Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به موانع اجرایی شدن قانون بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران گفت: بازنشستگی ۲۰ ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات خبرنگاران ارائه کرد - اخبار اجتماعی -

علی‌اکبر بهبهانی، مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره موانع اجرایی شدن قانون بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران اظهار کرد: عدم هماهنگی میان سازمان‌های ذی‌ربط  همیشه وجود داشته اما در کنار آن در سال‌های اخیر، افرادی در رأس مدیریت برخی رسانه‌ها و مطبوعات کشور قرار گرفته‌اند که علاقه‌ای به این حوزه ندارند و این افراد علاقه‌ای ندارند که امتیازات و منافعی که نصیب خودشان شده، به خبرنگار نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این امر باعث شده تا سازمان‌های ذی‌ربط نیز به طور جدی به موضوع بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نگاه نکنند؛ شغل خبرنگاری، حرفه‌ای بسیار سخت است و در تمام دنیا این سختی کار از سال‌ها قبل ثابت شده و به همین دلیل در بسیاری از کشورها به خبرنگاران 5 یا 10 سال بازنشستگی پیش از موعد داده‌اند.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور تصریح کرد: از نظر من کسانی که 20 سال در حرفه خبرنگاری مشغول بوده‌اند، دیگر توانی برای ادامه فعالیت ندارد و باید قانون بازنشستگی پیش از موعد برای آن‌ها اعمال شود؛ خبرنگاران همیشه در کشور ما پیش‌قراول در مسائل مختلف کشور هستند و حتی در جبهه‌های دفاع مقدس نیز خبرنگاران، جزئی از خط مقدم بودند؛ در مقایسه با سایر صنوف، تعداد زیادی از خبرنگاران در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما در عمل توجه به سایر صنوف بیشتر از خبرنگاران است.

بهبهانی با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، جدیت بیشتری برای رسیدگی به امور خبرنگاران دیده می‌شود، گفت: از زمانی که آقای اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد، او و تیم همراهش جدیت بیشتری برای رسیدگی به امور خبرنگاران نشان داده‌اند و به دنبال اجرایی کردن مصوبه بازنشستگی20 ساله خبرنگاران هستند.

وی تصریح کرد: در اقدامی شایسته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه مدیران نشریات را مجبور کردند تا نیروهای خود را بیمه کنند و اعلام کردند که اگر این کار را انجام ندهند، یارانه و سهمیه کاغذ به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ به خاطر همین سختگیری وزارت ارشاد، در حال حاضر کمتر روزنامه‌ای است که نیروی خود را بیمه نکرده باشد که این اقدام، شایسته تقدیر است.

مدیرمسئول روزنامه سراسری سایه تصریح کرد: متأسفانه درصد زیادی از کارفرمایانی که به‌عنوان مدیر‌مسئول یا صاحب امتیاز در مطبوعات ما مشغول هستند، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و به حقوق و مزایای خبرنگاران توجهی ندارند؛ خبرنگاران حقوق زیادی دریافت نمی‌کنند و در مقابل این حقوق کم، مداوم در حال فعالیت هستند لذا بازنشستگی 20 ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات آن‌ها ارائه کرد که امیدوارم سازمان‌های مربوطه و کارفرمایان به این مهم اهتمام ورزند.

بهبهانی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با بیمه تأمین اجتماعی هماهنگی لازم را داشته باشند و مصوبه بازنشستگی20 ساله خبرنگاران که سال‌هاست تصویب شده اما اجرا نشده را اجرا کنند.

علت عدم اجرای "قانون بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران" چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران رسانه اخبار بازنشستگان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران رسانه اخبار بازنشستگان بازنشستگی 20 ساله قانون بازنشستگی ساله خبرنگاران مطبوعات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به ارائه خدمت گروه‌های جهادی بهداشتی درمانی در مناطق دوردست بارز وشوارز گفت: در این طرح پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک حضور داشتند.
فریبرز جباری افزود: هزینه خدمات ارائه شده ۲۵۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص