Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد فتوحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به حریق انبار یک واحد دامداری در روز گذشته اظهار کرد: انبار این واحد دامداری که حاوی کاه،  یونجه و کلش بوده ظهر دیروز سه شنبه هشتم شهریور دچار حریق می شود که در ابتدا آتش سوزی کم بوده و انتظار می رفت با چند دستگاه خودروی آتش نشانی مهار شود اما به دلیل اینکه کاه و کلش و یونجه به محض آتش گرفتن به جاهای دیگری سرایت می کند حریق در مدت زمان کوتاه مهار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ساعت 18:30 عصر دیروز طی تماسی اعلام کردند که هنوز آتش مهار نشده که سریعا در محل دامداری حضور یافتم و با مدیریت میدانی، نسبت به پای کار آوردن  تمام تجهیزات شهرستان اقدام شد. 

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به بزرگ و مهم بودن دامداری دچار حریق شده ادامه داد: این دامداری از واحدهای مهم شهرستان آبیک محسوب می شود که تامین کننده بخشی از شیر استان قزوین و کشور هم محسوب می شود. 

فتوحی اضافه کرد: پس از حضور در محل حادثه چهار دستگاه لودر و هفت دستگاه کامیون در محل حاضر شدند و نسبت به خروج بخشی از مواد سوخته شده و دور کردن آنها از دام های شیری که حساسیت های خاص خودشان را دارند، اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: تا ساعت 3 بامداد که در محل حریق حاضر بودم، حریق کنترل و مهار شد اما آتش نشانان تا ساعت 6 صبح نسبت به اطفای حریق و جابه جایی بخشی از یونجه ها و...  از منطقه حساس اقدام کردند؛ دودی هم که در حال حاضر در شهر آبیک مشاهده می شود   تا ظهر ادامه و به پایان می رسد.

این مسئول اذعان کرد: به دلیل گسترده بودن حریق آتش نشانان قزوین، شهر صنعتی البرز، شهرک های صنعتی کاسپین یک و دو و حتی نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرهای نظرآباد و ساوجبلاغ استان البرز در محل حریق حاضر بودند. 

فرماندار شهرستان آبیک با اطفای انبار دامداری پس از تلاش 16 آتش نشانان حاضر در محل حریق افزود: میزان خسارت وارده و علت وقوع حریق در این دامداری توسط کارشناسان بیمه و آتش نشانی در دست بررسی قرار دارد. 

فتوحی با اشاره به عدم رعایت مسائل ایمنی در برخی از دامداری ها و واحدهای صنعتی، هزینه کردن برای این مهم بر اساس ضوابط استاندارد را ضروری دانست ادامه داد: در جلسه مدیریت بحران دستگاه هایی را مکلف به بررسی وضعیت ایمنی واحدهای دامداری خواهم کرد تا اخطارهای لازم انجام و اقدامات مناسب صورت گیرد و ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک حریق فتوحی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

 رئیس روابط عمومی فرمانداری ری گفت: دود گسترده در آسمان ری ناشی از آتش سوزی در انبار کارتن در محدوده بیمارستان هفت تیر است.

مسعود ترکاشوند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آتش‌سوزی گسترده انبار در شهر ری گفت: دود گسترده در آسمان شهر ری ناشی از آتش‌سوزی در یک انبار کارتن بود که به دلیل تعطیلی کارخانه و اطلاع دیرهنگام به آتش‌نشانی گسترش یافته است.

وی افزود: آتش‌نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله در محل حاضر و اقدام به اطفای حریق کرده است.

رئیس روابط عمومی فرمانداری ری در ادامه گفت: تا این لحظه اطلاعی از میزان خسارات احتمالی در انبار نزدیکی بیمارستان هفت تیر نداریم و بلافاصله پس از کسب اطلاع اعلام خواهد شد.

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران نیز درباره حادثه حریق در انبار شهر ری گفت: ساعت 18:54 عصر امروز در یک مجتمع انبارداری در نزدیکی بیمارستان هفت تیر شهرری یک مورد آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست که بلافاصله 5 ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: انبار مسقفی با مساحت حدودی 500 متر و فضای باز هزار متر که محل نگه داری کارتن، اسپری و عطر و لوازم یدکی دوچرخه بود، به صورت کامل شعله‌ور شده اما آتش‌نشانان از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در نزدیکی محل حریق انبارهای متعدد کالا و کانتینرهای نگه داری کالا ‌وجود دارد اما در حال حاضر عملیات شعله زنی در حال انجام و شرایط تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: در محدوده مسقف این انبار انفجارهای زیادی شنیده می‌شود که احتمالا ناشی از انفجار اسپری، عطر و ادکلن است که باعث تخریب سقف‌ها شده است. این حادثه تاکنون خسارت جانی و مصدومیت در پی نداشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • دود گسترده در شهرری مربوط به حریق بیمارستان نیست
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز