Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:06:53 GMT

سهم ۳.۹ درصدی لرستان از تسهیلات تولید و اشتغال‌زا کشور

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۰۹۷۳

سهم ۳.۹ درصدی لرستان از تسهیلات تولید و اشتغال‌زا کشور

به گزارش خبرنگار مهر، الهام شاداب فر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم تسهیلات قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات به تفکیک سرمایه ثابت و در گردش تخصیص یافته است که در این بین سهم استان لرستان ۳‌.۹ درصد است.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود متغیر ۱۰ تا ۱۴ درصد به تناسب میزان توسعه یافتگی با اولویت اشتغال زایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقتصادی به استان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: این تسهیلات برای ایجاد و تکمیل پروژه‌های اقتصادی بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، بهداشت، ورزش، ارشاد، مشاغل خرد و خانگی تعلق گرفته است.

شاداب فر گفت: این تسهیلات نیز از طریق نهادهای حمایتی نظیر بنیاد برکت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی بین افراد متقاضی که دارای شرایط هستند تعلق گرفته است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی، طرح‌هایی که برای دریافت این تسهیلات معرفی می‌شوند ابتدا باید در کمیته‌های فنی دستگاه‌های بررسی و سپس در کمیته کارشناسی استان مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس در کمیته استانی و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مورد تأیید و در نهایت برای بررسی و پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: با همکاری و تعامل همه دستگاه اجرایی، نهادهای حمایتی و بانک‌های عامل، تاکنون بالغ بر ۸۰ درصد منابع تخصصی در استان جذب و پرداخته شده و یا در حال پرداخت به طرح‌های بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون است.

کد خبر 5577686

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد تسهیلات اشتغالزایی هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا گناوه دولت سیزدهم قزوین سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد