Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@20:38:58 GMT

‌سهمیه بنزین آزاد ۱۰۰ لیتر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۲۴۴

‌سهمیه بنزین آزاد ۱۰۰ لیتر کاهش یافت

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه نفت خبرگزاری برنا، جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مصاحبه‌ای‌ با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار داشت: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حبیب‌الله دهمرده یکشنبه، ششم شهریورماه در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد خطاب به وزیر نفت گفت: در سیستان و بلوچستان مردم با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و در این شرایط سهمیه سوختشان نیز کاهش یافته است، این مورد را نیز پیگیری و برطرف کنید.

از طرفی ملک فاضلی نماینده سراوان و مهرستان نیز با بیان اینکه نگاه به مستضعفان سبب اجر اخروی است و مردم استان به لحاظ تأمین سوخت در مضیقه هستند، گفت: استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل فاصله طولانی میان شهرها و روستاها نیازمند سهمیه سوخت است و مردم توان پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی چند ۱۰ برابری را ندارند و این موضوع نیازمند نگاه ویژه وزارت نفت است.

نماینده سراوان و مهرستان در مجلس افزود: برخی از مردم در این استان به‌دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ها از جمله هزینه حمل‌ونقل، امکان ادامه تحصیل فرزندانشان را ندارند و باید برای ایجاد رفاه و شرایط اولیه تحصیل این فرزندان اقدام کنیم.

با این حال جلیل سالاری علت کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های را مبارزه با قاچاق اعلام کرد و گفت: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از طرفی با اشاره به یکپارچه بودن سامانه سوخت گفت: به دلیل یکپارچه بودن سامانه سوخت نمی‌توان تنها برای شهرهای مرزی سهمیه دوم بنزین را از ۲۵۰ به ۱۵۰ کاهش داد و مابقی شهرها را استثنا کرد، البته کاهش سهمیه بنزین آزاد نیز چالشی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند و فقط به صورت نقطه‌زن مانع قاچاق بنزین می‌شود.

با توجه به نگرانی نمایندگان شهرستان‌های مرزی و تصمیم قاطع وزارت نفت مبنی بر کاهش سهمیه‌ها به نظر می‌رسد این موضوع باعث نگرانی مرز نشینان نیز شود لذا به نظر می‌رسد متفاوت در نظر گرفتن مرز نشینان و شهر نشینان باید در دستور کار وزارت نفت قرارگیرد و برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین پالایش پخش فرآورده های نفتی نفت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته گرامیداشت شوراها، مراسمی با حضور استاندار گیلان، معاونین استاندار گیلان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از فرمانداران و شهرداران و مسئولان شورا‌های اسلامی شهر‌های استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با گرامیداشت هفته شورا‌ها گفت: تأسیس شورا‌های اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و شورا‌ها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

مجتبی ملکی چوبری همچنین افزود: مردم از منتخبین خود در شورا‌ها انتظار دارند که حقوق آنان را از مسئولان پیگیری و مطالبه کنند چرا که همیشه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از مبانی دینی و اسلامی نه به عنوان یک تاکتیک سیاسی، بلکه به عنوان یک اصل مهم غیرقابل چشم پوشی است.

وی متذکر شد: به این وسیله روز ملی شورا‌های اسلامی را به تمام اعضای محترم شورا‌های شهر و روستا بویژه شهرستان رشت که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در رفع مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار کوشش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد