Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:51:27 GMT

ترفندهای نصب و نگهداری چمن مصنوعی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۷۰۲

ترفندهای نصب و نگهداری چمن مصنوعی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نصب چمن مصنوعی یکی از مواردی است که سوالات زیادی در مورد آن پرسیده می شود. همانطور که می دانید امروزه چمن مصنوعی به یکی از مهمترین کالاهایی تبدیل شده است که می تواند تغییرات شگرفی را در محیط اطراف به وجود بیاورد. این چمن در فصل سرما و گرما قابل استفاده است و دچار آسیب نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کابردهای ویژه این محصول می توان به چمن مصنوعی برای حیاط و چمن مصنوعی مدرسه اشاره کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

آیا چمن بر روی ایزوگام قابل نصب است؟

یکی از سوالات پرتکراری که در مورد نصب چمن مصنوعی پرسیده می شود در این باره است که آیا می توانیم چمن را بر روی ایزوگام نصب کنیم. پاسخ به این سوال مثبت است. برای اینکه چمن را بر روی ایزوگام نصب کنید باید یک لایه ژئوتکس بر روی ایزوگام نصب کنید و سپس با استفاده از نوار اتصال چمن مصنوعی را به این لایه متصل کنید. این امر باعث می شود تا یک لایه محافظ بین چمن و ایزوگام به وجود بیاید. از طرف دیگر، این کار مقاومت ایزوگام را بالا می برد و طول عمر آن را افزایش می دهد.

چگونه چمن مصنوعی برای حیاط را نصب کنم؟

امروزه، استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط مورد توجه قرار گرفته است. چمن مصنوعی برای حیاط در فصول سرد و گرم قابل استفاده است و هیچ گونه مشکلی برای آن پیش نمی آید. برای نصب چمن مصنوعی حیاط به روش زیر عمل می شود:

ابتدا خاک باغچه و یا حیاط کوبیده می شود تا هر گیاهی که درون خاک است از آن خارج شود.

سپس سطح خاک مسطح می گردد و یک سطح یکدست ایجاد می شود.

برای اینکه چمن مصنوعی در حیاط قابل نصب باشد ماسه دانه ریز به آن اضافه می گردد و فشرده می شود. آبپاشی این دانه ها باعث می شود تا سطح مناسبی برای نصب چمن مصنوعی به وجود بیاید.

در مرحله پایانی، یک لایه ژئوتکس بر روی این سطح پهن می گردد و سپس چمن مصنوعی با استفاده از نوار اتصال به لایه ژئوتکس متصل می گردد.

چرا حذف گیاه از خاک حیاط مهم است؟

زمانی که می خواهید چمن مصنوعی برای حیاط را نصب کنید یکی از مهمترین مراحل حذف گیاهان از خاک است. این کار باعث می شود تا به بافت چمن مصنوعی که بر روی خاک قرار می گیرد آسیب وارد نشود. این امر نقش موثری در نصب درست چمن مصنوعی دارد و طول عمر آن را افزایش می دهد.

آیا می توان چمن را در بر روی سیمان نصب کرد؟

سیمان یکی از سطوحی است که می تواند برای نصب چمن مصنوعی ایده آل باشد. اما نکته مهمی در نصب این محصول وجود دارد. چمن باید با شیب بندی مناسب بر روی سیمان قابل اجرا باشد. اگر شیب بندی به خوبی رعایت نشود آب بر روی چمن جمع می گردد و این امر باعث می شود که دیگر چمن قابل اجرا نباشد. با توجه به تمامی این موارد کسانی که می خواهند بر روی سیمان چمن نصب کنند، باید شیب بندی های مناسب را در نظر بگیرند.

آیا از چسب برای نصب چمن استفاده می شود؟

زمانی که چمن مصنوعی در سطوح مختلف نصب می گردد، از چسب مخصوص استفاده می گردد. این چسب مقاومت بالایی در گرما و سرما دارد و هرگز از بین نمی رود. همچنین، باید بدانید چسب مورد استفاده در اجرای چمن مصنوعی حلال ایزوگام، آسفالت و قیر است! بنابراین برای اجرای چمن مصنوعی روی این سطح نیاز به زیرسازی مناسبی برای جلوگیری از تماس چسب با سطح مورد نظر خواهد بود. توصیه می شود در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در این زمینه ندارید، قبل از اجرای چمن مصنوعی با کارشناسان تماس بگیرید.

آیا باید سیلیس در چمن تزریق شود؟

زمانی که چمن در سطوح بزرگ اجرا می شود بهتر است در میان الیاف آن از ماده ای به نام سیلیس استفاده شود. سیلیس شکلی مشابه به ماسه دارد و می تواند در میان الیاف چمن قرار گیرد. این کار باعث می شود تا انعطاف پذیری چمن افزایش پیدا کند و لیزی چمن را به میزان زیادی کاهش می دهد. همچنین، سلیس مقاومت الیاف چمن را در برابر ضربه و کوبش بالا می برد و این امر باعث می شود تا طول عمر چمن مصنوعی افزایش پیدا کند.

چرا باید از چمن مصنوعی مدرسه استفاده کنیم؟

یکی از مواردی که برای نصب چمن مصنوعی پیشنهاد می شود چمن مصنوعی در مدرسه است. استفاده از چمن در محیط مدرسه فواید زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود چمن مصنوعی مدرسه به رشد شناختی دانش آموزان کمک می کند.

این چمن باعث می شود تا از آسیب به دانش آموزان جلوگیری به عمل آید. زیرا الیاف چمن مصنوعی نرم است و حتی اگر دانش آموزان بر روی آن زمین بخورند، هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نمی شود. به همین دلیل، توصیه می شود تمامی مدارس برای نصب چمن مصنوعی مدرسه اقدام کنند.

با توجه به این موضوع که نصب چمن مصنوعی بر روی آسفالت انجام می شود، باید کارشناسان این کار را انجام دهند. در غیر اینصورت چمن مصنوعی مدرسه به روش غیر اصولی نصب می شود و این امر باعث می شود تا در پایان پروژه به خوبی اجرا نشود.

هزینه نصب چمن مصنوعی چقدر است؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که پرسیده می شود در مورد هزینه نصب چمن مصنوعی است. بهتر است بدانید هزینه نصب چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا شما می خواهید کارشناسان نصب زیرسازی زمین را انجام دهند و یا از قبل زیرسازی زمین انجام شده است. آیا متراژ شما بالای ۱۰۰۰ متر است و یا چمن شما در متراژ کم می خواهد اجرا شود. آیا چمن به دستور بافت نیاز دارد و یا بدون دستور بافت می توان چمن را نصب کرد. پاسخ به تمامی این سوالات بر هزینه نصب اثر می گذارد. در نتیجه، توصیه می شود برای اینکار با افراد متخصص در ارتباط باشید و قیمت را از شرکت های معتبر استعلام نمایید.

برای نصب چمن مصنوعی به کدام شرکت مراجعه کنیم؟

تا اینجا تلاش کردیم به سوالات مهمی در مورد نصب چمن مصنوعی پاسخ دهیم. بهتر است بدانید چمن مصنوعی بر روی سطوحی مانند ایزوگام قابل نصب است و شما می توانید آن را بر روی آسفالت و خاک اجرا کنید. اما در تمامی این موارد زیرسازی چمن باید به گونه ای صورت گیرد که از جمع شدن آب بر روی چمن جلوگیری کند.

اگر می خواهید برای نصب چمن مصنوع مدرسه و یا چمن مصنوعی برای حیاط اقدام کنید، می توانید به شرکت چمنزار مراجعه کنید. کارشناسانی که در این مرکز حضور دارند مشاوره های تخصصی به شما می دهند و به شما کمک می کنند چمن مصنوعی را به بهترین شکل اجرا کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5578019

منبع: مهر

کلیدواژه: چمن مصنوعی زمین چمن طراحی داخلی کسب و کار قیمت خرده فروشی بازار تهران قیمت مرغ قیمت خودرو قیمت میوه قیمت مسکن قیمت گوشت صنعت خودروسازی گوشت مرغ گوشت قرمز خرید و فروش خودرو قیمت میوه و تره بار شهر تهران برای نصب چمن مصنوعی امر باعث می شود چمن مصنوعی مدرسه باعث می شود چمن مصنوعی چمن مصنوعی هزینه نصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟

اغلب افراد با مشاهده سیب زمینی‌های جوانه زده برای استفاده از آن‌ها دچار تردید می‌شوند، در برخی مواقع نباید سیب زمینی جوانه زده را مصرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بیشتر ما شنیده‌ایم که نباید سیب زمینی‌های سبز شده و جوانه زده را بخوریم اما چرا؟

دیدن اینکه سیب زمینی‌ها جوانه زده‌اند کمی ناخوشایند بنظر می‌رسد که ممکن است شما را در استفاده از آن بر سر دوراهی قرار دهد اما گاهی نیز ممکن است این سیب زمینی‌ها را مصرف کرده باشید.

ایمنی مواد غذایی

مصرف سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن و تا قبل از اینکه چروکیده شوند مشکلی نخواهد داشت. بسیاری از مواد مغذی در یک سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن نیز باقی می‌مانند، تنها کافی است که آن‌ها را قبل از استفاده از روی سیب زمینی جدا کرده و سپس مصرف کنید. هنگامی که یک سیب زمینی جوانه می‌زند نشاسته موجود درآن به قند تبدیل خواهد شد، در ابتدای این فرآیند نقاط نرمی را اطراف پوسته سیب زمینی مشاهده خواهید کرد که بهتر است قبل از استفاده جدا شوند.

سیب زمینی جوانه زده

چه زمان از مصرف سیب زمینی جوانه زده خودداری کنیم؟

با پیشرفت روند جوانه زدن، سیب زمینی چروکیده و کوچک می‌شود زیرا نشاسته موجود در آن به قند تبدیل شده و فرصت رشد بیشتر جوانه‌ها فراهم شده است. اگر سیب زمینی را در این شرایط مشاهده کردید از مصرف آن خودداری کنید زیرا طعم خوبی نخواهد داشت. از این قسمت‌های سبز می‌توان برای کاشت و رشد یک سیب زمینی جدید پرورش داد.

سموم موجود در سیب زمینی:

نور و گرما ماده‌ای به نام سولانین تولید می‌کنند که سبب رشد جوانه برروی پوسته سیب زمینی می‌شوند و هر دو این سموم برای انسان سمی بوده و منجر به سردرد، استفراغ و سایر علائم گوارشی خواهد شد.

سولانین به همراه کلروفیل در پوسته سیب زمینی جمع شده در نتیجه سبز رنگ خواهد شد، پس قبل استفاده، این پوسته سبز را از بین ببرید اما همچنان مزه تلخ آن باقی خواهد ماند.

چگونه از جوانه زدن سیب زمینی پیشگیری کنیم؟

برای نگهداری طولانی مدت سیب زمینی بهتر است آن را در جای خشک، خنک، دور از نور مستقیم خورشید و به دور از پیاز نگهداری کرد زیرا پیاز رشد جوانه زدن را در سیب زمینی تسریع خواهد کرد.

پرورش دهندگان سیب زمینی معمولا برای جلوگیری از جوانه زدن آن‌ها، روش‌های مختلفی را برای کاشت اعمال می‌کنند. پس اگر شخصا سیب زمینی را پرورش می‌دهید و یا بصورت عمده آن را خریداری کرده‌اید برای ماندگاری بیشتر آن‌ها لازم است چند نکته و ترفند را بیاموزید:

نوع سیب زمینی خریداری و کاشت شده را بدانید زیرا دانستن نوع آن به شما در نگهداری طولانی مدت کمک خواهد کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، سیب زمینی خشک و یا دیر برداشت شده سالم‌تر باقی می‌ماند. اگر سیب زمینی را در منزل برداشت کرده‌اید بهتر است قبل از استفاده آن را خارج از محیط خانه قرار دهید تا از تازه بودن در آیند و خشک شوند.

همیشه سیب زمینی‌های سالم را خریداری کنید زیرا سیب زمینی‌های آسیب دیده کیفیت خوبی برای نگهداری طولانی مدت نخواهند داشت و به زودی جوانه می‌زنند.

دیگر خبرها

  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • (ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان