Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود شورای اسلامی شهر یزد گفت: استاندارد سازی و کاربردی کردن سرعت کاه‌ها برای اولین بار در کشور در شهر یزد اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تجملیان، در گفتگو با خبر نگار یزدرسا اظهار کرد: اعضای شورای ششم در تلاش هستند تا مشکل سرعت کاه‌های غیر استاندارد شهر یزد را برای همیشه حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت سرعت کاه‌ها به خودرو‌ها و سرنشینان افزود: شهر یزد تعداد زیادی سرعت گیر دارد که اکثر آن‌ها استاندارد نیستند و سبب تصادف خودرو‌ها و راکبین موتور سوار در سطح شهر شده اند.

تجملیان ادامه داد: در تلاشیم برای اولین بار در کشور استاندارد سازی وکاربردی کردن سرعت کاه‌ها  را در سطح شهر یزد اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود شورای اسلامی شهر یزد گفت: در نظر داریم سرعت کاه‌ها را به سه دسته تقسیم کنیم سرعت کاه سبز، زرد و قرمز، سرعت کاه‌هایی هستند که خودرو‌ها می‌توانند با سرعت نسبتا بالایی تردد کنند.

وی افزود: سرعت کاه سبز با حداکثر ۵۰ کلیومتر درساعت و سرعت کاه زرد با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت و سرعت کاه قرمز با حداکثر ۱۰ کیلو متردرساعت اجازه تردد دارند.

تجملیان بیان داشت: سرعت کاه سبزعرض وارتفاع بیشتری دارد برای اینکه راکب مو تور و خودرو‌ها متوجه شوند به چه نوع سرعت کاهی نزدیک می‌شود راه کار‌های سه گانه‌ای وجود دارد یک راهکار این است که باید از تابلو استفاده شود که متاسفانه تجربه نشان داده در شهر یزد با نگه داری تابلو‌ها مشکل داریم.

وی اظهار کرد: مشکلی مانند سرقت تابلو‌ها و خسارت به اموال عمومی در سطح شهر توسط افراد مالخر انجام می‌شود.

 تجملیان گفت: سرعتگیر LED دار کنترلی، دارای چراغ‌های توکار وارداتی ضد حرارت، ضد ضربه، ضد آب (ضد باران و خاک) و دارای قابلیت کنترل ازراه دورهستند، اما این طرح نیازمند بوجه کلان است.

مکان یابی و نصب سرعت گیر در معابر شهری

وی اظهار کرد: استفاده از رنگ‌های ترافیک در اقلیم یزد در دمای فصول سال افزایش می‌یابد به طوری که وقتی قیر به لاستیک می‌چسبد رنگ‌ها را کثیف می‌کند و یو وی اشعه ماوراء بنفش در تابش آفتاب سوزان یزد رنگ‌ها را کمتر می‌کند و با توجه به آب و هوای یزد که اثر روز‌ها گرد و غباری است، گرد و غبار رنگ‌ها را می‌پو شاندو باعث کثیف شدن و کاهش دید رنگ‌های ترافیکی می‌شود.

عضو شورای شهر یزد گفت: درتلاشیم در شورای ششم رنگ‌هایی را مثل نانو تکنیک یا لایه‌های دیگر برای سرعت گیر‌ها استفاده کنیم تا هیچ گونه خطری برای رانندگان وخودرو‌ها ایجاد نشود.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم باید شرکت‌ها اعلام آمادگی کنند محل سرعت کاه‌ها شناسایی شود که چه سرعت کاه‌های باید نصب شود.

درتلاشیم شروع رنگ آمیزی متناسب با معابریا خیابان باشد تا در شب هم شهروندان با سرعت کاه مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرعت کاه سرعت کاه ها خودرو ها شهر یزد رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

سعید زاهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای پروژه ملی فیبر نوری کسب و کارها در سال جاری به قوت خود باقی است و با سرعت و جدیت انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اجرای فیبر نوری ۱۹ کیلومتر سهم آستانه اشرفیه و ۱۶ کیلومتر سهم بندر کیاشهر است.

زاهدی با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها در اجرای فیبر نوری بیان کرد: در گام نخست تدوین نقشه‌های شهری برای توسعه پروژه فیبر نوری در کلیه شهرهای گیلان صورت گرفت.

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به تعهدات از سوی پیمانکار افزود: پس از اتمام پروژه فیبر نوری عملیات بازسازی و آسفالت معابر زخمی شهر انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات گیلان با اشاره به مزایای اجرای فیبر نوری بیان کرد: اجرای فیبر نوری افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت را به همراه دارد.

به گفته زاهدی، کابل‌های مسی منجر به اُفت سرعت شده و کیفیت پهنای باند را کاهش می‌دهد این در حالی که فیبر نوری هم سرعت بالاتر و کیفیت بهتری دارد.

کد خبر 6087974

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518