Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان و ارزشمند پژوهشگاه‌های علوم انسانی در حوزه و دانشگاه در جهت غنا بخشیدن به علوم انسانیِ اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایرا امروز (سه‌شنبه 8 شهریورماه) در نشست  شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان و ارزشمند پژوهشگاه‌های علوم انسانی در حوزه و دانشگاه در جهت غنا بخشیدن به علوم انسانیِ اسلامی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تاکید بر ضرورت ایفای نقش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشگاه‌های علوم انسانی در جهت بازسازی و اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی کشور، از اعضای حقیقی و حقوقی این شورا خواست طرح‌ها و پیشنهادهای خود را برای این منظور به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

در ادامه جلسه گزارش عملکرد شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مطرح و عملکرد این شورا در طول ۱۳ سال سپری شده از تاسیس آن در سال ۱۳۸۸ از سوی اعضا مرور شد.

براساس این گزارش شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در این مدت، در ۱۷ کارگروه علمی و با مشارکت ۵۱۰ نفر از اعضای هیئات علمی دانشگاه‌های کشور، ۱۹۲ رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا مورد بازنگری قرار داده یا بدوا تاسیس کرده است.

شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با رویکرد اسلامی شدن رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی و اجتماعی، بومی‌سازی و متناسب‌سازی رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی با نیازها و زیست‌بوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی، ارتقای کارآمدی رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی در راستای تدوین نظام مسائل کشور و توانایی رفع و حل این مسائل و روزآمدسازی رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی با تحولات روز عرصه علم و فناوری در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ، با همکاری دانشگاه‌های مرجع و حوزه‌های علمیه کشور همکاری داشته است.

در این مدت ۶۵۶ کتاب در حوزه علوم انسانی در حوزه‌های ۱۷ گانه مورد بررسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تالیف شده که ۵۶ مورد آن منتشر و بقیه در دست نهایی سازی و انتشار قرار دارند.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از ارائه این گزارش ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را مکلف به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور برای به نتیجه رسیدن این اقدامات کرده و تاکید کردند که صرفا از طریق علوم انسانیِ اسلامی می‌توانیم تحول در فرهنگ و استقرار جامعه اسلامی را محقق کنیم.

همچنین اعضا مقرر کردند که الزامات تقویت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در جلسه بعدی شورا مطرح شود تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود