Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:14:55 GMT

صیانت اسنپ چت از کودکان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۹۵۸

صیانت اسنپ چت از کودکان

اسنپ چت به والدین این امکان را می‌دهد که بدون حساس کردن کودکانشان بر مکالمات آن‌ها در این برنامک نظارت کنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، اسنپ چت به والدین این امکان را می‌دهد که بدون حساس کردن کودکانشان بر مکالمات آن‌ها در این برنامک نظارت کنند، این ابزار جدید Family Centre نام دارد و خانواده‌ها امکان لینک کردن آن به صفحۀ فرزندان خود را خواهند داشت، البته برای استفاده از این افزونه لزوما خانواده‌ها باید کاربر اسنپ چت باشند و دنبال‌کنندۀ حساب فرزند خود نیز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزونۀ جدید اسنپ جدید به والدینی که دنبال کنندۀ فرزند خود هستند، اجازه می‌دهد تا متوجه شوند که فرزندشان با چه کسی صحبت کرده است، البته مدیران این پلتفرم مدعی هستند که اجازۀ دسترسی به چت‌های خصوصی به والدین داده‌ نخواهد شد اما خانواده‌ها می‌توانند حساب‌های نگران‌کننده را به مدیران این برنامک معرفی کنند تا مورد بررسی تیم ایمنی اسنپ چت قرار بگیرند. 

اسنپ چت در ارتباط با سرویس جدید خود عنوان کرده است که مرکز خانواده این برنامک را درست همانند تعاملات فرزندان و خانواده در دنیای واقعی طراحی کرده‌ایم همانطور که والدین در بعد فیزیکی زندگی دوستان فرزندان خود را می‌شناسند اما امکان گوش دادن به مکالمات آنان را ندارد، در اسنپ چت نیز این بستر را فراهم کرده‌ایم که لیست دوستان کودکان و نوجوانان خود را در اختیار داشته باشند اما امکان خواندن مکالمات را ندارند.

مدیران این شرکت مدعی هستند که این ویژگی جدید از استقلال و حریم خصوصی نوجوانان محافظت می‌کند اما در عین حال ایمنی آنان را نیز تقویت می‌کند.

بدین ترتیب اسنپ‌چت به شرکت‌های فناوری ملحق می‌شود که برای افزایش ایمنی کودکان ویژگی‌هایی جدیدی را تعریف می‌کند تا پاسخ مثبتی به نگرانی دولت‌های سراسر جهان نسبت به امنیت کودکان در فضای مجازی داده باشد.  

برمبنای همین نگرانی دولت‌های مرکزی بود که طی ماه‌های اخیر سازندگان گوشی‌های هوشمند ابزارهایی را در نظر گرفته‌اند تا والدین اجازه پیدا کنند، زمان استفادۀ کودکان خود از گجت‌های هوشمند را مدیریت کنند. 

دولت انگلستان در مراحل نهایی تدوین لایحه ایمنی آنلاین است که شرکت‌های فناوری را مجبور می کند از کاربران زیر سن قانونی در برابر محتوای مضر یا صریح در رسانه‌های اجتماعی محافظت کنند. شرکت‌های فناوری در صورتی که قوانین موضعه را رعایت نکنند با جریمه‌های میلیارد پوندی روبرو خواهند شد.

انگلیس همچنین قصد دارد تا شرکت های فناوری را ملزم به طراحی برنامه‌هایی کند که ایمنی کودکان و نوجوانان را در اولویت خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس حریم خصوصی دولت علم و فناوری کودکان والدین سلفی برنامه حساب ایمنی نوجوان اپلیکیشن تکنولوژی آنلاین مضر دانلود اپلیکشن لینک محتوا مدیریت فضای مجازی مکالمات طرح صیانت متا دانلود اپلیکیشن اسنپ چت نمایش تلفن کنترل والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند