Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:37:49 GMT

خرید بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۷۸۱

خرید بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

اکبر فتحی روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به خرید بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم در استان تا هشتم شهریور ماه اظهار کرد: از این مقدار حدود ۲۳۳ هزار تن تحویل شرکت غله شده که نشان می دهد آذربایجان شرقی با ۱۵۲ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال قبل عملکرد قابل قبولی نسبت به متوسط کشور با رشد ۵۴ درصد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول هفته دولت ، سه هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شد، ادامه داد: با قول مساعدی که معاون اول رئیس جمهور دادند، مقرر شد با تزریق ۱۲ هزار میلیارد تومان تا سه روز آینده کل مطالبات گندم کاران کشور و از جمله استان آذربایجان شرقی در چند روز آینده پرداخت شود.

فتحی با بیان اینکه در نخستین جلسه هیئت دولت در سالجاری، قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال ۱۱۵ هزار ریال تعیین شد که از این میزان، ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین شده و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شد، افزود: مهم‌ترین دلیل دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، تشویق کشاورزان جهت افزایش تولید، خودکفایی در تولید گندم با توجه به مشکلات بازارهای جهانی و جلوگیری از قاچاق این کالا در راستای حمایت از کشاورزان و تأمین امنیت غذایی و در کل پایداری امنیت غذایی کشور این اقدام انجام ‌شد.

وی ابراز امیدواری کرد نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی آینده هم تا مهرماه سال جاری اعلام شود تا کشاورزان با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به کشت گندم برای سال آینده نموده و با آگاهی از قیمت‌ها، دلیلی قانع‌کننده و محکم برای تولید بیشتر داشته باشند و نگرانی نسبت به فروش محصولات خود نداشته باشند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد

آفتاب‌‌نیوز :

عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره آمار خرید گندم تا امروز به مهر گفت: از ۱۰ فروردین تا امروز حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان (همت) از گندم‌گاران خریداری شده؛ اما ریالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به نرخ تضمینی گندم افزود: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که تأخیر در پرداخت پول کشاورزان منجر به دلسردی آن‌ها می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران ادامه داد: در سال‌های گذشته معمولاً در ابتدای فصل پس از خرید ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول پول دو تا سه روز به کشاورزان پرداخت می‌شد و فقط پول گندم‌های سردسیر با کاهش اعتبار با تأخیر واریز می‌شد؛ اما سال گذشته و امسال وضعیت به گونه‌ای شد که پول گندم با تأخیر چند ماهه به گندم کاران پرداخت می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیش بینی برداشت گندم امسال در کشور گفت: با توجه به وضعیت مناسب بارش پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳.۵ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و حدود ۱۱.۵ میلیون تن خرید تضمینی داشته باشیم، اما اگر نحوه پرداخت محصولات اصلاح نشود آمار فروش کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • خرید گندم از کشاورزان
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد