Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:35:25 GMT

پاکسازی رودخانه دز از زباله‌های شناور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۶۸۱

پاکسازی رودخانه دز از زباله‌های شناور

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت زباله‌ها از مناطق بالادست و استان‌هایی از جمله لرستان که در نزدیکی خوزستان قرار دارند و یا روستا‌های مجاور که دارای رود یا شاخه‌های فرعی منتهی به رودخانه دز هستند، با نیروی جریان آب به سمت پایین‌دست هدایت میشوند.

مسعود نوری پور می گوید: این اتفاق در سال‌های گذشته چندین بار رخ داده است و زباله‌ها ابتدا در دریاچه سد دز ریخته و سپس با پایین آمدن آب رودخانه در بند تنظیمی علی‌کله آزاد میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: ما در سالیان گذشته تدابیری داشته ایم تا وزارت نیرو برای پاکسازی و جدا کردن این زباله‌ها از مسیر رودخانه اقدامی کند.

به گفته این مقام مسئول اما تا کنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و هر ساله این زباله‌ها یک جا تلنبار و با باز شدن یکی از دریچه‌های وسط یا اصلی در محلی که تلنبار شده در مسیر رودخانه رها میشوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: قبل از خراب شدن پل شناور قطعات زباله در پشت پل تلنبار میشد و بصورت روزانه یا هفتگی توسط شهرداری دزفول از بستر رودخانه جمع آوری و به مراکز مجاز دفن پسماند منتقل میشد، اما باید بگویم که بعد از برداشته شدن پل شناور به دلیل رخداد سیل سال۹۸ دیگر آن مانع فیزیکی در بستر رودخانه وجود ندارد و پسماند هم به پایین دست و کانال‌های آبیاری هدایت میشوند و هم در بستر اصلی رودخونه قرار میگیرند.

او گفت: در این سال‌ها خواسته‌ی ما از سازمان آب و برق این است که با توجه به بهره‌ای که از بند‌های تنظیمی به دلیل فروش آب به بخش صنعت و کشاورزی میبرند هزینه‌ای را به منظور جمع‌آوری زباله‌ها از رودخانه در نظر گیرند تا دیگر شاهد وجود همچین معضلی نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند خدمات شهری زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها