Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:58:34 GMT

باید یک وزیر برای وزارت خانه صمت و بازرگانی معرفی شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۱۴۰

باید یک وزیر برای وزارت خانه صمت و بازرگانی معرفی شود

یک وکیل دادگستری گفت: تا زمانی که وزارت خانه صمت و بازرگانی تفکیک نشوند، نمی توان دو وزیر معرفی کرد و فعلا باید  یک وزیر  معرفی شود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، درباره اینکه دولت برای وزارت خانه های صمت و بازرگانی ملزم به معرفی یک وزیر است یا دو وزیر؟ گفت: تا زمانی که این وزارت خانه‌ها تفکیک نشوند، نمی‌توان دو وزیر معرفی کرد و فعلا باید  یک وزیر معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر حقوقی در قانون، این وزارت خانه‌ها (صمت و بازرگانی) با هم ادغام شدند و یک وزارت خانه است؛ لذا تا زمانی که این قانون اعتبار دارد یک وزیر در راس این وزارت خانه قرار می گیرد. مگر اینکه مجلس طرح تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را که دولت مطرح کرده به تصویب برساند و شورای نگهبان آن را تایید کند، در آن صورت دو وزارت خانه می شود و باید دو وزیر معرفی کنند ولی در حال حاضر یک وزیر در راس این وزارت خانه قرار می گیرد.

این وکیل دادگستری درباره صحبت قالیباف رییس مجلس مبنی بر اینکه دولت دو وزیر برای وزارت صمت و بازرگانی به مجلس معرفی می‌کند، گفت: تا زمانی که این وزارت خانه ها تفکیک نشدند نمی توان دو وزیر معرفی کرد. متاسفانه مسئولان باید یک دوره آموزش قانون را ببینند زیرا بعضا صحبت‌هایی را مطرح می کنند که مبنایی ندارد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت صمت تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت صمت و بازرگانی وزارت خانه دو وزیر معرفی تا زمانی یک وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند

آفتاب‌‌نیوز :

از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام برده می‌شد؛ شایعاتی که در روز‌های اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه