Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: سطح پوشش بیمه کشاورزی در استان ضعیف است و بسیاری از کشاورزان خسارت‌دیده از خشک‌سالی و سایر حوادث طبیعی از پوشش بیمه‌ای بی‌بهره هستند. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به خسارت‌های سنگین خشک‌سالی در طول 2 سال زراعی اخیر اظهار داشت: کشاورزان و باغداران ما در مجموع حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان از خشک‌سالی خسارت دیدند؛ در حالی که عمده کشاورزان خسارت‌دیده بیمه ندارند و نمی‌توانند خسارت واردشده را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سطح پوشش بیمه کشاورزی در استان قزوین ضعیف است و بسیاری از کشاورزان خسارت‌دیده از خشک‌سالی و سایر حوادث طبیعی از پوشش بیمه‌ای بی‌بهره هستند. برای نمونه در مردادماه سال قبل هم نقاطی در الموت و آوج درگیر سیلاب غافلگیرکننده شدند که تا امروز هم زمین‌های کشاورزی این مناطق بازسازی و احیا نشدند.

رحمانی با بیان اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع مهیا کرد، گفت: امروز یکی از نیازهای اصلی بخش کشاورزی استان قزوین احداث سیل‌بندها در نقاط پیرامون رودخانه‌هاست تا زمین‌های کشاورزی با طغیان رودخانه از بین نروند که در این زمینه باید شرکت‌ آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی پای کار بیایند و با مشارکت کشاورزان این سیل‌بندها را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: احداث بندهای آبخیزداری هم یکی از راهکارهای اساسی برای مدیریت سیلاب‌های فصلی و ذخیره کردن آب‌های سطحی است که در استان قزوین تجربیات خوبی در این حوزه داریم. با این حال اعتبارات آبخیزداری در استان قزوین همچنان اندک است و باید در این بخش اعتبارات ملی و استانی بیشتری جذب شود.

دولت 2500 میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی کمک کرداصلاح طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی در مجلسچرا استقبال زیادی از صندوق بیمه کشاورزی و عشایر نمی‌شود؟+فیلم

تسهیلات توسعه صنایع تبدیلی افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه احداث صنایع تبدیلی و فرآوری را مهمترین محرک برای رشد بخش کشاورزی دانست و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی باعث می‌شود که نیاز واقعی برای محصولات کشاورزان در مناطق مختلف استان ایجاد شود و کشت قراردادی هم در همه جای دنیا با وجود این صنایع معنا پیدا می‌کند.

رحمانی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه کشت قراردادی می‌توان شرایطی شبیه خرید تضمینی را برای محصولات غیرراهبردی کشاورزی به ویژه محصولات باغی رقم زد و یکی از برنامه‌های کمیسیون برنامه و بودجه این است که با همکاری کمیسیون کشاورزی مجلس سهم تسهیلات توسعه صنایع تبدیلی در قانون بودجه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین کشاورزی مجلس استانداری قزوین کشاورزی بیمه کشاورزی صنایع تبدیلی استان قزوین پوشش بیمه خشک سالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند