Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس محیط زیست گفت: شهروندان به دلیل روحیه محبت آمیزی که دارند در مواجهه با موجودات مختلف تلاش می‌کنند نیاز آن‌ها را پاسخ بدهند اما با غذا دادن به این قبیل حیوانات بزرگترین ظلم را در حق آن‌ها مرتکب می‌شوند.

مهدی اسماعیلی کارشناس حوزه محیط زیست و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: جوامع شهری ما به دلیل رشد نامتوازنی که در حاشیه خود تجربه می‌کند و همچنین به دلیل قرارگیری زیستگاه‌های مختلف در اطراف شهر و تعدی انسان‌ها به آن‌ها منجر به ورود گونه‌های مختلف جانوری به حریم شهرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از طرف دیگر کاهش منابع غذایی مرتبط با این گونه های جانوری به دلیل خشکسالی‌های اخیر و تخریب زیستگاه‌ها و ... عامل دیگری شده‌اند تا حیوانات برای بقای خود به سمت جوامع انسانی آمده و سعی کنند که غذای خودشان را از درون این جوامع و شهرها و روستاها تامین کنند.

این کارشناس حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: این اتفاق از ۲ جنبه مخاطره آمیز است و یکی از آن‌ها موضوع تهدید سلامت شهروندان و کاهش میزان بهداشت عمومی شهر و همچنین بیماریهایی است که می‌توانند منتقل کرده و آسیب‌هایی که ممکن است وارد کنند و همچنین می‌توانند گونه‌های حیاط وحش شهری را مورد آسیب قرار دهند و از بین ببرند.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر بعد از ورود گونه‌های جانوری مثل سگ یا روباه به شهرها زیست آن‌ها تبدیل به یک زیست پایدار شود، آن موقع شاهد این خواهیم بود که دیگر نسل‌های بعدی که از آن‌ها تولید می‌شود، قابلیت زیستن در طبیعت و برگشت به طبیعت را نداشته باشند و در واقع همزیستی با انسان‌ها پیدا می‌کنند و مثل پدیده سگهای بلا صاحب و آنوقت شاهد حضور روباه‌های مختلف خواهیم بود که دیگر ترس ندارند و از دست انسان‌ها غذا می‌گیرند و به نوعی یک مهمان ناخوانده را به شهر تحمیل می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد: شهروندان به دلیل روحیه و فطرت محبت آمیزی که دارند در مواجهه با موجودات مختلف که در وضعیت مددجویی قرار می‌گیرند، تلاش می‌کنند که نیاز آن‌ها را پاسخ بدهند اما با غذا دادن به این قبیل حیوانات بزرگترین ظلم را در حق آن‌ها مرتکب می‌شوند؛ زیرا با غذا دادن حیوانات را شرطی می‌کنیم و مسیر اشتباهی را  برای زیست آن‌ها مشخص می‌کنیم و در واقع آن چرخه طبیعی که خودشان باید طی کنند را دچار تغییر می‌کنیم.

این کارشناس حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: بهترین کار در مواجهه با حیواناتی که در سطح شهر مشاهده می‌کنند این است که از دادن غذا با آن‌ها خودداری کنند و در درجه دوم اگر حیوانی هست که در واقع‌ در وضعیتی قرار دارد که فرار نمی‌کند یا مدت زمان زیادی را در آن منطقه حضور دارد با سازمان آتش‌نشانی یا اداره کل محیط زیست منطقه تماس بگیرند تا نسبت به انتقال آن‌ها اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روباه محیط زیست سگهای ولگرد اقلیم ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»