Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی ۱۴۳ پروژه کشاورزی خراسان جنوبی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که استاندار خراسان جنوبی و معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند طرح احیا و مرمت قنات روستای عیلکی شهرستان خوسف به نمایندگی از ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امروز سه‌شنبه ۸ شهریور در این آیین گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها هزار و ۷۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۱ نفر را فراهم و ۶۷ هزار و ۷۱۰ نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی افزود: احیا و مرمت ۷۰۰ متر از قنات ۹۰۰ متری روستای عیلکی با هزینه‌کرد ۹ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید؛ این طرح با مشارکت هشت میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون از  محل خودیاری اهالی روستای عیلکی پایین به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: دبی این قنات ۱۰ لیتر بر ثانیه بود که بعد از احیا و مرمت به ۱۵ لیتر بر ثانیه رسیده است؛ سطح زیر کشت بهره‌مند از آب این قنات ۴۲ هکتار است که زندگی و معیشت ۶۰ خانوار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جعفری بیان کرد: اعتبار این پروژه از محل منابع مالی سال ۱۴۰۰ مصوبات سفر رئیس جمهور تأمین شده است؛ مشابه سفرهای استانی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی نیز به شهرستان‌ها سفر کرده و شخصا در جریان مشکلات، مطالبات، پتانسیل‌ها قرار گرفته و در مراسم افتتاح پروژه‌ها حاضر می‌شود که جای قدردانی دارد.

محمدعلی ایمانی، سرپرست فرمانداری خوسف نیز گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده که شهرستان خوسف نیز از این خدمات بی‌بهره نمانده است.

وی افزود: ظرفیت‌هایی در شهرستان خوسف وجود دارد که شکوفایی آن از عهده استان خارج است و عنایت ویژه ملی خواهد توانست این شهرستان را به قطب اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و صنعتی تبدیل کند.

ایمانی شغل عمده جمعیت این شهرستان را کشاورز و دامدار دانست و بیان کرد: شرکت‌های سهامی زراعی، مجتمع گلخانه محمدیه، کشتارگاه صنعتی دام، دشت‌های حاصلخیز خوسف، تولید ۱۲ هزار تن شیر، هزار و ۹۰۰ هکتار کشت باغات عناب و ۷۷ مرغداری، ۶۴ پرواربندی، بزرگترین مجتمع پرواربندی شترمرغ از جمله مزیت‌های این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و شهرستان خوسف تصریح کرد: توسعه گلخانه محمدیه و تکمیل مجتمع گلخانه ماژان به مساحت ۵۰ هکتار از جمله درخواست‌های مردم است.

وی بیان کرد: احیا و مرمت ۱۰۰ رشته قنات به طول ۲۰ هزار متر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، انتقال آب از طریق لوله به میزان ۴۰ کیلومتر و اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، آبیاری کم فشار به میزان ۳۷۵ هکتار با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار باید انجام شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت جهاد كشاورزي جمهوری اسلامی ایران استاندار خراسان جنوبی وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت کشاورزی خراسان جنوبی شهرستان خوسف احیا و مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ روستا درگیر سیل شدند و تمامی تیم‌های مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

محمودرضا تیمورپور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:در اثر بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی درگیر سیل شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل‌زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعا تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات و گزارش‌ها اعزام می‌شوند.

تیمورپور گفت: با توجه به بارندگی‌های شب و روز گذشته بیشترین بارندگی در روستای بیشه خوسف به میزان ۶۰ میلی‌متر بوده است.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارندگی‌های گزارش شده امروز مربوط به محورهای بیرجند_ خوسف، بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و سربیشه_درح و در سایر نقاط به صورت نقطه‌ایی ممکن است بارندگی باشد.

وی بیان کرد: محورهای شهداد به نهبندان نیز به دلیل عدم ایمنی مسدود بوده و محورهای طبس به خرو، بیرجند به شوشود، دهک به مختاران و کلیه راه‌های فرعی بخش سرداران خوسف به سرچاه عماری به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

تیمورپور با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان خوسف و نهبندان است، یاداور شد: به برخی از راه‌ها و ابنیه‌های روستایی، آبنماها، بخش کشاورزی، قنوات، اراضی زمین‌های کشاورزی نیز خسارت وارد شده است.

معاون مدیریت  بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه گروه‌های آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب