Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید یاسر معین الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه با رشد خوبی بین شرکت های فناور و دانش بنیان کشورمان مواجه هستیم و آنها توانمندی در زمینه تولید فناوری دارند اما اگر فناوری های مورد نیاز بازار کشور از طریق این شرکت ها تامین نشود با پدیده مهاجرت شرکت های دانش بنیان مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر شرکت های دانش بنیان نتوانند فناوری ها و دانش فنی تولیدی خود را وارد بازار داخل کشور کنند، ممکن است به کشورهای دیگر مهاجرت و در آنجا فناوری های خود را با قراردادهای بلندمدت و بصورت پیش خرید، عرضه کنند.

معین الدینی با بیان اینکه در برخی از کشورهای همسایه، زمینه های مناسبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت های قراردادی فراهم شده است، تصریح کرد: اگر ما نتوانیم جلوی پدیده مهاجرت شرکت های دانش بنیان را بگیریم ممکن است به تدریج شرایطی ایجاد شود که ناچار شویم فناوری های مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه بخریم.

وی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر عمده نیاز بازار فناوری کشور از خارج تامین می شود و وارداتی است، اضافه کرد: با وجود تلاش های خوبی که برای تاسیس شرکت های دانش بنیان و تولید فناوری در کشور صورت گرفته است اما درصد بسیار کوچکی از بازار فناوری و خطوط تولید کشور در اختیار این شرکت هاست.

این فعال اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: لازم است همانطور که برای خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی و تبلیغ می‌شود این کار درباره فناوری های تولید شرکت های دانش بنیان داخلی هم صورت گیرد.

معین الدینی تصریح کرد: تبیین و ترویج خرید فناوری های تولید داخل باید توسط دستگاه های دولتی بصورت جدی تر انجام شود و زمینه های مورد نیاز برای آن را فراهم کنند .

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین فناوری برای بازار داخل، می‌توانند در بازارهای جهانی هم ایفای نقش کنند، خاطرنشان کرد: ما در اصفهان شرکت هایی داریم که دانش فنی خود را به کشورهایی مانند کره جنوبی انتقال داده اند.

وی با بیان اینکه تامین فناوری از داخل کشور به اشتغال‌زایی دانش آموختگان دانشگاهی کمک می کند و  گفت: با توجه به پیشرو بودن اصفهان در عرصه فناوری لازم است حمایت از شرکت های دانش بنیان و تامین فناوری از طریق آنها در برنامه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد.

معین الدینی به قانون جهش تولید دانش بنیان که امسال ابلاغ شد اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرایی شدن آیین نامه‌های این قانون به متصل شدن توانمندی های شرکت‌های دانش بنیان و نیاز بازار فناوری کشور منجر می‌شود.

اصفهان به‌عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را در دهه ۸۰ به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور از نظر تعداد واحدهای فناور و گردش مالی آنها به‌شمار می آید.

این استان در زمان حاضر دارای شهرک علمی و تحقیقاتی، سه پارک علم و فناوری، بیش از ۱۰ مرکز رشد فناوری و حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان مهاجرت اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان مهاجرت اصفهان شرکت دانش بنیان مهاجرت اصفهان شرکت های دانش بنیان معین الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار