Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، تصویری از حسن کامرانی‌فر در حاشیه مجمع منتشر شده که او در بیرون از سالن برگزاری مجمع روی هره‌ای نشسته و با دوست روی زانو سر به پایین انداخته و به چیزی عمیق فکر می‌کند؛ تا جایی که حتی متوجه خبرنگاری که از او با موبایل فیلم می‌گیرد هم نمی‌شود.این اتفاقی است بعد از چند روز فشرده کاری در شرایطی که آخرین امیدهای او به عنوان برگزار کننده مجمع برای جلوگیری از تغییر قدرت در فدراسیون بر باد رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامرانی‌فر که ظاهرا ساعت های طولانی بی‌خوابی را پشت سر گذاشته بود،‌شب قبل در تماسی با برنامه فوتبال برتر مهم‌ترین خبر سال فوتبال ایران را در اختیار این برنامه گذاشته و موضوع لغو مجمع را علنی کرده بود. اتفاقی که مشخصا علیه ریاست فدراسیون مهدی تاج برنامه ریزی شده و اگرچه بیانیه فدراسیون در آن به کدهای اخلاقی تکیه می‌کرد اما معلوم بود مساله‌ای است که در جنگ قدرت بین طرفین حادث شده است. اما مشخص بود که این احتمالا آخرین گام در جنگ قدرت شدید بین دونامزد ریاست فدراسیون فوتبال رقم خورده است.

طبعا وقتی تصمیم به این اهمیت(در حد مهم‌ترین خبر اداری فوتبال ایران) گرفته می‌شود،‌ فردی که فاعل و اجرا کننده ماجرا است، باید تبعات آن را بررسی کرده و هماهنگی‌ها را انجام داده باشد. در غیراینصورت این یک حرکت انتحاری کور بیشتر نیست، اما در شرایطی که بسیاری از ناظران بعد از اعلام خبر در برنامه فوتبال برتر و سایت فدراسیون با تعجب از لغو مجمع به خواب رفتند،‌ساعتی بعد میرشاد ماجدی در جلسه فوق‌العاده فدراسیون فوتبال تسلیم سایر اعضای هیات رییسه شد و پذیرفت که انتخابات را برگزار کند.

اینکه دقیقا چه اتفاقی رخ داده که ماجدی و کامرانی‌فر از صحبت های قبلی خود عدول کرده‌اند، اگرچه شایعاتی در این زمینه وجود دارد. با این حال نکته مهم همین مقاومت در قبال فشارها بود که تکلیف این انتخابات را روشن کرد. مهدی تاج به عنوان یک سیاستمدار فوتبالی کارکشته از زمان نام‌نویسی در انتخابات تا روز گذشته حوالی ظهر که با اکثریت آرا برنده این انتخابات شد،‌با شدیدترین فشارها کنار آمد.

او که حملات بی‌سابقه ای را از سوی تلویزیون، رسانه‌ها و البته بخشی از جامعه طرفدار فوتبال تحمل می‌کرد، در مقابل هیچ کدام از مخالفت ها جا نزد و حتی در روزهای آخر در زمانی که بحث سلب صلاحیت او بشدت بالا گرفته بود نیز با اعتماد به نفس در صحنه رقابت باقی ماند و با توجه به همراهی کمیته بدوی و البته ارتباطات خارجی کاملا مطمئن کار را به پایان رساند.

در سمت مقابل میرشاد ماجدی همانطور که در دوران شش ماهه سرپرستی خود در فدراسیون فوتبال موفق نشد خود را به عنوان یک رییس مستقر جا بیندازد، در این زمینه هم نتوانست تا انتهای خط پیش برود و در نهایت زیر برگه ای که مبنی بر برگزاری انتخابات بعد از لغو آن بود امضا کرد.

البته حسن کامرانی‌فر در اعتراض به اتفاقات برخی صحبت های خود را در گفت و گوهای کوتاه با خبرنگاران تکرار کرد و در اواسط برگزاری جلسه مجمع را ترک کرد تا کمیته بدوی برگزار کننده مراسم باشد. او حالا به سمت قبلی خود(نظارت داوری برای AFC) باز می‌گردد و مدتی دور از هیاهوی فوتبال خواهد بود تا بعدها درباره اتفاقات این شب عجیب صحبت کند. شاید هم این راز تا ابد سر به مهر باقی بماند تا کسی در نیابد که چرا کامرانی‌فر بعد از آن تصمیم پرسر و صدا(کمتر از سه ساعت بعد) به خلاف آن صحبت‌ها رضایت داد. آیا او تبعات کارش را نمی‌دانست؟ آیا او از احتمالات و فشارهای بعدی مطلع نبود؟ و...

نکته اینکه کامرانی‌فر به صورت قطع می‌خواست در هر شرایطی پس از انتخابات فدراسیون را ترک کند، اما این نوع جدایی آن چیزی نبود که فکرش را می‌کرد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مهدی تاج حسن کامرانی فر میرشاد ماجدی کامرانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور  هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان،  مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمد رسول خدادای رئیس فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضاء مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

  تقویم و بودجه پیشنهادی فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سال ۱۴۰۳، بررسی و پذیرش استعفای آقای بشیریان رئیس سابق فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اصلاح اساسنامه فدراسیون و آئین نامه هیئت‌های ورزشی استانی مراکز آموزش عالی کشور، بررسی طرح اولین دوره بازی‌های همبستگی دانشجویان کشور‌های اسلامی و حسابرسی سال ۱۴۰۱ در دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قرار گرفت و با رای اعضا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مشخص شد
  • هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند