Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سجاد راحتی اظهارداشت: یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه آرد و نان، قاچاق و عرضه خارج از شبکه آرد در سراسر کشور بود، طرح هدفمندی یارانه آرد و نان با هدف کاهش مشکلات در این حوزه اجرایی شد.

وی بیان کرد: همچنین طرح مدیریت هوشمند سازی آرد و نان از ۲۴اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در نانوایی‌های استان زنجان به اجرا درآمدو در ادامه به نانوایی‌های سراسر کشور تسری یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان افزود: نانوایی‎‌ها به دستگاه‌های کارت خوان مخصوص که متولی آن بانک سپه است مجهز شدند به این شکل که مردم بعد از خرید نان کارت می‌کشند و پول نان یارانه‌ای را پرداخت می‌کنند و از آن جا که نانوایی آرد را به قیمت آزاد خریده دولت ما به التفاوت مبلغ نان یارانه‌ای تا قیمت اصلی نان را به حساب نانوایی واریز می‌کند.

وی ادامه داد: با نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی ها، نظارت بر فعالیت این واحدها از جمله ساعات پخت و کیفیت نان افزایش می‌یابد و همچنین این طرح موجب جلوگیری از فروش آزاد و خارج از شبکه آرد می‌شود.

راحتی تصریح کرد: در فاز دوم طرح هوشمند سازی مدیریت یارانه آرد و نان به سمتی پیش خواهد رفت که سهمیه آرد نانوایی شناور شود و بر اساس میزان پختی که بعد از خرید قبلی داشته است، تعیین شود.

وی گفت: با این کار نانوایان می‌توانند متناسب با فروشی که داشتند سهمیه نان خود را افزایش دهند، میزان مصرف روزانه نان کشور حدود ۱۰۰ میلیون قرص نان است که آرد مورد نیاز برای این تعداد نان در کشور حدود ۱۷-۱۶ هزار تن بوده در حالیکه آرد توزیع شده در کشور در روز ۲۴ هزار تن است که روزانه حدود ۶ هزار تن از آرد توزیع شده به نان تبدیل نمی‌شود که میزان آن در ماه ۱۸۰ هزار تن می‌شود یعنی به ازای یارانه‌ای که به هر کیلوگرم آرد داده می‌شود در ماه۲.۵ تا ۲.۷ هزار میلیارد تومان تبدیل به نان نمی‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در استان از اواخر خردادماه سالجاری بانک سپه امور مربوط به هوشمندسازی آرد و نان را در طرح جدید آغاز کرد و بیش‌از ۹۶ درصد نانوایی‌های استان به کارت خوان مجهز شدند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان نانوا دولت هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نانوا دولت هوشمند سیستان و بلوچستان نانوا دولت هوشمند سیستان و بلوچستان امور اقتصادی آرد و نان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل