Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد کارگاه مجسمه‌سازی بیست و نهمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران گفت: انتخاب درونمایه و تم در هماهنگی با شکل، روند و نحوه برگزاری جشنواره، اتفاق فرخنده‌ای است.

نگار نادری‌پور استاد کارگاه مجسمه‌سازی بیست و نهمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره اینکه این جشنواره تا چه حد متناسب با نیاز‌های هنری جوانان است، گفت: جشنواره جوانان مثل هر پدیده و رویداد دیگری، مسیر و روند تکامل خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبعا مشکلات و نواقصی دارد اما هر بار و در هر دوره اساتید کوشیده‌اند که بخشی از آن را مرتفع سازند. پس از دو دوره برگزاری آنلاین و غیرحضوری و کشف قابلیت‌های آموزش و کار از راه دور، به توجیه و دلایلی برای برگزاری مجدد حضوری جشنواره نیاز بود که با هدایت و سیاست‌های جناب استاد رحیمیان تغییرات مهم و بنیادینی در موازین این دوره صورت گرفت که به نظر من نقطه عطف جشنواره جوانان است. 

او با اشاره به مهم‌ترین تفاوت‌های این دوره نسبت به دوره‌های قبلی جشنواره گفت: یکی از مهمترین تغییرات، انتخاب تم و درونمایه برای این رویداد است. خصوصیت دیگر این دوره انبساط زمان جشنواره از سه روز کارگاه به چند ماه همکاری و همفکری هنرجویان با اساتید است. همچنین تأکید بر فرایند و روند به جای تولید اثر در پایان کارگاه‌ها، امکان تجربه‌گرایی و جستجوگری را برای شرکت‌کنندگان فراهم ساخته است. گفتگو، تعامل محوری و توجه به کار مشارکتی ازجمله مواردی است که در این دوره از جشنواره بر آن تمرکز شده است. 

این مجسمه‌ساز افزود: انتخاب درونمایه و تم در هماهنگی با شکل، روند و نحوه برگزاری، اتفاق فرخنده‌ای است. هنر معطوف به محیط زیست می‌تواند شکاف میان انسان، محیط و همچنین بحرانی بودن شرایط را بیان و روشنگری کند و در جامعه ایجاد حساسیت سازد. در عین حال حضور شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف ایران و در نتیجه از زیست بوم‌های متنوع، فرصت و ویژگی خاصی برای این رویداد محسوب می‌شود. 

نادری‌پور ادامه داد: در هنر معاصر مسئله اصلی رابطه هنر و جهان پیرامون است، از این رو هنرمندان به کنشگران فعالی تبدیل شده‌اند که به طرح مسائل اجتماعی می‌پردازند. هنر به مثابه عمل و کنش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دیده می‌شود و قادر است با آگاهی‌بخشی در بهبود جامعه نقشی قابل توجه و مؤثر ایفا کند. 

استاد کارگاه مجسمه‌سازی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است که این حرکت آغازین در اولین دوره خود با چالش‌ها و معضلاتی مواجه خواهد شد. شکل متفاوت برگزاری و تأکید و تمرکز بر کشف و‌ ایده پردازی به جای تکنیک و اجرا، برای اساتید و دست‌اندرکاران هم موقعیت و وضعیت جدیدی است. تأکید بر رفتار گروهی و خلق پروژه‌های مشارکتی در آموزش ما جایگاه خاصی ندارد و طبیعتا شرکت‌کنندگان را در مسیر با پرسش‌های جدی روبرو می‌کند که البته باعث مسرت است؛ چون از نظر من پرسشگری مهمترین دستاورد یک جشنواره جوان است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره هنرهای تجسمی مجسمه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مایک لی، کارگردان کهنه کار فیلم‌های «ورا دریک»، «سالی دیگر»، «رازها و دروغ‌ها» و «الکی خوش» در جشنواره فیلم مدیترانه مالت با جایزه زنبور طلایی برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای تجلیل می‌شود.

این کارگردان ۹۱ ساله که ۷ نامزدی اسکار در کارنامه دارد و نخل طلای جشنواره فیلم کن ۱۹۹۳ را برای فیلم «برهنه» دریافت کرده است، همچنین در یک مسترکلاس جشنواره شرکت می‌کند و با آدریان ووتن، مدیر اجرایی فیلم لندن و کمیسیون فیلم بریتانیا گفت‌وگو خواهد کرد.

جشنواره فیلم مدیترانه اعضای هیات داوران خود را که بخش رقابتی جشنواره متشکل از ۱۲ فیلم از منطقه را قضاوت خواهند کرد، معرفی کرده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره که ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود، جوایز زنبور طلایی جشنواره به بهترین فیلم بلند، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، طراحی تولید، اجرای فنی خلاقانه و جایزه ویژه هیات داوران اهدا خواهد شد.

گروه داوری شامل جان اس بیرد کارگردان اسکاتلندی، مارجری سیمکین مدیر بازیگران «آواتار»، پدرو لوکه فیلمبردار «جامعه برف»، ماریو فیلیپ آتزوپاردی کارگردان مالتی-کانادایی، نیتن کراولی انگلیسی طراح تولید «شوالیه تاریکی» و ریچی مهتا کارگردان کانادایی هستند.

امسال دومین دوره این جشنواره از ۲۲ تا ۳۰ ژوئن (۲ تا ۱۰ تیر) در شهر والِتا پایتخت مالت برگزار می‌شود.

کد خبر 6092677

دیگر خبرها

  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب