Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@16:05:41 GMT

کباب لقمه با سویا و بدون گوشت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۴۸۰

پروتئین سویا بسیار بالا است و اگر شما ممنوعیت مصرف گوشت و مرغ دارید می‌توانید به این روش یک کباب لقمه خوشمزه در خانه تهیه کنید. ناطقان: کباب لقمه با سویا یکی از روش‌های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه این کباب خانگی است که‌ می‌توانید بدون گوشت و مرغ در خانه تهیه کنید. هزینه تهیه این کباب بسیار کم و مقرون به صرفه است و‌ می‌تواند یک گزینه خوب برای دانشجو‌ها نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما‌ می‌توانید کباب لقمه خود را بسته‌بندی و فریز کنید و در مواقع استفاده فقط سرخ نمایید.
مواد لازم برای تهیه کباب لقمه با سویا

    سویا ۱ پیمانه
    سیب‌زمینی متوسط ۱ عدد
    پیاز ۱ عدد
    جعفری تازه به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری
    آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
    تخم‌مرغ ۱ عدد (دلخواه)
    آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
    زعفران ۱ قاشق چای‌خوری
    سیر ۱ حبه
    نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا به مقدار لازم

کباب لقمه
طرز تهیه کباب لقمه با سویا
مرحله اول

ابتدا سویا را با کمی آب جوش بگذارید تا خیس بخورد و نرم شود. سیب‌زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید. بعد از ۱۰ دقیقه سویا را داخل آبکش بریزید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.
مرحله دوم

اجازه دهید تا سویا کاملا خنک شود و بعد آن را چرخ یا پوره کنید.‌ می‌توانید از غذاساز یا میکسر یا چرخ گوشت برای چرخ کردن سویا استفاده نمایید. دقت کنید در این کباب لقمه از تخم‌مرغ برای انسجام بیشتر استفاده شده است و اگر گیاه‌خوار هستید یا قصد فریز کردن کباب‌ها را دارید‌ می‌توانید آن را حذف کنید.
دستور پخت کباب لقمه با سویا
مرحله سوم

پیاز را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و به همراه سویا چرخ‌شده و سیب‌زمینی و ادویه هل و آب لیموترش و زعفران و آرد سوخاری و سیر رنده‌شده و ادویه‌ها خوب ورز دهید تا به خوبی مواد یکدست و مخلوط شود. ورز دادن مواد باعث انسجام بیشتر‌ می‌شود.
مرحله چهارم

وقتی مواد به خوبی مخلوط شدند می‌توانید از یک کباب‌زن ساده استفاده کنید یا مواد را داخل تابه چرب‌شده بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا کم کم بپزد. روی آن خط ایجاد کنید و کباب‌ها را برش بزنید و هر دو طرف را سرخ و به همراه گوجه سرو کنید. اگر دوست دارید یک کته خوشمزه کنار این کباب میل کنید، ۸ ترفند برای جلوگیری از شفته شدن برنج را بخوانید.
نکات کلیدی در تهیه کباب لقمه با سویا

    افزودن تخم‌مرغ و جعفری دلخواه استفاده و‌ می‌توانید حذف کنید.
    آب پیاز و سیب‌زمینی باعث شل شدن کباب شما می‌شود.

برچسب ها: کباب لقمه ، سویا ، بدون گوشت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کباب لقمه سویا بدون گوشت سیب زمینی ۱ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود