Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در آستانه اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، استقبال گرم مردم از خدمت بی منت جهادگران و شکوه وحدت و اتحاد در رزمایش جهاد مقدس به کارهای جهادی در روستای مهران کوشک این شهرستان سرعت و برکت بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خراسان جنوبی در آستانه یک رویداد بسیار مهم ملی است رویدادی که میتواند برای استان و شهرستان فردوس که میزبان این رویداد بزرگ که همان اجلاسیه ملی جهادگران است، سرنوشت ساز باشد و در تاریخ استان ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روایتی از اولین جهاد

۱۳ شهریور ماه سالروز زلزله بزرگی در سال ۱۳۴۷ در جنوب خراسان شهر فردوس است زلزله ای بسیار عظیم که علی رغم بزرگی آن دولت وقت و طاغوت نه تنها هیچ کمکی به مردم زلزله زده نکردند بلکه از کمک های مردمی اندکی که به مردم این منطقه هم شد مانع شدند.

در سال ۱۳۴۷ چند روز پس از زلزله فردوس مقام معظم رهبری که در آن سال ۲۹ سال سن داشته و هیچ مسئولیتی در کشور نداشته و فقط یک طلبه بودند به همراه تعدادی طلبه و با حمایت بازاریان مشهد به فردوس که در جنوب خراسان وقت واقع شده آمدند و به مردم زلزله زده کمک و امدادرسانی کردند.

این اقدام در آن سال آغاز حرکت و فعالیت های جهادی و کمک به زلزله زدگان شد اما گسترش و توسعه قابل توجهی نداشت تا دهه ۷۰ و تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری و پس از آن شکل گیری گروه های جهادی.

در حال حاضر گروه های جهادی در سطح بین المللی و در بسیاری از کشورهای مسلمان جهت کمک به هم نوع حتی گروه های جهادی خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات عالیات فعالیت دارند و ان شاءالله به زودی شاهد گفتمان جهادی در دنیا خواهیم بود.

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس که با همکاری و نظارت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و بسیج سازندگی کشور در دولت مردمی ایران قوی برگزار خواهد شد نشان از توجه به خراسان جنوبی و امیدآفرینی در دل مردم دارد.

 

جهاد مقدس

در راستای این اجلاسیه، رزمایش جهاد مقدس از سوم شهریور ماه در خراسان جنوبی با محوریت شهرستان فردوس و با حضور گروه های جهادی شهرستانی، استانی و کشوری آغاز شده و تا ۱۳ شهریور روز اجلاسیه ملی جهادگران ادامه دارد.

قرارگاه و گروه های جهادی زیادی در حوزه های مختلف از عمرانی گرفته تا پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، هنری، فنی تخصصی، آبرسانی و … در سطح استان حضور داشته و خدمات رسانی دارند.

استقبال و همکاری مردم روستاهایی که مورد هدف فعالیت جهادگران است با توجه به نیاز سنجی های درستی که انجام شده و فعالیت های جهادی که کاملا مطابق نیاز روستائیان است نیز بسیار خوب بوده و پیشرفت کارها گواه این مسئله است‌.

از دیگر نکات مهمی که در رزمایش جهاد مقدس می توان به آن اشاره کرد نمود شکوه وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در فعالیت های جهادی و جهادگران است.

برای به تصویر کشیدن شکوه وحدت و اتحاد در رزمایش جهاد مقدس با مسئول یکی از گروه های جهادی که تمام جهادگران اهل سنت و از اهالی شهرستان درمیان که مستقر در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس هستند، گفت و گو کردیم.

محمد حسن حسنی مسئول گروه جهادی سردار شهید حمزه ای روستای درمیان از شهرستان درمیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو گروه جهادی از شهرستان درمیان در قالب رزمایش جهاد مقدس به شهرستان فردوس اعزام شدند.

وی افزود: گروه جهادی شهید حمزه ای از روستای درمیان و گروه جهادی امام جواد (ع) از روستای نوغاب شهرستان درمیان طی پنج روز در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس حضور دارند و خدمات عمرانی، آموزشی و عمومی به مردم این روستا ارائه خواهند داد.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای درمیان بیان کرد: ۱۷ جهادگر در قالب دو گروه جهادی ذیل رزمایش جهاد مقدس خدمت رسانی دارند.

حسنی عنوان کرد: گروه های جهادی شهید حمزه ای و امام جواد (ع) شهرستان درمیان از جمله گروه های جهادی جغرافیا محور است و جدای از رزمایش جهاد مقدس و اجلاسیه ملی جهادگران، فعالیت های جهادی زیادی در سطح شهرستان درمیان طی تابستان و حتی خارج استان در صورت نیاز داشته و دارد.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت این دو گروه جهادی بیشتر عمرانی است، اظهار کرد: طی دو روزی که در روستای مهران کوشک فردوس بودیم اعضای گروه جهادی تقسیم بندی شده و یک گروه برای دیوارچینی و حصارکشی خانه محروم فعالیت داشتند و گروه دیگر کار دیوارکشی خانه عالم که در محل مسجد روستا پیش بینی شده بود را آغاز کردند که ان شاءالله طی چند روزی که در این روستا حضور داریم تمام خواهد شد.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای درمیان گفت: تعدادی از جهادگران طی هماهنگی که با شورا و مدیر مدرسه انجام شد نسبت به برگزاری کلاس تقویتی برای دانش آموزان اقدام کردند.

رضایتی که برکت می آورد

حسنی از وجود دو آرایشگر مرد در گروه های جهادی خبر داد و افزود: در کنار فعالیت های عمرانی خدمات آرایشگری برای مردان روستا انجام می شود‌ همچنین جهادگرانی در عرصه تعمیر لوازم خانگی نیز تخصص دارند که لوازم خانگی نیاز به تعمیر اهالی طی این دو روز انجام شده و این اقدامات تا پایان حضور گروه های جهادی ادامه دارد.

وی به استقبال گرم و رضایت مردم از حضور و فعالیت جهادگران اشاره و عنوان کرد: همکاری بسیار خوب مردم را در این دو روز شاهد بودیم که این خود باعث تسریع در روند انجام فعالیت های جهادی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای درمیان به دیدار امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان فردوس با جهادگران شهرستان درمیان اشاره و بیان کرد: برنامه حضور گروه های جهادی شهید حمزه ای و امام جواد (ع) در روستای مهران کوشک پنج روزه است اما اگر بسیج سازندگی شهرستان فردوس خواستار حضور بیشتر این دو گروه جهادی در شهرستان فردوس باشد ما آمادگی حضور و خدمت رسانی بیش از پنج روز را داریم.

حسنی گفت: مسئله ای که در خصوص حضور گروه های جهادی شهرستان درمیان در شهرستان فردوس قابل توجه و اهمیت است این بوده که تمام ۱۷ جهادگر از برادران اهل سنت شهرستان درمیان بوده و در روستایی خدمت رسانی دارند که صددرصد جمعیت شیعه هستند و این مسئله باعث افزایش وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در رزمایش جهاد مقدس شده است.

 

عشق به خدمت شیعه و سنی نمی شناسد

وی اظهار کرد: صفا، صمیمیت، همکاری و دستگیری بسیار خوب بین مردم روستای مهران کوشک و جهادگران اهل سنت طی این دو روز به گونه ای خوب و وصف نشدنی بود که این مسئله باعث پیشرفت فعالیت ها به نحو مطلوبی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای درمیان از عشق به خدمت گفت و بیان کرد: کار و فعالیت جهادی برای کمک به مناطق محروم و نیازمند شیعه و سنی نمی شناسد  و حتی اجرای این گونه رزمایش ها و حضور اهل سنت در مناطق شیعه نشین و بلعکس باعث انتقال پیام وحدت و اتحاد می شود.

گروه‌های جهادی آماده خدمت‌رسانی به مردم نیازمند هستند و برایشان فرقی نمی‌کند این جهاد در چه عرصه و زمینه‌ای باشد. خدمات گسترده جهادگران بویژه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله، بیماری‌های همه‌گیر و… برکسی پوشیده نیست؛ آن هم کمک‌رسانی بی‌منت و بی‌ادعا.

این روزها گروه‌های جهادی حاضر در شهرستان فردوس که در راستای اجلاسیه ملی جهادگران به سراغ روستا‌ها و مناطق محروم رفته‌اند، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در همه زمینه‌ها گرهی از مشکلات مردم بگشایند و بذر امید را در دل آن‌ها زنده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اجلاسیه ملی جهادگران حضور گروه های جهادی رزمایش جهاد مقدس فعالیت های جهادی شهرستان فردوس شهرستان درمیان دو گروه جهادی خراسان جنوبی وحدت و اتحاد گروه جهادی خدمت رسانی شیعه و سنی فعالیت ها اهل سنت دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد