Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:58:06 GMT

اقدامات توسعه ای دولت سیزدهم در گچساران به روایت آمار

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۲۳۰

اقدامات توسعه ای دولت سیزدهم در گچساران به روایت آمار

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم، با حضور صادقانه در میان مردم توانست با  تحرک جدیدی در بدنه اجرایی کشور کم اعتمادی مردم به نظام را کاهش و امیدها را برای  رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی افزایش دهد.

به گفته مسوولان اجرایی گچساران دولت سیزدهمطی یکسال گذشته ۶ هزارو ۵۷۲ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های این شهرستان در بخش های مختلف هزینه کرده  که این سرمایه گذاری علاوه بر افزایش امید واری اجتماعی موجب رشد و توسعه این منطقه کم برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد شاخص فعالیت این شهرستان در بخش های عمران روستایی و شهری ، آب، راه، بهداشت، سلامت،  زیر ساخت های جاده های عشایری و تامین منابع آب طی یک سال گذشته از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده تا جایی که ارایه آمارهای موجود حکایت از این مساله دارد.

 همچنین اقدامات عمرانی و سرمایه‌گذاری‌های جدید دولت در اجرای طرح های مختلف موجب افزایش امیدواری اجتماعی شده بطوری که دولت هم اکنون ۲۳۰طرح و پروژه مختلف با حجم سرمایه گذاری پنج هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال را در مناطق مختلف گچساران در دست اجرا دارد که این خود موجب افزایش امید مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود.

 به گفته برخی کارشناسان اقدامات و برنامه های جدید دولت در این  شهرستان می تواند علاوه بر شتاب بخشیدن  به عمران و آبادانی، در شاخص های توسعه ای  این منطقه کم برخوردار  اثرگذار باشد.

شاخص توسعه عمران روستایی در دولت سیزدهم

فرماندار گچساران گفت: ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای احیای بافت فرسوده این شهر و بازسازی مسکن روستایی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شد.

روانبخش دیهیم  خوب افزود: این میزان تسهیلات برای بازسازی ۳۴۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و مناطق روستایی این شهرستان  پرداخت شد.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات ۱۰۸ میلیارد ریال برای بازسازی ۲۱۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و ۱۲۵میلیارد ریال برای بازسازی ۱۲۵ واحد مسکن روستایی هزینه شد.

اجرای  ۴۷۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای گچساران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاهای گچساران هزینه شد.

محمدمراد راغ پور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به توسعه عمران روستاها توجه ویژه ای دارد گفت: اجرای سنگ فرش پنج هزار مترمربع معابر روستایی، ۳۱۰ متر دیوار حایل، ساخت ۲ دهنه پل، ۳۷۵ متر جو و کانال هدایت سیلاب و ۱۲۰ هزار متر مربع زیر سازی و بیس از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در زمینه عمران روستایی در این شهرستان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت:۵۵۰ تن قیر رایگان به آسفالت معابر مناطق روستایی این شهرستان امسال اختصاص یافت که با این میزان قیر  ۱۲۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای گچساران آسفالت شد.

راغ پور با بیان اینکه اسفالت این میزان معابر با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد تاکید کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه دولت سیزدهم به توسعه  زیر ساخت های روستاهای این شهرستان توجه  ویژه ای داشته است گفت: دهیاری های شهرستان گچساران ازسال گذشته تاکنون بیش از ۵۲ میلیارد ریال اعتبار در زمینه اجرای۲ هزارو۱۹۰ متر مربع  سنگ فرش روستاها، ۷۵ هزار متر مربع زیر سازی ، جدول گذاری، اجرای پل روی کانال فصلی در روستاهای این شهرستان هزینه کردند.

افزایش۵۴ درصدی اعتبارات گچساران

فرماندار گچساران گفت: پنج هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از محل های مختلف منابع مالی به توسعه شهرستان گچساران اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته  است.

روانبخش دیهیم خوب  افزود:  امسال همچنین ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به طرح های بزرگ عمرانی گچساران  از جمله طرح های راهسازی، تامین آب کشاورزی وآب و فاضلاب اختصاص یافته و  طرح تامین آب دشت امامزاده جعفر، راه گچساران- گناوه، تونل دیل، آبرسانی به دشت لیشتر و آب و فاضلاب از مهمترین این طرح هاست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳۰ طرح عمرانی در گچساران در حال اجراست ابرازکرد: و در بوجه مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تکمیل طرح های  بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گرفته است.

سرمایه گذاری یکهزارو ۷۵۶ میلیاردی برای توسعه زیر ساخت های راه

فرماندار گچساران افزود: بیش از یکهزارو ۵۵۰ میلیارد ریال  در دولت سیزدهم در زمینه محور های مو اصلاتی  این شهرستان سرمایه گذاری شد و این میزان اعتبار برای طرح های کنار گذر، جاده گچساران- باباکلان و گچساران به گناوه هزینه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران افزود: ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای  بهسازی ، آسفالت راه های روستایی، اجرای شبکه روشنایی، ارتقا روشنایی، لکه گیری هندسی، لکه گیری و روکش آسفالت هزینه شد.

 یعقوب عوض زاده افزود: هشت طرح شامل بهسازی و آسفالت جاده نیمدور – اسپر موگ،  بهسازی جاده نیمدور ، اسپر، موگ،بهسازی جاده پشه کان ، بهسازی و آسفالت راه های روستایی سر آب ننیز ، اجرای شبکه روشنایی پل پاسگاه عبدالهی و تقاطع غیر همسطح خیرآباد ، ارتقا روشنایی باشت،گچساران- لکه گیری هندسی در سطح استان (جاده کمربندی گچساران) ، لکه گیری و رو کش آسفالت پل بریم باشت- خیرآباد- گچساران و لکه گیری و روکش آسفالت محور گچساران- بی بی حکیمه در هفته دولت امسال افتتاح شد.

توسعه زیر ساخت های عشایری

فرماندار گچساران افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های عمرانی عشایر گچساران در دولت سیزدهم برای بازگشایی جاده های عشایری، ساخت راه و ساخت منبع ذخیره آب هزینه شد.

 وی  با بیان اینکه یکهزارو ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد گفت: بازگشایی جاده عشایری بطول ۴۰۰ کیلومتر با اعتبار پنج میلیاردو  ۳۲۰ میلیون ریال، بهسازی آبنما دریلا، ساخت هفت منبع ذخیره آب ، آبرسانی با تانکر سیار، توزیع ۱۵۰۰ تن خوراک دام با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به شرق گچساران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، توزیع ۸۰پنل خورشیدی  بین عشایر از مهمترن اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

 وی گفت: ۲هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی ..سکونت دارند.

هزینه یکهزارو ۶۰ میلیاردی برای توسعه زیر ساخت های بخش آب و کشاورزی گچساران

فرماندار گچساران گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم  برای اصلاح  و توسعه آب روستا و شهر، خط انتقال روستایی ، ساخت مخزن، واگذاری انشعابات آب هزینه شد.

دیهیم خوب افزود: بیش از یکهزارو ۵۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب اراضی کشاورزی خان احمد و دشت مور گچساران اختصاص یافت و با تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزون بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی اخان احمد تامین آب می شود.

توسعه خدمات عمران شهری دوگنبدان

شهرداری دوگنبدان بیش از ۲ هزار۷۷۶ میلیارد ریال در زمینه جدول گذاری، بدنه سازی ، زیر سازی، آسفالت، پیاده رو سازی ، مبلمان شهری و ایجاد و توسعه سطح شهر  در یک سال گذشته هزینه کرد.

شهردار دوگنبدان گفت: اجرای چهار هزارو ۱۰۰ متر جدول گذاری با اعتباری ۳۶ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال، ۳۰ هزار متر مربع زیر سازی با ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار، ۲۵۰ هزار متر آسفالت با یکهزارو ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار ، سه هزار متر ایجاد و توسعه فضای سبز  با ۸۹ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در زمینه عمران شهری در گچساران اعلام کرد.

رضا قشقایی ادامه داد: هفته دولت امسال عملیات اجرایی چهار طرح عمران شهری با اعتباری بیش از۲۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

شهردار دوگنبدان؛ مرکز شهرستان گچساران با اشاره به اینکه احداث مسیل های هدایت آب های سطحی از اولویت های دولت سیزدهم در حوزه مدیریت شهری است تاکید کرد:۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این زیرساخت ها در این شهر پیش بینی شده است.

 افتتاح و کلنگ زنی۴۹ طرح عمرانی و اقتصادی در گچساران

در هفته دولت امسال  ۴۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان گچساران بهره برداری و یا کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت : این طرح ها در زمینه های برق،، عمران شهری، توسعه روستایی ، مسکن، آب، منابع طبیعی و سایر حوزه ها افتتاح یا کلنگ زنی شد که از این تعداد  ۳۲ طرح  با اعتباری افزون بر۷۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تکمیل و بهره برداری شده است.

شهابی نسب تعداد طرح های این شهرستان که عملیات اجرایی آنان همزمان با هفته دولت آغاز شده را ۱۷ مورد برآورد کرد و افزود: بیش از ۲ هزارو ۵۷ میلیاردو ۳۵۰ میلیون ریال بودجه برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده و همچنین سه طرح اقتصادی با اعتباری بیش از یکهزارو ۵۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح  شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها گچساران اعتبارات دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گچساران اعتبارات دولت مردمی گچساران اعتبارات دولت مردمی برای توسعه زیر ساخت میلیارد ریال اعتبار میلیارد ریال فرماندار گچساران شهرستان گچساران یک سال گذشته دولت سیزدهم هزار متر مربع سرمایه گذاری میلیون ریال گچساران گفت عمران شهری طرح عمرانی طرح عمران هفته دولت لکه گیری تامین آب انجام شد زیر سازی هزینه شد ۲ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی