Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:29:46 GMT

راه ارتباطی ۹ روستای بخش دالخانی رامسر آسفالت شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۹۱۵۳

راه ارتباطی ۹ روستای بخش دالخانی رامسر آسفالت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با هفتمین روز از هفته دولت راه ارتباطی روستای نمکدره و آرمو که مسیر دسترسی به هفت روستای دیگر را فراهم می کند به بهره برداری رسید.

بخشدار دالخانی در آیین افتتاح این پروژه ها با اشاره به اینکه آسفالت مسیر رفت و آمد به این روستاها از مطالبه های دیرینه مردم منطقه بود و نبود آن در تابستان و زمستان موجب نارضایتی مردم بود توضیح داد: با اجرای این طرح راه ارتباطی به روستای نمکدره، و همچنین روستای آرمو که در مسیر روستاهای دیگری نظیر لگا، آغوزکی، گلین،آسیاب سر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..قرار دارد با اعتبار حدود هفت و نیم میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه این روستاهای ییلاقی در فاصله ۸۰ کیلومتری و دور از شهر قرار دارند افزود: راه ارتباطی روستای نمکدره به طول سه کیلومتر با اعتبار پنج میلیارد تومان از سوی اداره راه و شهرسازی و همکاری بخشداری دالیخانی و همیاری مردمی انجام و به بهره برداری رسید. 

سلیمی افزود: همچنین پروژه آسفالت روستای آرمو هم به طول هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد و نیم از سوی اداره راه شهرسازی و همراهی شورای بخش و بخشداری مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی لزوم آسفالت و روکش آسفالت در بخش دالیخانی که از مناطق پر رفت و آمد توریستی است را از چالش این منطقه معرفی کرد و افزود: این منطقه برای بهسازی در حوزه راه دسترسی نیازمند اعتبارهای ویژه است.

افتتاح یک واحد بوم‌گردی در ییلاق لیماکده

همزمان با هفتمین روز از هفته دولت یک واحد بوم گردی در روستای لیماکده بهش دالخانی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و که ۳۰ میلیون آن مربوط به تسهیلات بنیاد مسکن بود از سوی بخش خصوصی افتتاخ و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر هم در آیین افتتاح این پروژه نبود شورا و رابط شورا در روستای لیماکده را یکی از چالش های این روستا برشمرد و افزود: نبود شورا و ناظر موجب ساخت و ساز های غیر مجاز در این منطقه شده که بافت روستایی و معماری با ارزش منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
نادر سحرخیز گفت: در بوم گردی و روستاگردی نقطه عطف جذب گردشکر و پویایی اقتصادی منطقه در معماری سنتی معنا می شود و ما نمی‌بایست به بهانه رفاه و امکانات جذابیت های کهن و روستایی که عامل رونق گردشگری روستایی است را از بین ببریم.

برچسب‌ها گردشگری استانداری مازندران وزارت راه و شهرسازی مازندران رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استانداری مازندران وزارت راه و شهرسازی گردشگری استانداری مازندران وزارت راه و شهرسازی مازندران رامسر بهره برداری راه ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال