Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ۱۷ تیر امسال امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد در صورتیکه سازمان تامین اجتماعی تا یک ماه نسبت به تاسیس بیمارستان در این جزیره اقدام نکند طی نامه ای از رییس جمهور دولت سیزدهم برای رفع این مشکل کمک می گیرد.

پیرو این مساله و عدم انجام اقدامی تاثیر گذار حجت الاسلام احمد حسن زاده مجددا در خطبه های نماز جمعه چهارم شهریور خبر از تحریر این نامه در هفته جاری خبرداد و امروز سه شنبه هشتم شهریور نامه امام جمعه کیش به آیت الله دکتر رییسی در فضای مجازی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کیش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عمده ساکنان این جزیره تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما این سازمان تا کنون خدمات ارزنده با توجه به تعداد جمعیت و میزان درآمدی که از بیمه شدگان دارد به افراد تحت پوشش خود ارایه نکرده است.

وی با بیان اینکه به علت برخی شرایط جغرافیایی سرانه درمان در این جزیره بالا است یادآور شد: این نامه درخواست کمک و مساعدت رییس جمهور برای ورود به مساله احداث بیمارستانی در جزیره کیش همانند سایر نقاط کشور است.

در نامه امام جمعه کیش آمده است: به استحضار می‌رساند منطقه آزاد کیش، متشکل از ۴ جزیره کوچک و بزرگ، سال هاست که به عنوان یکی از فرصت‌های رونق اقتصادی و گردشگری کشور شناخته شده و در دولت‌های مختلف، از عناوین و چشم اندازها و برنامه‌های راهبردی متفاوتی بهره‌مند شده است که گاهی مسیر رشد و گاهی نیز رو به عقب بوده است.

آنچه مسلم است، منطقه آزاد کیش علی رغم همه تلاش‌های دولت‌های مختلف این روزها حال خوبی ندارد و مشکلات متعددی همچون رکود اقتصادی، گرانی افسار گسیخته مسکن، مهاجرت معکوس کیشوندان، گرانی بیش از حد خدمات بهداشت و درمان، کیفیت پایین خدمات آموزش و پرورش، گرانی و کمبود بی سابقه پروازها، مشکلات زیرساخت و انرژی و گرانی سبد معیشتی خانواده موجب شده است که تاب آوری زندگی در این جزیره دیگر برای ساکنین و بومیان غیرممکن شود.

اینجانب تلاش نموده ام در بازه‌های زمانی متفاوت مسائل و نکات مربوط به منطقه علی الخصوص مسئله فقدان مسکن ملی و همچنین موضوع بهداشت و درمان و فقدان بیمارستان تأمین اجتماعی را در خطبه‌های نماز جمعه و موقعیت‌های مختلف گوشزد نمایم.

از آنجایی که منطقه آزاد کیش به لحاظ جغرافیایی هیچ گونه راه خاکی نداشته و ساکنین فقط از طریق پرواز و دریا با هزینه بالا می‌توانند تردد کنند، به لحاظ درمانی کاملا ایزوله است و ساکنین چاره‌ای جز استفاده از خدمات تنها بیمارستان خصوصی موجود را ندارند.

لازم به ذکر است این بیمارستان از بدو تأسیس یعنی از سال ۱۳۷۲ تاکنون با تعرفه خصوصی اداره شده و تمامی بیمه‌های پایه نیز این تعرفه را پذیرفته اند لذا خدمات درمانی در جزیره نسبت به سرزمین اصلی بهایی بسیار بالاتر دارد و در صورتی که افراد نتوانند از بیمه درمانی بهره ببرند، با هزینه‌های بسیار گزافی روبرو می‌شوند.

لازم به ذکر است علیرغم پیگیری‌های متعدد و وجود تعداد زیاد بیمه شدگان تأمین اجتماعی، تاکنون هیچ گونه بیمارستان دولتی و علی الخصوص بیمارستان تأمین اجتماعی در کیش تأسیس نگردید و همچنان نیز در گیرودار مشکلات قانونی معطل مانده است؛

لذا با عنایت به موارد فوق، خواهشمند است دستور فرمایید جهت بررسی مسئله بهداشت و درمان و تأسیس بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه کمیته ویژه‌ای تحت نظارت نهاد محترم ریاست جمهوری تشکیل گردیده و به این مسئله رسیدگی ویژه شود.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی کیش جزیره کیش آیت‌الله رئیسی هرمزگان امام جمعه کیش دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کیش جزیره کیش سازمان تامین اجتماعی کیش جزیره کیش آیت الله رئیسی هرمزگان امام جمعه کیش دولت سیزدهم تامین اجتماعی امام جمعه کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

یک استارتاپ محیط‌زیستی ایرانی در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، استارتاپ محیط‌زیستی جامُش در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد.

آنها با شروع این طرح در جزیره زیبای هرمز در خلیج فارس توانسته‌اند بخش مهمی از این زباله‌های دیرتجزیه‌پذیر را بازیافت و زمین جزیره را پاکسازی کنند و در تلاش برای رسیدن به پسماند صفر در این جزیره شگفت‌انگیز هستند.

مدل تأمین مالی استارتاپ‌ها در ایران اشتباه است!/ چرا استارتاپِ شتاب‌دهنده قادر به دریافت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه نیست؟

پسماندهای شیشه‌ای بدلیل وجود سیلیس می‌تواند جایگزین سیمان در بتن قرار گیرد. از آنجایی که تولید سیمان با استخراج منابع طبیعی و تولید گازهای گلخانه ای همراه است؛ استفاده از پودر شیشه‌های بازیافتی به جای سیمان علاوه بر مقرون به صرفه بودن و افزایش استحکام بتن، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.

از پودر شیشه در صنایع دستی، مجسمه‌سازی، ساخت کاشی، سرامیک و… نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند