق مردم عراق بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران