Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جوجه یکروزه، قدیمی ترین تشکل استوار و مستحکم صنعت مرغداری بالغ بر نیم قرن گذشته بوده است؛ انجمنی که همواره نقش پیشرو و پیشران صنعت مرغداری را بر عهده داشته و از دیرباز، چه قبل از انقلاب چه بعد از آن، مدافع جدی مرغداران با منطق و استدلال محکم و متقاعد کننده در مقابل دولت ها بوده و در این راستا، نه تنها از تولیدکنندگان جوجه یک روزه و آنچه مرغ مادری ها گفته می شود، بلکه به رغم تضاد منافع، از سایر بخش های زنجیره صنعت از جمله تولید کنندگان موسوم به گوشتی نیز دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست-انجمن جوجه یکروزه، قدیمی ترین تشکل استوار و مستحکم صنعت مرغداری بالغ بر نیم قرن گذشته بوده است؛ انجمنی که همواره نقش پیشرو و پیشران صنعت مرغداری را بر عهده داشته و از دیرباز، چه قبل از انقلاب چه بعد از آن، مدافع جدی مرغداران با منطق و استدلال محکم و متقاعد کننده در مقابل دولت ها بوده و در این راستا، نه تنها از تولیدکنندگان جوجه یک روزه و آنچه مرغ مادری ها گفته می شود، بلکه به رغم تضاد منافع، از سایر بخش های زنجیره صنعت از جمله تولید کنندگان موسوم به گوشتی نیز دفاع کرده است.

رمز بقاء و موفقیت این انجمن در مقابل خواســته های بعضا غیر منطقی دولت ها، حمایت همه جانبه اعضای آن از تشکل بوده است.

این موضوع حتی در دوره هایی از برنامه های توسعه قبل از انقلاب و گرایش تکنوکرات های آن زمان که هر کدام حسب منافع خود خواستار واردات گوشت مرغ منجمد بودند وجود داشته است.

قدیمی های این صنعت به خوبی می دانند زنده یادان امامی ها و بهشتی ها چه مرارت ها کشیدند و با اتکا به حمایت اعضا و به دور از هر گونه دو دسته گی، مجاهدت های بسیاری برای حفظ کیان صنعت مرغداری داشتند تا حقوق صنفی انجمن جوجه یک روزه که قبلا با نام های دیگر فعالیت می کرد حفظ شود. این همدلی، همسویی و حمایت اعضا بود که انجمن را در جایگاه مستحکم و استواری قرار داد تا بتواند در دوران های مختلف و دولت های گوناگون، با برخورد منطقی حرف انجمن را به کرسی بنشاند و کشتی صنعت را از طوفان های تاریخی پر افت و خیز اقتصاد و بازرگانی کشور عبور دهد که دامنه آسیب ها و زیان های اعضا را کم کند.

مصلحت نیست انجمنی در این جایگاه، در شرایط بحرانی و حساس فعلی دچار دودستگی و زد و خوردهای بی حاصل داخلی شود و از مسیر برخوردهای قانونی و متعارف، به ورطه جنجال های «دشمن شاد کن» در فضاهای رسانه ای و مجازی درغلطد که هیات مدیره این باشد و آن نباشد!

این نوشته قصد قضاوت یا جانبداری از هیچ دسته و جناحی از این انجمن را ندارد ولی می خواهد بگوید «کارد نباید دسته خودش را ببرد» و انجمنی که استون حنانه صنعت مرغداری بوده است و می بایست باشد به ضعف و سستی گراید و با تشدید دشمنی ها و اقدامات هیجانی، خواه به تحریک جریانات بیرون از صنعت و خواه به دلیل منافع گروهی، مسیر منطقی و تجربه شده انتخابات را وانهد و تیشه به ریشه خود زند.

مبادا حرکت های بیرون از قاعده تشکلی، این تشکل تاریخی را دچار ضعف و فترت کند تا آنجا که نتواند در این مقطع حساس تاریخی اقتصادی که کشور دچار چالش های سرنوشت ساز معیشتی شده است نقش تعیین کننده خود را به خوبی و آنگونه که انتظار می رود ایفا کند.

این شیوه حل تضادها و اختلافات هر چه باشد و با هر میزان؛ انجمن را از درون متلاشی می کند. هستند کسانی که می خواهند این گونه تشکل های استوار و تاریخی به وضعیتی از ناپایداری برسند که با یک تلنگر بر زمین افتند. مصلحت آن است که ضریب تعامل و گفتگو میان گرایش ها و دسته بندی های مختلف افزایش یابد.

منصور انصاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعت مرغداری دولت ها جوجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش ذخایر، تولید جوجه ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه ای را برنامه ریزی کرده ایم که از این میزان حداقل ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صدیق پور ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که پیش بینی می شود در اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه ۱۰ درصد جوجه تولیدی وارداتی است، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها از ابتدای سال به تولید یک میلیون قطعه در ماه خواهیم رسید که براین اساس در نیمه دوم تولید جوجه به عدد مطلوبی می رسد.

او گفت: با افزایش روند تولید، صادرات جوجه یکروزه در دستور کار است که براین اساس پیش بینی می شود ۱۰ میلیون قطعه صادرات داشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد