Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح بانکداری اسلامی ابزارهای نظارتی و اقتدار بانک مرکزی را افزایش خواهد داد و تاثیر فراوانی در شفافیت شبکه بانکی و مقابله با تعارض منافع دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با تبریک روز بانکداری اسلامی گفت: با هدف تصویب قوانین برای تحول در اقتصاد کشور، طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران پس از مدت‌ها بحث و کار دقیق کارشناسی، مراحل نهایی تصویب را در مجلس می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی این طرح راهبردی که بعد از پنج دهه ساختار و شیوه اداری بانک مرکزی را متحول می‌کند، تحکیم اقتدار بانک مرکزی برای بهبود نظارت بر شبکه بانکی کشور است. در سال‌های اخیر و به ویژه پس از توسعه بانک‌های خصوصی، خلع‌های قانونی فراوان دست بانک مرکزی را برای اعمال اقتدار لازم در شبکه بانکی و نظارت بر روندها و رسیدگی به تخلفات و اعمال مجازات به دلیل نداشتن اختیارات قانونی و بعضا تعارض منافع بسته بود و پشتیبانی قانونی محکم و ساختار نظارتی موثر برای جلوگیری از تخلفات شبکه بانکی وجود نداشت یا بسیار محدود بود.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، محمد باقر قالیباف ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان