Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجریه گفت: ایران سبک نوینی از زیست ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را ارائه کرد که علاوه بر ایستادگی در برابر زورگویی و فشار، "پیشرفت ملی"، "همکاری منطقه‌ای" و "کنشگری بین‌المللی" را در ترازی جدید به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه عصر روز سه‌شنبه، هشتم شهریور، در دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجریه با اشاره به رویکرد تقابلی رژیم آمریکا علیه ملت ایران طی چهار دهه گذشته، اظهار داشت: حرکت رو به جلوی ملت ایران طی چهار دهه گذشته حتی لحظه‌ای دچار مکث و وقفه نشد و ایران سبک نوینی از زیست ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را ارائه کرد که علاوه بر ایستادگی در برابر زورگویی و فشار، "پیشرفت ملی"، "همکاری منطقه‌ای" و "کنشگری بین‌المللی" را در ترازی جدید به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه فلسطین را قطب‌نمای پایداری و عدالت محوری نظم جهانی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که حقوق مردم فلسطین به طور کامل استیفا نشود، دستیابی به امنیت و تحقق عدالت سرابی بیش نخواهد بود.

باقری با تاکید بر نقش پارلمان‌ها در تعیین دستورکار ملی برای دولتها اظهار داشت: نمایندگان مجالس به ویژه در سطح کشورهای اسلامی باید حمایت از ملت فلسطین و مقابله با اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی را به دستورکار همیشگی همکاریهای دوجانبه و چندجانبه خود تبدیل کنند.

معاون وزیر خارجه در پایان ضمن توصیه به هیات اعزامی از مجلس نیجریه برای بازدید از دستاوردهای متنوع صنعتی، پزشکی، علمی، فناوری و دفاعی، تصریح کرد: مهمتر از دستاوردهای سخت‌افزاری ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف طی چهار دهه به دست آمده است، دستاوردهای نرم‌افزاری است که با اتکای به آن ملت ایران توانست در طول چهل سال گذشته، از تهدیدها فرصت و از طریق این فرصت ها، توسعه و پیشرفت کشور را محقق کند تا جایی که امروز دشمنان همه همت خود را متوجه سلب این پیشرفتها و یا دست کم توقف روند آن کرده‌اند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی در چهارچوب منافع متقابل دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

«ثالیثو اسانسی» با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر نفت نیجریه به تهران و امضای سند همکاری دوجانبه، آن را نشانه وجود اراده میان دو کشور و وجود زمینه‌های مناسب همکاری در بخش‌های مختلف دانست.

انتهای پیام/ 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست