Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-ممکن است به زودی یک سلاح جدید در نبرد چند صد ساله ما با میکروب‌ها ارائه شود. اولین لایه پوششی که می‌تواند به سرعت باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین برده و ماه‌ها به کشتن آن‌ها ادامه دهد.

به گزارش فرارو، این پوشش آنتی باکتریال که توسط تیمی از مهندسان و ایمونولوژیست‌های دانشگاه میشیگان ساخته شده است، می‌تواند انواع میکروب‌ها و ویروس‌های موجود بر روی سطوح مانند SARS-CoV-2 (ویروسی که منجر به کرونا می‌شود) را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش های انجام شده ۹۹.۹ درصد میکروب ها از روی سطوحی مانند صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش تلفن همراه و تخته گوشت توسط این لایه پوششی از بین رفتند. «آنیش توتجا» استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه مالایا و یکی از نویسندگان این مقاله، عقیده دارد که این پوشش می‌تواند در فضا‌های عمومی مملو از میکروب مانند فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد زیادی داشته باشد. او می‌گوید: «تاکنون روش مناسبی برای تمیز نگه داشتن سطوحی که دائماً لمس می‌شوند، مانند نمایشگر‌های لمسی فرودگاه وجود نداشته است.»

مواد ضدعفونی کننده می‌توانند در مدت یک یا دو دقیقه میکروب‌ها را از بین ببرند. استفاده از این مواد سطوح را در برابر عفونت مجدد آسیب‌پذیر می‌کند. اما ساعت‌ها طول می‌کشد تا این مواد بتوانند سطوح ضدباکتریایی را که از فلزاتی مانند مس و روی ساخته شده اند، پاکسازی کنند. پوشش جدید از مولکول‌های ضد میکروبی از روغن درخت چای و روغن دارچین که قرن هاست هر دو به عنوان میکروب کش‌های ایمن و موثر استفاده می‌شوند، ساخته شده است.

استفاده از پلی اورتان نیز سبب دوام این پوشش شده است. یک درزگیر سخت و محکم که معمولاً روی سطوحی مانند کف و مبلمان استفاده می‌شود. نتایج آزمایش‌های دوام این محصول نشان می‌دهد که این پوشش می‌تواند به مدت شش ماه یا بیشتر، پیش از شروع تبخیر روغن میکروب‌ها را از بین ببرد. پس از آن نیز می‌توان این پوشش آنتی باکتریال را با روغن تازه شارژ کرد. سطح با روغن جدید شارژ شده و این چرخه دوباره آغاز می‌شود. توتجا تخمین می‌زند که این فناوری می‌تواند ظرف یک سال به صورت تجاری در دسترس قرار بگیرد.

منبع: sciencedaily

منبع: فرارو

کلیدواژه: پوشش آنتی باکتریال کووید 19 میکروب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت‌ها دعوت می‌کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آن‌ها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشور‌ها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می‌دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می‌دهد که چگونه کشور‌ها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده‌اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آن‌ها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹،۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می‌کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • دریبل دیدنی و وحشتناک امباپه که مدافع حریف را نابود کرد + ویدئو
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟