Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه‌ای فیمابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توانمندسازی و اشتغالزایی زنان بی‌سرپرست امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در راستای اجرای ماده ۵۷ قانون احکام دائمی، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری در فروردین ۱۴۰۱ و اصول ۳ ،۲۱ و ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های اشتغالزایی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها در جهت کاهش فقر مطلق و ایجاد اشتغال پایدار به منظور افزایش و توسعه ظرفیت اشتغال؛ تفاهم نامه‌ای فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین رابطه محمد نصیری معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری مشترک در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال زایی اعم از مشاغل خانگی، کسب و کارهای خانوادگی و خرد کارگاهی یا گروهی در حوزه خانوارهای زن سرپرست و اعضای خانواده آنها، هم افزایی و همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک با تاکید بر برنامه‌های ایجاد شغل و تثبیت آن با اولویت رسته‌های کسب و کار مطالعه شده و اولویت دار و همچنین شناسایی رسته‌های منتخب اولویت دار با تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش و ظرفیت اشتغالزایی، مشارکت و همکاری در اجرا و ارتقای برنامه‌های اشتغال زایی سازمان و بنیاد و همکاری در زمینه تبادل داده‌ها و اطلاعات اجرای برنامه‌های تجاری سازی و اشتغال و غیره از اهم محورهای همکاری این تفاهم نامه است.   وی افزود: همچنین سازمان بهزیستی متعهد شده است متقاضیان واجد شرایط را از بین مددجویان سازمان جهت انجام فرایند اهلیت سنجی متقاضیان به بنیاد معرفی کند. تأمین مالی بلاعوض طرح‌های اشتغال زایی اعم از مشاغل خانگی، کسب و کار خانوادگی و طرح‌های خرد کارگاهی به خدمت گیرندگان تحت پوشش سازمان که اهلیت سنجی آنها توسط بنیاد انجام شده (در چارچوب شرایط این تفاهم نامه و ضوابط جاری سازمان و دستورالعمل‌های تفاهم نامه)؛پرداخت هزینه‌های تسهیلگری توسط سازمان، پایش و نظارت بر اجرای طرح‌ها از طریق نظارت‌های میدانی و رصد مستمر وضعیت اشتغال افراد اهلیت سنجی شده با همکاری مشترک بنیاد، ایجاد دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی به منظور پایش متقاضیان و غیره نیز از تعهدات سازمان بهزیستی در این تفاهم نامه است.   نصیری بهره مندی از شبکه مجریان و تسهیلگران بنیاد در راستای اجرای تفاهم نامه، پیگیری امور متقاضیان در خصوص اجرای طرح‌ها -نظارت مرحله‌ای به مدت ۲۰ ماه از زمان شروع طرح تا پایداری اشتغال، انجام فرایند اهلیت سنجی اعم از بررسی افراد معرفی شده از سوی سازمان، تأیید و انتخاب و معرفی متقاضیان جهت برخورداری از تسهیلات سازمان به همراه نحوه آزاد سازی تسهیلات طبق الگوهای بنیاد برکت، نظارت در تمامی مراحل واگذاری، اجرا و تحویل طرح‌های اشتغال زایی و ارائه گزارش‌های منظم به سازمان و… را نیز از تعهدات بنیاد برکت برشمرد.   وی افزود: همچنین کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو طرف این تفاهم نامه وظیفه نظارت و ارزیابی را بر عهده دارد که نظارت بر اجرای صحیح مفاد تفاهم نامه، بررسی گزارش‌های واصله و میزان دسترسی به اهداف پیش بینی شده، تهیه گزارش نتایج و بازبینی و پایش طرح‌ها جهت رفع ایرادات و افزایش اثربخشی را بر عهده دارد. رصد اشتغال و کسب و کار ایجادی و تثبیتی حاصل از اجرای تفاهم نامه هر ۶ ماه یک بار و تهیه گزارش عملکرد مربوطه توسط کمیته‌های متناظر استانی انجام می‌شود.   معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور؛ عضو ناظر سازمان در این تفاهم نامه را «مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان» در ستاد بهزیستی کشور و مدیران کل استانی در سطح استان‌ها معرفی کرد و گفت: همکاری و نظارت اجرایی حوزه اشتغال سازمان در همه مراحل الزامی است. همچنین عضو ناظر بنیاد، معاونت توسعه اشتغال اجتماع محور در ستاد بنیاد و مجریان استانی در سطح استان‌ها هستند.

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور اشتغال زایی تفاهم نامه بنیاد برکت اهلیت سنجی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود