Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:45:06 GMT

مزایای فروش خودرو در بورس از زبان نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۲۷۹

مزایای فروش خودرو در بورس از زبان نماینده مجلس

جعفر قادری با توجه به زیان 117 هزار میلیارد تومانی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری در خصوص عرضه خودرو در بورس به عنوان راهکاری برای توقف زیان دهی خودروسازان اظهار داشت: خودرو در صورتی که در بورس به فروش برسد، قیمتی به مراتب پایین‌تر از قیمت بازار خواهد داشت، سود مازاد نیز در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد و واگذاری خودرو به قید قرعه که همراه با رانت است با هیچ منطقی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منطقی‌ترین شیوه فروش را عرضه در بورس دانست و افزود: در صورتی که سود مازاد قابل توجهی از عرضه خودرو در بورس حاصل شود، می‌تواند در بخش تحقیق و توسعه و ارتقای دانش فنی و تکنولوژی تمامی خودروسازان مورد استفاده قرار بگیرد تا بدین ترتیب بر توان رقابتی آنها افزوده شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به اختلالات فنی سامانه یکپارچه فروش، خطا در اعلام نتایج، تحمیل تعهداتی خارج از برنامه فروش به خودروسازان و بروز تاخیر در روند جذب نقدینگی به دلیل تبدیل فروش هفتگی به فروش ماهانه بر این نکته تاکید کرد که ضمن لزوم ایفای تعهدات قبلی در قبال برندگان قرعه‌کشی می‌بایست عرضه در سامانه یکپارچه متوقف و شیوه عرضه خودرو در بورس جایگزین آن شود و تداوم روشی که موجب ایجاد رانت برای عده‌ای است، به هیچ وجه عقلانی نیست.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو بورس فروش خودرو خودرو در بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۰۶ تن انواع کالا و محصول هستند. همچون روال هر هفته بیشترین عرضه های امروز مربوط به سیمان است. به این ترتیب یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ تن سیمان در تالار سیمان روی تابلو می رود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Ix8

دیگر خبرها

  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند