Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مراسم یادبود آیت‌الله محمدعلی ناصری(ره) شب گذشته با حضور علما، روحانیون و مردم متدین قم و با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی و مداحی عباس حیدرزاده در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی عضو شورای عالی قضایی و امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت‌الله ناصری گفت: این عالَم بی‌کران، جلوه‌ای از بی‌کران بودن خداوند است و طبق روایات برای این است که ما عالم بشویم و این عالَم آدرسی به سوی خدا است؛ از آیات شریفه فهمیده می‌شود عالمی به مقصد آفرینش راه یافته است که اولا بفهمد قدرت خداوند نامحدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسیدن به قدرت لایتناهی خداوند و علم نامحدود با علوم حوزوی مانند فقه، اصول منطق کلام حکمت ممکن نیست و هیچ کدام عالِم را به جایی نمی‌رساند که علم به قدرت و علم به خدا پیدا کند زیرا انسان موجود محدودی است که وجود نا محدود خداوند در آن نمی‌گنجد.

صدیقی تصریح کرد: «سبحان الله عما یصفون» نشان می‌دهد جز مفاهیم چیزی از قدرت و علم خدا نمی‌فهمیم و خداوند نیز با این تعبیر از این نکته یاد کرده است؛ وصفی که متکلم و ادیب از خداوند دارد طبق قرآن خداوند منزه از آن توصیفات است و از همه این اوصاف مگر «عبادالله المخلصین» سر در نمی‌آورند.

وی اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد آینه‌های جمال الهی و کنش‌های جلال حضرت حق را ببیند و در وجود خود نوری بیابد باید به مخلصین وصل شود؛ در آیه‌ای از سوره بقره نیز آمده «لا یمسه الا المطهرون»؛ آیا می‌شود مجذوب جذبه‌های صفات الهی که قرآن می‌فرماید شد؟ راهش این است که یا از «مطهرون» باشیم یا به آن‌ها متصل بشویم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل با بیان اینکه مظهر و گنجینه علم خدا قرآن است ابراز داشت: با خواندن ادبیات و طی کردن مدارج حوزوی نمی‌شود به عمق قرآن رسید زیرا خود قرآن می‌گوید این کتاب در دسترس نیست؛ با چه ابزاری می‌توان قرآن را طی کرد و به علم الهی دست یافت؟ راه بهره بردن از سفره قرآن اتصال به اهل بیت مطهر و افراد مخلَص است که این تعبیر مخلص غیر از مخلِص است. خیلی سخت است در همه تصمیمات ما نفس دخیل نبوده باشد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بروجردی بسیار گریه می‌کرد که به ایشان می‌گفتند شما نگران چه هستید زیرا این همه خدمات انجام داده‌اید که ایشان روایت امیرمؤمنان(ع)، «اخلص عملک» را خواند؛ کدام یک از ما می‌توانیم یک عمل خالصانه نام ببریم که هیچ چشم داشتی در آن نبوده باشد؛ علم رزق است و در بستر تقوا به انسان عطا می‌شود و اگر فردی تقوا نداشت در زمره علما محشور نمی‌شود.

صدیقی افزود: همه به علم امام که نمی‌رسیم زیرا امام ولایت مطلقه دارد و خلیفه الله است و ما در دعا قطره ای از علم امام را می‌خواهیم؛ وصل شدن به مخلصین وصل شدن قطره به دریا است و اگر کثیف‌ترین قطره هم به دریا بیافتد پاک می‌شود؛ اگر گناه هم کردیم توبه ما به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند بلکه اگر به دامن اهل بیت(ع) برویم به دریا متصل شده‌ایم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: من هم جزو مریدهای چندین ساله مرحوم آیت‌الله ناصری بودم و به من بشارت داده بود هر شب من را دعا می‌کند؛ آیت الله ناصری استاد دیده بود و با عرفا محشور و مأنوس بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه با اشاره هفته دولت و تلاش مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به مردم و برطرف کردن نیازهای جامعه ابراز داشت: در ایران گرانی هست اما با رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه ای وفور نعمت است که قحطی و کمبود نداریم؛ یکی از مقامات آلمان به مردم می گوید حمام نروید و در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند؛ در همسایگی ما چندین برابر باید پول اقلام را بدهند.

وی با اشاره به میراث دولت گذشته برای دولت فعلی، ادامه داد: دولت وضعیت را با بدهکاری تحویل گرفت و عده‌ای القا می‌کنند که مردم نه تنها از نظام برگشتند بلکه از دین نیز برگشتند؛ اما اجتماعات غدیری، عزاداری‌های محرم و اجلال و تکریمی که توده مردم به علمای دین خود دارند نشانه عمق دینداری مردم ما است.

صدیقی گفت: قاطبه مردم در تشییع سردار سلیمانی نشان دادند که فردی انقلابی می‌خواهیم؛ تجلیل مردم از آیت‌الله بهجت و آیت‌الله ناصری نشان از شیفتگی مردم به دین است؛ آیات ناصری و بهجت وجود پربرکتی در دوران حیات خود داشتند و با رفتنشان جلوه‌هایی ستودنی به جا گذاشتند.

صدیقی در پایان گفت: علاوه بر انسی که مرحوم آیت‌الله ناصری با مقام معظم رهبری و رجال آسمانی مانند آیت الله بهاءالدینی و بهجت داشت، یکی از چشم به راهان سینه سوخته حضرت حجت(عج) بود و همیشه در خلوت‌ها و جلوت‌هایش از امام زمان(عج) یاد می‌کرد.

انتهای پیام / 78032

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله ناصری ناصری صدیقی آیت الله صدیقی آیت الله ناصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل گفت: پس از گزارش آقای صدیقی پرونده قضایی تشکیل شد، افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمد.

او افزود: از مراجع ذی ربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری و همچنین از شهرداری استعلام انجام شده است. اظهارات سردفتری که این انتقال انجام شده اخذ شده است. پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد