Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و هیات همراه با حضور در ستاد ارتش، با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و هیات همراه با حضور در ستاد ارتش، با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرلشکر موسوی در دیدار ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و هیات همراه، ضمن اظهار تاسف و عرض تسلیت حادثه سیل اخیر پاکستان و درگذشت تعدادی از مردم این کشور در این حادثه، گفت: احساس ما نسبت به ملت پاکستان، فراتر از همسایگی و همجواری بوده و یک احساس صمیمانه برادری است که ریشه های تاریخی و فرهنگی خیلی عمیقی دارد.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز هم خوشبختانه هیات اعزامی نیروی هوایی ارتش پاکستان نشست بسیار خوبی را با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند و مواردی که مطرح شده و موارد مورد علاقه طرفین از قبیل بازدیدها و مراودات علمی و فناوری، تبادلات آموزشی و رزمایش‌ها که ما می‌توانیم بیش از این توسعه دهیم امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد. الان در حوزه دریایی این رزمایش‌های مشترک وجود دارد که در حوزه هوایی نیز ما می توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.

سرلشکر موسوی در ادامه تاکید کرد: از همان زمانی که نیروی هوایی در صحنه نبردها وارد شده، تأثیر تعیین کننده‌ای در جنگ و بازدارندگی داشته و در دوران اخیر نیز تاثیر نیروی هوایی و هوافضا در صحنه نبردها بسیار فزاینده‌تر و بیشتر شده است بویژه در حوزه پهپادی.

وی تصریح کرد: نظام سلطه تمایل ندارد کشورهایی مثل ما مستقل باشند و پیشرفت کنند و با انواع ترفندها سعی می کنند ما را به خود وابسته نگهدارند از جمله بیش از چهاردهه است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند اما این تحریم‌ها که می‌توانست برای هر کشوری تهدیدی جدی و نابودکننده داشته باشد، برای ما به فرصت شکوفایی تبدیل شد و در حوزه‌های مختلف جنگ‌های نوپدید و عرصه‌های نوظهور و شالوده شکن از جمله هوافضا و پهپاد ما به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافتیم به-طوری که در همین هفته گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین رزمایش پهپادی خود را با اقتدار در پهنه گسترده کشورمان و آب‌های نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند برگزار کرد.

ژنرال ظهیر احمد بابر سدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی شایسته ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: همانگونه که فرمودید احساسی که بین دو ملت ایران و پاکستان وجود دارد، احساس برادرانه است و ریشه در تاریخ دارد. ممکن است که دولت مردان و سیاست مداران به دلیل شرایط سیاسی و ژئوپلتیکی اتخاذ تصمیم‌های متفاوتی را داشته باشند اما آنچه مهم است این‌ که مردمان دو کشور حس خیلی نزدیکی به یکدیگر دارند. ما در شرایط فعلی که شاهد نبردهای پیچیده و نوپدید هستیم نیاز داریم که نیروهای مسلح دو کشور بویژه نیروی هوایی ارتش ایران و پاکستان به هم نزدیکتر شوند و ما این آمادگی را داریم که در حوزه تبادل دانشجوی نظامی و در سایر حوزه‌های علمی و فناوری سطح تبادلات را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که اشاره فرمودید، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، بومی سازی هواپیماها و بویژه حوزه پهپادی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و ما تمایل داریم در این حوزه با نیروهای مسلح ایران تبادل، همکاری و هم افزایی داشته باشیم و از شما یاد بگیریم.

در ادامه کِرِست یادبود این دیدار بین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان تبادل شد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امیر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.


دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق