Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:44:48 GMT

فرمول جدید ایران برای فاینانس به چینی‌ها

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۲۶۵

فرمول جدید ایران برای فاینانس به چینی‌ها

 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گویی به تشریح جدیدترین روند دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم پرداخت.مهدی صفری در گفت‌و‌گو با ایسنا،با اشاره به توافقنامه کریدور شمال- جنوب و با بیان اینکه اگر این مسیر ساخته شود، مسیر رفت و آمد ۱۷ روز کوتاه‌تر می‌شود، افزود: «مسأله قرارداد چابهار در این دولت تقریباً حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریدور شمال- جنوب از ۴ تا ۵ نقطه از جمله اینچه برون، بندر کاسپین و...است و فقط آستارا- رشت نیست. آستارا - رشت باید ساخته شود و این کار در کشور در حال انجام است و روز به روز توسعه پیدا کرده است». معاون دیپلماسی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه مجموع ترانزیت‌های ما اگر شکل بگیرد به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد، ادامه داد:«اگر درباره کریدور شمال- جنوب هم درست عمل شود، مجموع ترانزیت به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.»

ترانزیت آب و حمل و نقل

صفری با تأکید بر موضوع ترانزیت کشور افزود: «این ترانزیت، شامل ترانزیت حمل‌ و نقل و انرژی از جمله انرژی برق است، اگر زمانی هم فرصت شد و توانایی آن را داشتیم، شاید بتوانیم در آینده ترانزیت آب هم انجام دهیم؛ اگر توانایی‌مان مانند کشورهای دیگر بالا برود و آب شیرین کن داشته باشیم با یک قدرت بالا می‌توانیم نیاز کشورهای همسایه را در این حوزه  تأمین کنیم، ما درخلیج فارس و عمان دیر جنبیدیم  و بقیه برداشت‌هایشان را کردند. ما باید سرعت‌مان را بیشتر کنیم.»

همکاری درباره نیروگاه بوشهر

این مقام وزارت امورخارجه همچنین با اشاره به همکاری ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر گفت: «روس‌ها در مورد پروژه نیروگاه بوشهر و دیگر پروژه‌ها که در ایران کار می‌کنند، گفته‌اند که ما حاضریم تمام پروژه‌ها را همراه با انتقال تکنولوژی ساخت به سابکانتراکتور (کارفرمای) ایرانی بدهیم. اکنون نیز این کار را می‌کنند ،یعنی به جای اینکه خودشان سابکانتراکتور از روسیه بیاورند از سابکانتراکتور ما که خود آنها تأیید کرده‌اند، انتخاب می‌کنند و اینها قطعات را می‌سازند.»

وضعیت اجرای توافق راهبردی با چین

معاون دیپلماسی وزارت امورخارجه درباره آخرین وضعیت اجرای قرارداد جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین نیز گفت:«تاکنون آقای وزیر امورخارجه دو سفر به چین داشتند و در سفر اول اعلام شد که اجرای این قرارداد آغاز شده است. چینی‌ها یک نماینده برای پیگیری این موضوع مشخص کردند، آقای امیر عبداللهیان هم من را به‌عنوان نماینده ایران در این حوزه مشخص کردند. بعد از دو ماه ونیم نماینده چینی‌ها به ایران آمد، یک ماه و نیم در ایران بود و با ارگان‌های مختلف از جمله بخش ترانزیت، مخابرات، نفت، گاز، بانک مرکزی و...جلسه برگزار شد. نماینده چین وقتی به چین برگشت گزارش‌ها را به مقامات این کشور ارائه کرد». معاون وزارت امورخارجه افزود: «چینی‌ها از ما دعوت کردند که به این کشور برویم و بزودی این سفر انجام می‌شود . این سفر، یک سفر مقدماتی برای ملاقات دو رئیس‌جمهوراست. در رابطه با افزایش همکاری‌ها بین ایران و چین و اجرای قرارداد کارهایی انجام شده است. الان موضوعی که خیلی برای ما مهم است کار فاینانس است و در این زمینه فرمول‌های جدید دادیم که امیدواریم اجرایی شود.» 

منبع: روزنامه ایران

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران فاینانس فاینانس چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل؛ بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه ، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

کد خبر 6090934

دیگر خبرها

  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟