Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@15:11:13 GMT

چهارمین سایت 5G تبریز امروز افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۰۴۱۶

چهارمین سایت 5G تبریز امروز افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همزمان با هفتۀ دولت و در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ در سالن شهید قندی برگزار می‌شود، اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، طی ارتباطی آنلاین با شهر تبریز، چهارمین سایت نسل پنجم تلفن‌همراه این شهر را افتتاح می‌کند.

ایرانسل، که در روز اول مرداد ۱۳۹۹، موفق شده بود نخستین سایت تجاری 5G را در ایران راه‌اندازی کند و هم‌اکنون، رکورددار تعداد سایت نسل پنج و سرعت اینترنت همراه در ایران است، در ادامۀ این پیشتازی، با رساندن آمار سایت‌ها به «۹» سایت در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، پروژۀ توسعۀ فراگیر نسل پنج در ایران را با هدف‌گذاری برای نصب ۴۶۰ سایت 5G، از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، با راه‌اندازی «۱۰» سایت جدید در سراسر کشور ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا کنون، «۸۷» سایت دیگر از این ۴۶۰ سایت، در استان‌های مختلف کشور، نصب شد که سه سایت آن در تبریز قرار دارد و در مراسم امروز نیز، چهارمین سایت 5G ایرانسل در تبریز که «یکصد و ششمین» سایت 5G ایرانسل در کشور است، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات افتتاح می‌شود.

ایرانسل همچنین بهره‌برداری از فناوری «موج میلیمتری» را در توسعۀ شبکۀ نسل پنج، در برنامه قرار داده است که با استفاده از این فناوری، امکان پوشش شبکه در مراکز اداری، تجاری و فضاهای بسته، با سرعت بالاتر از قبل، فراهم خواهد شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

نخستین سایت تجاری نسل پنجم تلفن‌همراه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی شد. این سایت توسط رئیس‌جمهوری وقت و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، با حضور مدیرعامل ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل ایرانسل، در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مدیرعامل ایرانسل، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل ایرانسل، در این جزیره افتتاح شد.

هفتمین سایت 5G ایرانسل هم، چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق و مدیرعامل ایرانسل، راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

هشتمین سایت 5G ایرانسل که نخستین سایت نسل پنج دولت سیزدهم محسوب می‌شد نیز روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، طی مراسم بازدید دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل، به صورت آنلاین، در یک منطقۀ پرترافیک در شهر «اندیشه» واقع در غرب استان تهران، افتتاح شد.

علاوه بر این هشت سایت، نهمین سایت نسل پنج ایرانسل در شرکت فولاد مبارکه، به عنوان نخستین تجربۀ کاربست تجاری 5G در صنعت، پیرو تفاهم‌نامۀ منعقد شده بین دو شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، خدمات لازم برای تأمین زیرساخت ارتباطی تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه، با عنوان «کارخانۀ متصل» را فراهم کرده است.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکۀ نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکۀ واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد. ایرانسل همچنان، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری 5G در ایران است و به زودی با رفع دغدغۀ تخصیص فرکانس، پروژۀ بزرگ توسعۀ فراگیر 5G در کشور را به سرانجام رسانده و طعم شیرین فناوری را به مشترکان خود می‌چشاند تا آیندۀ روشنی را در برابر دیدگان مردم ایران قرار دهد و نبض زندگی دیجیتال را در دنیای مشترکان خود به تپش درآورد.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، همزمان با گسترش پوشش شبکۀ نسل پنج، مطالعه بر روی نسل ششم تلفن‌همراه یا 6G را نیز از آغاز سال ۱۳۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

کد خبر 1668216

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیرعامل ایرانسل سایت 5G ایرانسل تجاری نسل پنج نسل پنج ایران چهارمین سایت سایت 5G ایران سایت نسل پنج نخستین سایت سایت تجاری راه اندازی افتتاح شد ماه ۱۳۹۹ تجاری 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد