Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:57:02 GMT

تحصن حامیان چارچوب هماهنگی عراق پایان یافت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۰۲۱۰

تحصن حامیان چارچوب هماهنگی عراق پایان یافت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی از هواداران خود خواست که به تحصن و اجتماعات خود پایان دهند.

پایگاه خبری بغداد الیوم ضمن نقل بیانیه این کمیته، گزارش داد، کمیته سازماندهی از صبر، شجاعت و پایمردی تحصن‌کنندگان برای دفاع از کشور و مشروعیت در طول هفته‌های گذشته قدردانی می‌کند؛ تحصنهایی که علیرغم همه تهدیدهای دو روز گذشته، همچنان ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمبته خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: موضع ملی شجاعانه به پرونده مواضع عزتمندانه شما که با دفاع از میهن و کشور در برابر حملات تروریستی و هرج‌ومرج بود، اضافه شده است. سالم به منازل خود بازگرددید و برای لبیک گفتن به هر گونه ندای میهن در صورت لزوم، در نهایت آمادگی باشید».

کمیته مذکور از نیروهای امنیتی، نیروهای سازمان الحشد الشعبی که از تحصن کنندگان، دفع شر کردند و همه عشایری که به ندای میهن و کشور لبیک گفتند، قدردانی کرد.

این در حالی است که رهبر جریان صدر، امروز با حضور در نشستی خبری در نجف اشرف، برای رویدادهای دو روز اخیر در عراق، از مردم این کشور عذرخواهی کرد و برای خروج طرفداران خود از تحصن، ضرب‌الاجل تعیین کرد که پس از آن، خروج حامیان وی آغاز شد.

رهبر جریان صدر عراق همچنین بعد از ظهر امروز تأکید کرد که دیگر به عالم سیاست بازنخواهد گشت.

الصدر درباره تماس با رهبران سیاسی عراق گفت: هیچ تماسی با گروههای سیاسی در کار نیست. من برای همیشه، سیاست را کنار گذاشتم و دیگر سراغ آن نخواهم رفت».

وی همچنین تأکید کرد: «من مطیع امر مرجع خود، آقای حائری هستم».

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعیان عراق روز گذشته اعلام کرد که به دلیل ناتوانی جسمی و بیماری از مرجعیت تقلید شیعیان انصراف می‌دهد و مقلدان خود و شیعیان را به تبعیت و اطاعت از آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دعوت کرد و ایشان را شایسته‌ترین فرد برای رهبری امت اسلام دانستند.

آیت الله حائری همچنین خطاب به مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق که پس از انتخابات عراق و طرح مطالبات غیر قانونی، خواستار انحلال پارلمان شده بود تا از برگزاری جلسه انتخاب نخست وزیر جلوگیری کند، گفت که هر کسی بخواهد با بهره‌بردن از نام دو شهید صدر میان مردم عراق اختلاف بیندازد و در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط لازم است، بخواهد رهبری شرعی را بر عهده بگیرد، از صدری‌ها نیست.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی سید مقتدی الصدر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی النصر و الوحده + فیلم

دیدار تیم‌های النصر و الوحده در چارچوب هفته سی‌ام لیگ حرفه‌ای عربستان با برتری پر گل النصر به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های النصر و الوحده شامگاه _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته سی‌ام لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد النصر به‌پایان رسید.

در دقایق ۵، ۱۲ و ۵۲ کریستیانو رونالدو، اوتاویو در دقیقه ۱۸، سادیو مانه در دقیقه ۴۵ و محمد الفتیل در دقیقه ۸۸ گل‌های النصر را به ثمر رساندند.

خلاصه‌بازی النصر و الوحده کد خبر 750575

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • خلاصه بازی الهلال و الاهلی + فیلم
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • خلاصه بازی النصر و الوحده + فیلم
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه