Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۹ در چهارمین دیدار فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر در ورزشگاه تختی انزلی به‌مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه سن‌سیروس یا همان تختی انزلی و در حضور تماشاگران انزلی‌چی، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان در قالب هفته چهارم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس برابر یکدیگر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان

ورزشگاه: سن‌سیروس (تختی انزلی)

گل‌ها:

ملوان: مهدی مومنی (دقیقه ۵۳)

ذوب‌آهن: آرمان قاسمی (دقیقه ۳۸ از روی نقطه‌پنالتی)

تعویض‌ها:

ملوان: مهدی مومنی (میلاد شعبانلو بین دو نیمه) - اکبر ایمانی (مهران احمدی در دقیقه ۷۵) محمد قادری (میلاد جهانی در دقیقه ۷۵) - سجاد بازگیر (پرهام صیاد در دقیقه ۸۸)

ذوب‌آهن: محمدعلی فرامرزی (مسعود ابراهیم‌زاده در دقیقه ۱۵ - اجباری) - محمدامین درویشی (امیرحسین رنگرزجدی بین دو نیمه) - صادق صادقی (سجاد جعفری در دقیقه ۷۰) - نادر محمدی (محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۷۰) - شهرام سالاری (سجاد آشوری در دقیقه ۹۲)

کارت‌زرد:

ملوان: مجید عیدی، ایمان صادقی (دقیقه ۳۳) - مصطفی ناییج‌پور (دقیقه ۷۰) - سعید کریمی (دقیقه ۷۳)

ذوب‌آهن: محمدعلی فرامرزی (دقیقه ۴۱)

کارت‌قرمز:

کوبل‌داوری: علی بای (داور وسط)، محمد هاشمی‌نسب (‌کمک‌داور اول)، دانیال باشنده (کمک‌داور دوم)، مهرداد باشنده (داور چهارم) و رحیم رحیمی‌مقدم (ناظر داوری)

ترکیب تیم فوتبال ملوان بندرانزلی:

ایمان صادقی، سعید کریمی، سجاد بازگیر، میلاد شعبانلو، مسعود زائرکاظمین، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، میلاد جهانی، مصطفی نائیج‌پور، مهران احمدی، محمدصادق بارانی

سرمربی: مازیار زارع

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان:

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، آرمان قاسمی، امیرحسین رنگرزجدی، سجاد آشوری، مسعود ابراهیم‌زاده، پویا پورعلی، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی، محمدحسین اسلامی

سرمربی: مهدی تارتار

گزارش‌بازی و دقایق حساس:

در همان دقایق آغازین مسابقه یک موقعیت خطرناک برای ملوان بر روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد شد که توپ با اختلاف کم از بالای دروازه ذوبی‌ها به بیرون رفت‌.

در دقیقه ۱۲ بازی ضربه پای‌چپ میلاد جهانی با اختلاف خیلی‌کم از کنار دروازه فرعباسی راهی اوت شد.

مسعود ابراهیم‌زاده درحالی‌که فقط ۱۵ دقیقه از زمان بازی سپری شده بود دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد؛ محمدعلی فرامرزی جانشین وی شد تا نخستین تعویض ذوب‌آهن مانند بازی برابر تراکتور اجباری باشد.

پس از چند حمله توسط ملوان بازی آرام شد و ذوب‌آهن نیز توانست در دقایقی نبض بازی را در اختیار بگیرد؛ در دقایق ۱۵ تا ۲۵ بازی در میانه‌زمین دنبال شد.

در دقیقه ۳۴ بازی یک ضربه خطا به‌سود ذوب‌آهن اعلام شد و ارسال سجاد آشوری منجر به پنالتی برای ذوبی‌ها شد و علی بای نقطه‌پنالتی را نشان داد. همین باعث شد بازیکنان و هواداران ملوان شدیداً اعتراض و به داور فحاشی کنند.

بازی به‌خاطر همین اعتراضات چند دقیقه‌ای از جریان افتاد و ملوانی‌ها با فشار هوادارانشان می‌خواستند زمین بازی را ترک کنند؛ در نهایت به زمین برگشتند و درحالی‌که همچنان هواداران ملوان به داور فحاشی می‌کردند آرمان قاسمی پشت‌ضربه پنالتی ایستاد و توپ را به تور دروازه ایمان صادقی دوخت.

‌حتی پس از گل اول ذوب‌آهن هواداران ملوان به عکاس ذوب‌آهن نیز در حرکتی عجیب فحاشی کردند.

در ادامه و چند دقیقه بعد دوباره در یک صحنه علی بای به بازیکنان هر دو تیم کارت‌زرد نشان داد و همانجا بود که هواداران ملوان با فحاشی و حتی پرتاب اشیایی به زمین داور را مورد عنایت خود قرار دادند و شعار داور برو بیرون سر دادند.

داور و کمک‌هایش به بیرون رفتند و چند دقیقه‌ای نیز اینجا وقت تلف شد و کادرفنی دو تیم با داور و ناظر بحث می‌کردند که در نهایت هواداران با شعار داور دوست‌داشتنی! خواهان بازگشت او به زمین شدند چرا که می‌دانستند به ضرر تیمشان خواهد بود.

در صحنه اعتراض بازیکنان ملوان یکی از نیمکت‌نشینان این تیم از داور بازی کارت‌قرمز مستقیم دریافت کرد.

بعد از آن هر صحنه‌ای که منجر به زمین‌خوردن بازیکنان ذوب‌آهن در هر کجای‌زمین می‌شد هواداران ملوان به تمسخر "پنالتی‌پنالتی" سر می‌دادند.

هشت دقیقه وقت‌اضافی برای نیمه‌اول منظور شد.

در وقت‌های تلف‌شده نیمه‌اول محمدرصا سلیمانی در محوطه جریمه ملوان نقش بر زمین شد اما علی بای این‌بار صحنه مشکوک‌تری را پنالتی نگرفت و اعتقاد داشت سلیمانی شبیه‌سازی کرده است‌.

با آغاز نیمه‌دوم دوباره ملوان موقعیت‌سازی کرد و شوت خطرناک مهاجم این تیم به‌شکلی نفس‌گیر به بیرون رفت‌.

پس از دریافت گل تساوی توسط ذوب‌آهن، شاگردان تارتار برای زدن گل پیروزی‌بخش حمله کردند و فرصت‌های نصف‌ونیمه‌ای روی دروازه ملوان ایجاد کردند.

در دقیقه ۷۸ سجاد آشوری چسبیده به محوطه جریمه ملوان نقش بر زمین شد و یک ضربه ایستگاهی به‌سود ذوب‌آهن به‌دست آمد.

ملوانی‌ها در دقیقه ۸۸ صاحب یک فرصت عالی گلزنی شدند که توپ توسط فرعباسی گلر ذوبی‌ها دفع شد.

طی یک حرکت انفرادی و انفجاری توسط محمدحسین اسلامی شوت محکم پای‌چپ او تیرک دروازه ملوان را به لرزه درآورد.

پنج دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه‌دوم اعلام شد.

شرح گل‌ها:

آرمان قاسمی در دقیقه ۳۸ و پس از چندین دقیقه توقف بازی پشت ضربه پنالتی اعلام‌شده به‌سود تیمش ایستاد و توپ را به مرکز دروازه زد تا ذوب‌آهن یک بر صفر پیش بیفتد.

مهدی مومنی پس از چندین‌بار تلاش گلزنی توسط بازیکنان ملوان موفق شد در دقیقه ۵۳ با یک شوت دقیق در محوطه جریمه ذوب‌آهن بازی را به تساوی بکشاند و تعویض‌طلایی مازیار زارع لقب بگیرد.

نکات‌بازی:

پیش از آغاز بازی داود رفعتی ناظر بازی اعلام کرد مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن محروم است اما بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شد که تارتار محرومیت خود را پشت‌سر گذاشته و دچار اشتباه شده است.

حضور بیشتر از ۵ هزار هوادار ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران حضور پیدا کردند و به تشویق تیمشان پرداختند.

تنها دو الی سه هوادار ذوب‌آهنی در ورزشگاه حضور پیدا کردند تا تیمشان در انزلی تنها نباشد.

روی اسکوربورد ورزشگاه تختی به‌اشتباه به‌جای لوگوی ذوب‌آهن لوگوی استقلال قرار گرفته و اسم این تیم نیز اشتباه نوشته شده است.

کد خبر 601018

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران هفته چهارم لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تیم فوتبال ملوان تیم فوتبال ذوب آهن باشگاه ذوب آهن ورزشگاه تختی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ملوان بندرانزلی هواداران ملوان ذوب آهن اصفهان آرمان قاسمی سجاد آشوری چند دقیقه ذوب آهن علی بای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان

پرسپولیس در روزی که این شانس را داشت از تساوی استقلال برابر تراکتور استفاده کند و به صدر جدول برسد، با تساوی بدون گل برابر سپاهان متوقف شد تا با اختلاف یک امتیازی نسبت به آبی‌ها در رتبه دوم باقی بماند.

این دیدار در نیمه اول بدون جنجال و حاشیه دنبال شد، اما در نیمه دوم با چند صحنه بحث برانگیز همراه بود. در دقیقه ۵۷ مسابقه، امید عالیشاه در شرایطی که توپ از سیاوش یزدانی عبور کرده و به پیام نیازمند رسیده بود، به سمت مدافع طلایی‌پوشان رفت و برخوردی با او داشت که داور در این صحنه تنها به اعلام خطا بسنده کرد.

همچنین در دقیقه ۶۹ مسابقه و زمانی که سرخپوشان صاحب یک ضربه کرنر شده بودند، عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه سرنگون شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت، اما داور دستور به ادامه بازی داد

جنجالی‌ترین صحنه بازی هم در دقیقه ۸۲ رخ داد؛ جایی که امید عالیشاه در حال بحث با دو بازیکن سپاهان بود و برایان دابو به سمتش آمد و او را هُل داد تا درگیری اوج بگیرد و در نهایت امید عالیشاه پس از برخورد فیزیکی با بازیکن سپاهان از زمین بازی اخراج شود.

نظرات کارشناسان داوری درباره این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

 برخورد امید عالیشاه و سیاوش یزدانی (دقیقه ۵۷- مشکوک به جریمه شخصی)

مهدی عالیقدر: مدافع ایستاده و این مهاجم است که با توجه به فاصله‌ای که با توپ دارد، اقدام به تنه زدن به وی میکند و داور به درستی اعلام خطا کرد.
 ابراهیم میرزابیگی: امید عالیشاه یک رفتار غیرورزشی انجام داد و باید اخطار می‌گرفت.
 تورج حق‌وردی: داور باید به بازیکن قرمز به خاطر ضربه‌ای که به بازیکن زرد زد، اخطار می‌داد.
 بابک وسیله‌بر: بازیکن قرمز با بی ملاحظگی بر روی حریف خطا می‌کند که جریمه آن اعلام ضربه آزاد مستقیم و کارت زرد می‌باشد.

 برخورد مدافع سپاهان و عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۶۹- مشکوک به پنالتی)

مهدی عالیقدر: مهاجم بلافاصله وقتی مدافع را پشت سر حس خود حس می‌کند، اقدام به سرنگونی خود می‌کند، لذا ادامه بازی تصمیم صحیح می‌باشد.
ابراهیم میرزابیگی: واضح نیست که بازیکن سپاهان از پشت مرتکب خطایی می‌شود یا خیر، اما به نظر من مشکل خاصی نبود و ادامه بازی از طرف بازی درست بود.
 تورج حق‌وردی: هیچ خطایی اتفاق نیفتاد.
 بابک وسیله‌بر: از این زاویه فیلمبرداری خطایی مشاهده نمی‌شود در ضمن هر دست گذاشتنی در فوتبال خطا نیست، بنابراین ادامه بازی صحیح است.

 درگیری امید عالیشاه و برایان دابو (دقیقه ۸۲- اخراج)

مهدی عالیقدر: این صحنه بدرستی توسط تیم داوری تصمیم گیری شد و اخراج بازیکن تیم قرمز با توجه به ضربه‌ای که به مدافع وارد کرد، کاملا مبتنی بر قانون صورت گرفت.
 ابراهیم میرزابیگی: حرکت آقای عالیشاه برخورد شدید محسوب نمی‌شد و نیازی به اخراج مستقیم نداشت و داور باید به او اخطار می‌داد. ضمن اینکه در این صحنه دابو هم باید اخطار می‌گرفت.
 تورج حق‌وردی: ضربه‌ای که بازیکن پرسپولیس زد، برخورد شدید تلقی می‌شد و اخراج او صحیح بود.
 بابک وسیله‌بر: در این درگیری هر دو بازیکن به علت رفتار‌های غیر ورزشی مستحق دریافت کارت زرد بودند، اما دلیل اخراج بازیکن بعد از مشورت با داور چهارم و کمک داور اول بر ما پوشیده است.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، سپاهان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پنالتی واضح بود، داور نگذاشت PSG ناامید برگردد!
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!
  • خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان + فیلم
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2 - رئال مادرید 2
  • رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت
  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی