Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:11:33 GMT

مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۱۸۷

مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران به بهره‌برداری رسید

مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر و زیربنای ۸۷۰ متر هم‌زمان با هفته‌ی دولت در شهرستان سیب و سوران به بهره‌برداری رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در مراسم افتتاح این پروژه، که با حضور گسترده‌ مسئولان استانی و محلی همراه بود، مدیرکل کانون استان، ضمن تبریک هفته‌ی دولت و گرامی‌داشت شهیدان انقلاب، با اشاره به سخنان گهربار معصومان (ع) در خصوص اهمیت پرورش در دوران کودکی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است برای همه‌ی فرزندان این استان جایگاهی برای کشف و پرورش استعدادهای آنان مهیا کند زیرا آنچه آنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرابگیرند در توسعه و پیشرفت کشور موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه هادی سپس خطاب به کودکان و نوجوانان مشتاق و پر هیجان سیب و سورانی که در سالن مرکزشان حضور داشتند، با طرح پرسشی در مورد مفهوم سرمایه و ثروت و پس از شنیدن پاسخ آنان عنوان کرد: شما کودکان و نوجوانان سرمایه و ثروت عظیم کشور هستید و هر چه قدر بیشتر کتاب بخوانید؛ تفکر کنید؛بع کانون مراجعه کنید و در کنار مربیان خوب هنر بیاموزید، انسان‌های موفق‌تری خواهید شد.

وی ادامه داد: این کارکرد مهم کانون در آینده‌ی روشن اعضای آن را می‌توان در کار و فعالیت بسیاری از بزرگان عرصه‌ی فرهنگ، هنر و ادب این مرز و بوم به فراوانی مشاهده کرد.

هادی هم‌چنین به صاحبان اصلی مرکز سیب و سوران گفت: استقبال گرم شما در روز افتتاحیه نشانه‌ی امیدبخشی است که خبر از رونق این مرکز فرهنگی‌هنری می‌دهد.

پس از سخنان مدیرکل کانون، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با گرامی‌داشت یاد شهیدان، به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: کانون محلی برای استعدادیابی و پرورش نسل آینده است.

رحمدل بامری سپس افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای برای تحقق اهداف در همه‌ی زمینه‌ها دارد و در این میان حوزه‌ی کودک و نوجوان دارای اهمیت زیادی است.

فرشاد گرگیج، فرماندار سیب و سوران دیگر سخنران این مراسم بود که گزارشی کوتاه از فعالیت‌های استانداری در روزهای هفته‌ی دولت بیان کرد.

گفتنی است کلنگ احداث مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر و زیربنای ۸۷۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال به زمین زده شد.

از امکانات این مرکز می‌توان به اتاق قصه‌گویی، کارگاه‌های سفال و نقاشی، سالن کتابخانه، سالن اجتماعات با زیربنای ۳۳۴ متر و گنجایش ۱۶۱ نفر اشاره کرد.

فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار، مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، معتمدین، خانواده‌ها و دیگر مدیران محلی در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری سیب و سوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد