Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:00:11 GMT

کریدور بزرگراهی غرب کشور ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۲۵۹

کریدور بزرگراهی غرب کشور ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر سه شنبه در بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علیرضا خرمی، مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور از وضعیت کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان اظهار کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و تخصیص به موقع منابع مالی موجب می‌شود آسفالت طرح‌های راهسازی استان قبل از اتمام فصل کاری به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت ۳۶ کارگاه راهسازی در تمامی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی نشان از اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در آذربایجان‌غربی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: بهسازی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی از جمله مرز تمرچین علاوه بر احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان انجام می‌شود.

حمزه‌لو بر پیگیری تخصیص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در بخش حمل‌ونقل استان تأکید کرد و افزود: امسال نیز ٢٠٢ کیلومتر راه و بزرگراه با ٣٠ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده تکمیل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از عملیات آسفالت بزرگراه نقده-پیرانشهر گفت: قطعه اول احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین به طول ۱۰ کیلومتر است که ۴ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

حمزه‌لو با اشاره قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین نیز از کیلومتر ۱۰ شروع و تا کیلومتر ۳۲ ادامه دارد، گفت: ٣ هزار میلیارد ریال اعتبار برای قطعه دوم این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تأکید کرد: با توجه به بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین عملیات ساخت و توسعه بزرگراه نقده - پیرانشهر با سرعت در حال انجام است.

کد خبر 5577722

منبع: مهر

کلیدواژه: راه وشهرسازی آذربایجان غربی کریدور بزرگراهی غرب کشور هفته دولت بوشهر اربعین حسینی کرمانشاه ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا دولت سیزدهم قزوین گناوه اردبیل کریدور بزرگراهی غرب کشور آذربایجان غربی بزرگراه نقده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی

جمشید درستکار مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی گفت: قرار است امسال ۲۳۷ روستای استان از نعمت‌گازطبیعی بهره‌مند شوند که در صورت تحقق این موضوع، تقریبا روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی را در شرف اتمام خواهیم داشت.

وی افزود: روند گازرسانی در آذربایجان‌غربی تداوم دارد چنان که در حال حاضر، ۱۱۷ طرح به طول ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در مرحله اجرا است.

درستکار با اشاره به طرح گازرسانی شهری، روستایی و صنایع در استان، افزود: پارسال ۳ طرح شهری، ۲۴۳ طرح روستایی و ۶۲ طرح صنایع به اتمام رسیده و مشعل‌گاز در آنها روشن شده است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مجموع طول شبکه این طرح‌ها ۱۳۱۴ کیلومتر بود که با صرف اعتباری بیش از هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان به سرانجام رسیده تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی بهره‌مند شود.

پارسال ۵۷ مورد ایستگاه در سطح استان نصب شد و مجموع ایستگاه‌های موجود آذربایجان‌غربی به هزار و ۱۲۹ عدد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا