Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز با اعلام این خبر افزود: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده های قصاص نفس، پرونده ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام)، صلح یاران هسته‌های جهادی شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس پس از برگزاری جلسات متعدد میان طرفین پرونده موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی این زندانی از مجازات قصاص نفس شدند.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به «پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در جهت تحقق بخشش، رضایت و صلح گام بردارند.

مجتبی قهرمانی همچنین به شکات پرونده های قضایی پیشنهاد کرد در مواردی که شرایط ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می دهد، ضمن اقدام در جهت صلح و سازش، لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزند.

وی با اشاره به آثار و برکات زیاد سازش و بخشش تصریح کرد: نخستین اثر مصالحه و بخشش به ذی حق باز می گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین توصیه ها و آموزه های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

قهرمانی یادآور شد: در موارد متعدد و در پرونده های زیادی که به گذشت منجر شده اند شاهد رضایتمندی و خرسندی افراد ذی حق و ارتقای جایگاه معنوی و اخلاقی آنها بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، از عموم مردم خواست تا در کنار دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان هرمزگان به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی هرمزگان به عشق حسین می بخشم آزادی زندانی کل دادگستری صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، چندی پیش داستان آقا رضا سرکارگر بتن ریز یزدی که به دلیل وقوع حادثه کارگاهی و عجز در پرداخت مبلغ دیه در زندان به سر می‌بُرد بر روی سایت ستاد دیه، شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها انتشار یافت و به دنباله آن اهالی دوشنبه‌های رهایی تصمیم گرفته تا مبلغ جمع آوری شده از نمایشگاه عکس گروهی که هفته گذشته در یزد برگزار شده بود را به آزادی این زندانی اختصاص دهند.

در همین راستا، سعید حی، ایده پرداز و مسئول برگزاری دوشنبه‌های رهایی با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده این مددجو، مبلغ ۶۵ میلیون تومان را جهت آزادی این زندانی غیر عمد اهدا کرد.

وی در این خصوص گفت: نمایشگاه عکس گروهی دوشنبه‌های رهایی از ۳ تا ۷ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در برگزار شد و بازدیدکنندگان در طی این چند روز در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همین طور دکتر حاجب مرتاض پزشک سرشناس یزدی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مبلغ ۲۵ میلیون تومان را اهدا کرد که در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان جهت آزادی زندانی مذکور اهدا شد.

پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار می‌شود و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ