Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:40:47 GMT

«کوچه نقاش‌ها» در تماشاخانه ماه

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۰۶۷

«کوچه نقاش‌ها» در تماشاخانه ماه

«کوچه نقاش‌ها» به کارگردانی رضا کنگازیان در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان، روی صحنه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آریا شیر اسماعیلی دستیار کارگردان و محمد هاشم‌زاده تهیه کننده نمایش «کوچه نقاش‌ها» هستند.

همچنین امینه محمودی و پریسا کدخدایی در کنار علی طاووسیان بازیگران این مجموعه‌اند. علی طاووسیان نویسندگی این اجرا را نیز بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این نمایش از سوم تا یازدهم شهریورماه در «تماشاخانه ماه» عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت گیشه ۸ به نشانی www.gisheh۸.com مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، این نمایش از کتاب کوچه نقاش‌ها نوشته راحله صبوری اقتباس شده و حاصل سه ماه مصاحبه با سیدابوالفضل کاظمی است. کاظمی فرمانده گردان بسیجی لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بوده و در طول جنگ در چندین عملیات به صورت نیروی آزاد شرکت داشته و در عملیات کربلای پنج و هشت فرمانده گردان عملیاتی میثم بوده است. این رزمنده بارها در عملیات مختلف آماج تیر و ترکش دشمن قرار گرفته و دچار مجرومیت‌های سخت و جان فرسا شده است.

ابوالفضل کاظمی متولد کوچه نقاش‌ها، در محله گارد ماشین دودی بین خیابان صفاری و خیابان خراسان است به دلیل علاقه‌اش به این محله و کوچه نام کتاب را کوچه نقاش‌ها گذاشته است.

خاطرات وی از آن منظر سزاوار تأمل و توجه است که فرمانده گردان هم با فضای قرارگاهی و رده‌های بالای فرماندهی جنگ و هم با فضای درون گروهی نیروهای رزمنده و خط شکن ارتباطی تنگاتنگ دارد و بازنمایی حضور وی در این دو فضای پیچیده جذابیت خاصی به کتاب بخشیده است.

لحن ساده و بی‌پرایه کاظمی و به تعبیری ادبیات عامیانه او در کتاب سبب می‌‏شود مخاطب ارتباطی صمیمی با اثر برقرار کند. بیان تفاوت‌های سال‌های قبل و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است. دوران جوانی وی مقارن با سال‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت و بعد از آن او هشت سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند.

همرزمی او با شهید دکتر مصطفی چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین قسمت‌های کتاب است. کتاب در ۱۶ فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مکان آن‌ها تدوین شده است. به دلیل تمرکز بر حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رخدادهای انقلاب اسلامی در این اثر به صورت خلاصه آمده‌اند.

«کوچه نقاش‌ها» طی دو سال و براساس سه ماه مصاحبه تدوین شده است. لحن راوی در جای جای کتاب حفظ شده و راحله صبوری تلاش کرده در نوشتن خاطرات ابوالفضل کاظمی به واژه‌ها، تکیه کلام‌ها و اصطلاحات خاص وی وفادار باشد.

کد خبر 601034

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تماشاخانه ماه تماشاخانه ماه حوزه هنری اصفهان عمارت سعدی اصفهان حوزه هنری کتاب دفاع مقدس لشکر محمد رسول الله نویسنده کردستان شهيد چمران جنگ تحمیلی عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کوچه نقاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است

آقای سعید فرجی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کتاب سعی دارد داستانی زنده و پویا را از زندگی مسلمانان پوشش دهد.
وی افزود: تصاویر کتاب «نزدیک‌تر» شامل عکس‌هایی از کشور هند، اندونزی، افغانستان، مالزی، عمان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فرانسه، مغرب، تانزانیا، عربستان و ایران است
این عکاس پیش‌تر کتاب‌های «تبادل»، «دیار نزدیک» و «سفر به موگادیشو» را نیز به چاپ رسانده بود.

ایمان یادگاری گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی به دلیل بارش‌های سیل‌آسا
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • تمرین شاداب سرخپوشان در ورزشگاه کاظمی
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»