Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر ابدالی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، ایرنا، بیان کرد: در این مدت، تعداد ۹۱ فقره پروانه‌ بهره‌برداری ایجادی با هفت‌ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۶۹ نفر و تعداد ۶۴ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با پنج‌هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۱۳۴ نفر صادر شده‌است و در مجموع تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۶۱ هزار و ۳۱۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۸۹ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال در استان موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تعداد ۵۷۵ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۲۱ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۱۱ هزار و ۱۰ نفر و نیز ۳۹ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ۳۹‌ هزار و چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۵۲۱ نفر صادر شده‌است و در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یک‌هزار و ۸۲۲ مجوز با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۴۳ هزار و ۷۶۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۷۹ هزار و و ۹۴۴ میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در بخش معادن قم در یک‌سال گذشته، گفت:‌ طی مدت یاد شده ۹ پروانه بهره‌بردای در بخش معدن با ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال و نیز ۶ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف در بخش معدن استان صادر شده‌است.

ابدالی با بیان این که آمار عملکرد بخش‌های مختلف صنعت،‌ معدن و تجارت استان در یک‌سال‌گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل روند رو به رشد قابل ملاحظه‌ای دارد، ادامه داد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم،‌ ۲۸۲ هزار تُن کالا به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار از قم صادر و نیز ۴۹ هزار تُن کالا به ارزش ۲۵۱ میلیون دلار به گمرکات استان وارد شده‌است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کل تعداد پروانه کسب استان در حال حاضر چهار هزار و ۹۴۴ مورد است، بیان کرد: صدور سه هزار و ۲۰۰ پروانه کسب صنفی در استان قم با ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در طی یک سال گذشته‌است.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در طول یک‌ سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۶۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی فعال در استان و ۱۲ هزار و ۶ مورد تخلف شناسایی و هشت‌ هزار و ۴۹۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۹ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۰ هزار و ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به ۲۰۴ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی قم اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی قم اشتغال زایی واحد تولیدی قم اشتغال زایی میلیارد ریال سرمایه گذاری پروانه بهره بهره برداری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد