Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر سه شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان ۲ هزار پروژه وزارت جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با اشاره به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در زمینه تأمین امنیت غذایی کشور تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار کشور وابسته به امنیت غذایی است که این موضوع ارتباط تنگاتنگی با تلاش‌های جهادگران وزارتخانه جهادکشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان معوقات گندم کاران کشور ظرف روزهای آینده خبر داد و از تلاش‌های گندم کاران در سراسر کشور در راستای تأمین گندم مورد نیاز در سال جاری قدردانی کرد.

مخبر همچنین با اشاره به دیدار امروز (سه شنبه) اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در زمینه اقتصاد و به ویژه امنیت غذایی و معیشت مردم افزود: تاریخ کشور و تجربه تقابل دشمنان با مردم ایران نشان داده که موضوع امنیت غذایی از مباحثی است که همواره به عنوان یک ابزار علیه مردم کشورمان مورد استفاده قرار گرفته به همین دلیل دولت به صورت جدی و با عزمی راسخ در راستای توجه به این موضوع و افزایش ذخایر کالاهای اساسی گام بر می‌دارد.

وی همچنین اداره کشور بدون نگاه به بیرون و لزوم خنثی سازی تحریم‌ها را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: باید مسیر حرکت دولت طوری باشد که دشمنان ملت نتوانند با اقدامات بدخواهانه خود ملت ایران را با آسیب در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش غذایی روبرو کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در اوایل کار دولت سیزدهم کاهش ذخایر کالاهای اساسی یکی از نگرانی‌های جدی دولت و رییس جمهور بود که توانستیم ظرف مدت کوتاهی این ذخایر را به نقطه اطمینان بخش و مطلوبی برسانیم که وزارت جهاد کشاورزی با اقدامات شبانه روزی خود نقش مهمی در این موضوع داشت.

مخبر با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی و تأمین ارز کالاهای اساسی در اوایل کار دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد، خطاب به مدیران وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید برای کالاهای مهم و ضروری مورد نیاز مردم از طریق ابزارهایی همانند کشت قراردادی، خرید تضمینی و اختصاص یارانه اقدامات لازم را انجام داد.

برنامه ریزی دولت با ایجاد پنج خط انتقال آب دریا به مرکز کشور

معاون اول رییس جمهور به مشکلات خشکسالی در سطح جهان اشاره کرد و افزود: دسترسی‌های ایران به دریا و اقیانوس یک فرصت استثنایی است که در این راستا دولت برای پنج خط انتقال آب دریا به مرکز کشور و نیازهای بخش صنعت برنامه ریزی لازم را انجام داده است؛ در گذشته آب آشامیدنی و صنعت شهرهای ساحلی ایران از مرکز کشور تأمین می‌شد اما در دولت سیزدهم به سمتی حرکت می‌کنیم که آب را از دریا به مرکز ایران انتقال دهیم.

مخبر همچنین در خصوص استفاده بهینه از آب و خاک گفت: احیای کشت دیم، آبخیزداری وآبخوان داری سه برنامه اساسی دولت برای توجه به بحث آب و خاک در کشور است.

تغییر الگوی کشت اهمیت اساسی دارد

معاون اول رییس جمهور افزود: تغییر الگوی کشت نیز در کشور اهمیت اساسی دارد زیرا می‌توان به عنوان نمونه از طریق روش‌های گلخانه‌ای نیازهای دامی قابل توجهی را تأمین کرد.

مخبر با تأکید بر اینکه اقتصادی کردن کشاورزی به حضور مردم و سرمایه گذاران به این حوزه منجر می‌شود، ادامه داد: باید از دامداران کشور که در موضوع حذف ارز ترجیحی با دولت همکاری کردند، قدردانی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های معاون اول رییس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی و با اعلام اینکه طبق برنامه ریزی این وزارتخانه تولیدات کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، گفت: اعلام قیمت تضمینی خرید گندم قبل از فصل کاشت و کشاورزی قراردادی از جمله اقدامات مهم وزارتخانه جهاد کشاورزی در یکسال گذشته است.

کد خبر 5577710 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی محمد مخبر صحن مجلس مجلس شورای اسلامی بانکداری اسلامی بانک مرکزی دولت سیزدهم کمیسیون اقتصادی حسین امیرعبداللهیان آیت الله ناصری جمهوری اسلامی ایران محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی هفته دولت علی بهادری جهرمی مهرداد بذرپاش وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم امنیت غذایی رییس جمهور معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است