Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون وزیر جهاد کشاورزی از ارتقاء سرمایه‌گذاری وزارت جهاد در دولت سیزدهم از 3.5 به 6.1 درصد، و ارزش افزوده کشاورزی هم از جی دی پی به 6.7 درصد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا‏ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از دو هزار طرح وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سهم وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم از 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد به 6.1 درصد رسیده، و ارزش افزوده کشاورزی هم از جی دی پی به 6.7 درصد ارتقا یافته است.
قربانی افزود: حجم سرمایه‌گذاری 5 هزار و 600 میلیارد ریال (همت) این دو هزار طرح با 51 درصد آورده بخش خصوصی، 25 درصد آورده بخش دولتی، 21 درصد تسهیلات بانکی و 3 درصد هم خودیاری است.
وی با بیان این که این طرح ها 12 هزار و 800 شغل پایدار و تثبیت 23 هزار شغل را در پی داشته است، افزود: رویکرد ما در ارائه تسهیلات عدالت‌ محوری در توزیع جغرافیایی، محرومیت‌زدایی، ارزش افزوده، تامین امنیت غذایی، اشتغالزایی و پتانسیل‌های منطقه‌ای بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به وسعت و تعداد طرح بیان کرد: آب و خاک یک هزار و 52 طرح به میزان 55 درصد از کل طرح ها را به خود اختصاص می دهد، تولیدات دامی با 225 طرح و 12 درصد از کل طرح، باغبانی 9 درصد از کل طرح ها را به خود اختصاص می‌دهد. 76 درصد از کل طرح های ما در زیربخش آب و خاک، تولیدات دامی و باغبانی است و 73 درصد از اعتبارات در حوزه صنایع تبدیلی، آب و خاک و دام هزینه شده است.
وی ادامه داد: 25 درصد طرح ها در استان سیستان و بلوچستان با 182 طرح و پس از آن خراسان جنوبی با 7.8 درصد و سمنان با 7 درصد از کل طرح ها و 132 طرح افتتاح خواهد شد. به لحاظ تخصیص اعتبار هم 20 درصد از اعتبارات در استان خوزستان، پس از آن زنجان و اصفهان لحاظ شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: در حوزه آب و خاک 1052 طرح با 1.3 همت، تولیدات دامی 225 طرح با 1.1 همت، باغبانی 181 طرح با 790 میلیارد تومان، صنایع تبدیلی 148 طرح با 1.5 همت، زراعت 115 طرح با 365 میلیارد تومان، سازمان حفظ نباتات دو طرح با 700 میلیارد تومان، شرکت شهرک‌های کشاورزی سه طرح با 7 میلیارد تومان، دامپزشکی یک طرح با 121 میلیارد تومان، شیلات 26 طرح 84 میلیارد تومان، سازمان منابع طبیعی 75 طرح با 144 میلیارد تومان، سازمان تات 5 طرح با 22 میلیارد تومان، سازمان امور عشایر 64 طرح با 40 میلیارد تومان و تعاون روستایی 10 طرح با 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع با افتتاح این طرح ها شاهد رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در سال 1401 خواهیم بود.
قربانی افزود: سهم وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم از 3.5 درصد به 6.1 درصد رسیده و ارزش افزوده کشاورزی هم از جی دی پی به 6.7 درصد ارتقا یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درصد از کل طرح ها میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزش افزوده کشاورزی هم آب و خاک طرح با 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت

به گزارش صدای ایران از تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد: شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهاد‌های حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.


دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم