Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد به لطف مشتریان جدید و افزایش شدید تقاضا برای نفت در بازار جهانی، درآمد‌های نفتی روسیه به بالاترین میزان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وال استریت ژورنال، به لطف افزایش شدید تقاضای نفت از سوی برخی اقتصاد‌های بزرگ جهان، روسیه توانسته حجم صادرات نفت خود را تقریبا به میزان پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی با اوکراین برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی که به حدود ۱۰۰ دلار از هر بشکه رسیده و باعث شده تا درآمد‌های نفتی روسیه سر به فلک بکشد.

الینا ریباکوا، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه مالی بین المللی می‌گوید: روسیه در حال دست و پا زدن در پول است.

وی افزود: روسیه از ابتدای سال جاری تا ما جولای ۹۷ میلیارد دلار نفت و گاز فروخته که ۷۴ میلیارد دلار آن از محل فروش نفت بوده است.

اطلاعات آژانس بین المللی انرژی نیز نشان می‌دهد روسیه فقط در ماه جولای روزانه ۷.۴ میلیون بشکه بنزین و گازوئیل در بازار جهانی فروخته است که نسبت به روز‌های نخست سال و پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی روسیه با اوکراین فقط ۶۰۰ هزار بشکه در روز کمتر است.

یک مقام کشتیرانی روسیه که قبلا در حوزه فروش نفت این کشور نیز دست داشته می‌گوید: صادرات نفت روسیه در حال انفجار است چرا که این کشور توانسته مشتریان نفتی جدیدی پیدا کرده، مسیر‌های پرداخت جدید ایجاد کند، کارگزاران نفتی جدید به کار گرفته و راه‌های جدید انتقال پول صادرات را هم فراهم کند.

سرگی اکولنکو، کارشناس و مدیر سابق نفتی روسیه، می‌گوید: یک واقعیت تحقق یافت که جهان به نفت نیاز دارد و هیچکس جرات کافی برای تحریم روزانه ۷.۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت روسیه گاز روسیه تحریم روسیه بحران اوکراین جنگ اوکراین نفتی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید