Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس چین به یک باند جنایتکار که گربه‌های خانگی را می‌دزدیدند و گوشت آن‌ها را برای مصرف مردم می‌فروختند، حمله کرده است.

به گزارش فرارو، یک سازمان بین‌المللی حمایت از حیوانات فاش کرد که پلیس در شرق چین یک گروه جنایتکار را که از گنجشک‌های زنده برای فریب دادن و به دام انداختن گربه‌ها استفاده می‌کردند، متلاشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به ۱۵۰ گربه در ۱۱ قفس و ۳۱ گنجشک که به عنوان طعمه استفاده می‌شدند، پنجشنبه گذشته توسط پلیس نجات یافتند.

سارقان گربه‌ها که عمدتاً حیوانات خانگی مردم بودند، گنجشک‌هایی در داخل قفس قرار داده و به عنوان طعمه استفاده می‌کردند. پلیس تعدادی از اعضای این باند را بازداشت کرده و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

هوانگ زیانگ از یک گروه محلی حفاظت از حیوانات چینی پس از حمله پلیس در صحنه بود. او گفت که اکثر گربه‌ها به نظر می‌رسند که خوب پرورش یافته‌اند و گمان می‌رود حیوانات خانگی دزدیده شده باشند. در حال حاضر، دو تن از ساکنان محلی جینان حیوانات خانگی دزدیده شده خود را در میان گربه‌های نجات یافته شناسایی کرده اند.

هوانگ گفت: دیدن وضعیتی که آن‌ها در آن بودند، تکان دهنده بود، بسیاری از آن‌ها لاغر شده بودند و گریه می‌کردند.

وی افزود: یکی از صاحبان حیوانات خانگی را دیدم که وارد شد تا ببیند گربه‌اش در بین آنهاست یا نه و او غرق اشک بود. دلم براش سوخت.

چین هیچ قانونی برای حمایت از حیوان آزاری ندارد که بتوان از آن برای پیگرد قانونی مظنونان استفاده کرد، اما آن‌ها ممکن است تحت تعدادی از قوانین دیگر برای شکار گنجشک ها، سرقت اموال و نقض قوانین پیشگیری از بیماری همه گیری حیوانات با مجازات مواجه شوند.

هوانگ گفت: ما مدتی این باند دزد گربه‌ها و تاجران گوشت را تعقیب می‌کردیم تا اینکه سرانجام مکانی را پیدا کردیم که تمام گربه‌هایی را که در خیابان‌ها دزدیده بودند، ذخیره می‌کردند.

وی افزود: گنجشک‌ها ابزار رایجی بوده که توسط سارقان گربه استفاده می‌شود.

امدادگران گفتند که بسیاری از گربه‌ها در وضعیت جسمانی نامناسبی بودند و بسیاری از آن‌ها هنگام رسیدن فریاد می‌زدند.

گربه‌ها برای ارسال به جنوب چین درنظر گرفته شده بودند، جایی که با وجود افزایش آگاهی عمومی در مورد بی‌رحمی تجارت گوشت حیوانات خانگی، هنوز مردم گوشت گربه مصرف می‌کنند.

اگرچه سگ‌ها و گربه‌ها به ندرت توسط درصد کمی از مردم در چین خورده می‌شوند، تخمین زده می‌شود که هر ساله حدود ۱۰ میلیون سگ و چهار میلیون گربه برای مصرف انسان در سراسر این کشور کشته می‌شوند.

در سال ۲۰۲۰، دو شهر بزرگ شنژن و ژو‌های در جنوب چین، مصرف گوشت سگ و گربه را ممنوع کردند، که یک نظرسنجی از ۳۷۸ میلیون نفر در چین توسط سایت خبری ifeng.com نشان داد که تقریباً ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان از آن حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی      

منبع: فرارو

کلیدواژه: گربه خانگی چین حیوانات خانگی گنجشک ها گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا

به گزارش تابناک، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ داود عبدالمالکی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف از یکی از واحدهای تولیدی فعال در زمینه فرآوری کشمش در شهر شال، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگهبان شرکت در اظهارات خود به ورود سارقان و ضرب و جرح توسط آن‌ها اشاره کرده بود، افزود: سارقان پس از ضرب و جرح نگهبان مقادیر قابل توجهی کشمش، تجهیزات و لوازم شرکت را به سرقت برده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: مأموران در بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت، سرنخ‌هایی از دست داشتن ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌دست آورده و با هماهنگی قضائی، فعالیت‌های آنان را تحت نظر گرفتند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم در حالی که قصد فروش ۵۰۰ کیلو از کشمش‌های سرقتی را داشتند در اقدامی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شده و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همدستی ۲ عضو دیگر باند اعتراف کرده‌اند، گفت: ۲ سارق دیگر در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده و حدود هزار و ۴۳۰ کیلوگرم کشمش و بخش قابل توجهی از اقلام سرقتی در مخفیگاه آن‌ها کشف شد.

 

دیگر خبرها

  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته