Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم لیبی در سازمان ملل اعلام کرد که تأخیر در انتخاب فرستاده جدید این سازمان به لیبی این تصور را در برخی به وجود آورده که راهکار مسالمت آمیز همچنان دور از دسترس است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روزنامه القدس العربی، الطاهر السنی، نماینده دائم لیبی در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت: حوادثی که در طرابلس رخ داد در سایه بن بست سیاسی کشور قابل پیش بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرنظامیانی که در درگیری‌ها کشته شدند معتقد بودند که اوضاع کشور از نظر امنیتی ثبات یافته است و دیگر تنش‌ها و درگیری‌ها ازسرگرفته نمی‌شود.

شنبه گذشته در درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و نیروهای فتحی پاشاغا، نخست وزیر مکلف از سوی پارلمان طبرق به کشته شدن ۳۲ تن منجر شد.

السنی گفت: این درگیری‌ها تازه نیست و ما نگران این هستیم که آخرین درگیری‌ها نیز نباشد.

وی مسئولیت این درگیری‌ها را بر دوش کسانی گذاشت که برای سلطه بر قدرت با زور تلاش می‌کنند.

السنی گفت: بحران سیاسی شاهد هیچ پیشرفتی نبوده است بلکه اوضاع کشور بدتر شده است. تأخیر در انتخاب فرستاده جدید این سازمان به لیبی این تصور را در برخی به وجود آورده که راهکار مسالمت آمیز همچنان دور از دسترس است.

وی از جامعه بین المللی انتقاد کرد و گفت: هیچ گونه واکنشی از سوی جامعه جهانی در قبال کسانی که در روند انتخابات لیبی کارشکنی می‌کنند صورت نگرفته است. شکست در انتخابات و ارائه برخی طرح‌های غیر واقعی موجب ناامیدی لیبیایی‌ها و بازگشت جنگ شده است.

رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نیز در جلسه شورای امنیت گفت: ما نگران این هستیم که بن بست سیاسی کنونی و تأخیر در انتخابات به تهدید امنیت در طرابلس و برای تمام لیبیایی‌ها منجر شود. درگیری‌های اخیر طرابلس شاهدی بر این موضوع است.

اخیرا استفانی ویلیامز، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی استعفا کرد. قرار است عبدالله بیتالی به عنوان رئیس جدید این هیئت تعیین شود.

از سوی دیگر کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره لیبی در بیانیه جدیدی از تمام طرف‌ها خواست از هرگونه اقدام نظامی اضافی خودداری کرده و از غیرنظامیان حمایت کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است: طرف‌های بین المللی باید به تعهدات خود به موجب قانون بین المللی عمل کنند. ما از نزدیک مراقب اوضاع هستیم و اسناد و مدارک لازم را درباره نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی جمع آوری کرده‌ایم. ما از مقامات لیبیایی می‌خواهیم خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و وارد مذاکراتی برای حل اختلافات سیاسی برای تسهیل انتقال به صلح و دموکراسی شوند.

سازمان جهانی بهداشت نیز از گزارشات مربوط به حمله به مراکز پزشکی در لیبی ابراز ناخرسندی و بر لزوم حمایت از این مراکز درسرتاسر لیبی تأکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل بین المللی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آسمان سرخ لیبی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا