Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سخنگوی صنعت آب در استان همدان درباره ابهامات ایجاد شده نسبت به وجود آرسنیک در آب منتقل شده از سد تالوار، گفت: از آنجا که تمامی شرکت های آب و فاضلاب مکلف به رعایت استاندارد ملی آب یا نشریه ۱۰۵۳ هستند بنابراین آب مورد بهره برداری از سد تالوار پیش از ورود به شبکه توزیع از طریق مراجع ذی صلاح از جمله مرکز بهداشت مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید عزیزی متواضع با اشاره به نگرانی و شایعات منتشره درباره آرسنیک موجود در آب تالوار مطرح کرد: دادستان استان با ورود به این موضوع در حال بررسی ابهامات است که مسلما پس از اتمام بررسی، نتیجه را به مردم شریف استان اطلاع رسانی خواهد کرد. 

وی با این توضیح که بیشتر آب های سطحی و یا زیرزمینی دارای مقادیری آرسنیک  هستند، گفت: البته این میزان باید براساس استاندارد ملی آب آشامیدنی کمتر از یک صد میلی گرم بر لیتر باشد و مردم یقین داشته باشند کیفیت خط قرمز شرکت های آب و فاضلاب بوده و به هیچ عنوان آب غیراستاندارد در سیستم آبرسانی شهر همدان توزیع نخواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: مشاور پروژه انتقال آب از سد تالوار یقینا بر اساس فاکتورهای موجود در آب پشت سد تالوار تصفیه خانه را طراحی کرده است.

عزیزی متواضع در بخش دیگری ضمن ارائه گزارشی در زمینه مجموعه اقدامات انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته به منظور آبرسانی به شهر همدان، گفت: طی ۱۱ روز کاری و فعالیت در شش جبهه کاری از مجموع ۱۶ کیلومتر خط اضطراری انتقال آب از سد تالوار تاکنون ۱۵.۳ کیلومتر حفاری و ۱۰.۳ کیلومتر لوله گذاری و بخش عمده لوله های مورد نیاز طرح در محل کارگاه دپو شده است.

وی درباره انتقال آب از چاه‌های کشاورزی نیز توضیح داد: در بخش چاه های کشاورزی نیز تاکنون ۵۳ حلقه چاه به شبکه متصل شده که از این تعداد ۴۳ حلقه وارد مدار بهره برداری شده است.

عزیزی متواضع همچنین ضمن اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه آبرسانی تانکری شهر همدان اظهار کرد: در بخش آبرسانی تانکری روز گذشته همکاران ما موفق شدند در قالب ۱۸۳ سرویس دو میلیون و ۱۴۹ هزار لیتر آب را در سطح شهر به مناطق پایش شده از طریق مرکز ۱۲۲ انتقال دهند و تا ساعت ۱۳ امروز نیز ۸۵ سرویس معادل یک میلیون لیتر آب شرب تانکری میان مردم توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به لطف خدا شبکه آبرسانی در شهر همدان تا حد زیادی به پایداری نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: براساس گزارشات مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب اکثر کوچه هایی که با مشکل قطع یا افت فشار مواجه بودند رفع مشکل شدند ضمن اینکه با تلاش همکاران من با ایجاد یک خط ۵۰۰ متری مخزن چهل چمن تا غروب امروز به کوی محمدیه متصل و مشکل کم آبی و افت فشار در این نقطه از شهر نیز برطرف میشود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در روزهای معمول ۱۸۵۰ لیتر در ثانیه آب در شهر همدان تولید می شد، گفت: با خروج تصفیه خانه بهشتی ۹۰۰ لیتر از این آب از مدار بهره برداری خارج شده بود که خوشبختانه بخش مهمی از کسر آب هم  از محل چاه‌های کشاورزی  و سایر منابع ایجاد شده همانند چاه های واقع در آق حصارجبران خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، وی بر اساس وعده وزیر نیرو و استاندار همدان نیز پیش بینی کرد: طرح آبرسانی از خط اضطراری تالوار تا ۲۰ شهریور مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب و فاضلاب آب آرسنیک بحران آب تنش آبی سد تالوار سد تالوار بهره برداری آب و فاضلاب شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد