Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:42:54 GMT

امید وحدت مشهد در آستانه انحلال؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۲۳۷

امید وحدت مشهد در آستانه انحلال؟

ایسنا/خراسان رضوی در فاصله کمتر از سه روز تا آغاز هفته دوم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال هنوز تکلیف بقا یا انحلال تیم امید وحدت مشهد مشخص نشده‌ است.

در شرایطی که باید شاگردان محسن بنگر روز جمعه در مشهد پذیرای خلیج فارس ماهشهر باشند، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و پنجره امید وحدت مشهد کماکان بسته است و قرارداد بازیکنان تازه‌وارد این تیم ثبت نشده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه مدیر عامل جدید باشگاه در مصاحبه‌های خود از برنامه‌ریزی تیم جدید مدیریتی برای حضوری موفق در فوتبال سخن گفته و مدعی بود ماه‌ها مذاکره و رایزنی در خصوص انتقال امتیاز از شهرخودرو به امید وحدت صورت گرفته اما مشخص نیست دقیقا این برنامه‌ریزی و تامین بودجه به چه شکل بوده که تا چند روز مانده به شروع هفته دوم لیگ یک هنوز حتی پنجره این تیم باز نشده‌ است.

امید وحدت جمعه هفته قبل راهی تالش شد تا در نخستین بازی خود به مصاف چوکا برود؛ آن هم در شرایطی که فقط موفق به اخذ رضایت سیدمهدی رحمتی سرمربی سابق شهرخودرو شده‌ بود و خبری از جلب رضایت طلبکاران خارجی این باشگاه نبود.

با توجه به این وضعیت طبیعی بود که جلوی بازی این تیم گرفته شود و سه امتیاز راحت به حساب چوکا واریز شود. شاگردان محسن بنگر که تا تالش رفته‌ بودند به این امید که شاید پنجره با معجزه باز شود، در نهایت یک دیدار دوستانه به جای بازی در چارچوب لیگ یک مقابل چوکا برگزار کردند و به مشهد بازگشتند.

در این هفته هم اتفاق خاصی هنوز روی نداده و آنطور که چوپانی، مدیر عامل باشگاه امید وحدت، در گفت‌وگو با ایسنا روایت کرده، ظرف امروز و فردا این احتمال وجود دارد که تیم مشهدی بتواند رضایت میرو و کوزین را جلب کند.

چوپانی گفت: برخی ایجنت‌ها اجازه نمی‌دهند پروسه توافق با طلبکاران خارجی به مقصد برسد. مجموعه امید وحدت وارث بدهی‌های شهرخودرو است و با کوزین صحبت کردیم تا مقداری از طلب ۴۲ هزار دلاری خود را تخفیف بدهد. در نهایت روی عدد ۳۵ هزار دلار به توافق رسیدیم.

وی افزود: در خصوص میرو هم ابتدا توافق کردیم که میرو بخش مهمی از طلبش را ببخشد و به جای ۴۰۰، ۲۰۰ هزار دلار را در چهار قسط ۵۰ هزار دلاری به وی بپردازیم. با اینکه همه توافقات لازمه صورت گرفته‌ بود اما ناگهان یک ایجنت زیر توافق زد و مدعی شد که این توافق به ضرر میرو است و باید توافقی جدید صورت گیرد. این موضوع باعث شد زمان را برای باز شدن پنجره در هفته نخست از دست بدهیم. یکی از ایجنت‌های میرو مدعی شد که باید ۲۵۰ هزار دلار به این بازیکن اوکراینی بپردازیم و در قسط اول هم ۱۰۰ هزار دلار باید به حساب میرو واریز شود. با توجه به تحریم‌ها این موضوع سخت است اما امیدوارم امروز بتوانیم کار را یکسره کنیم تا پنجره باز شود.

چوپانی با انتقاد از فضای دلالی در فوتبال ایران تصریح کرد: دلال‌های اطراف این بازیکن و مربی اسبق شهرخودرو اجازه توافق را تا امروز نداده‌اند و حتی برای رایزنی و وصول رضایت کوزین و میرو پول می‌خواهند. فردی به من اعلام کرده اگر یک میلیارد تومان به او ندهیم، اجازه نمی‌دهد توافقی هم صورت گیرد. چرا نظارتی بر فضای دلالی در فوتبال ایران نیست؟ امیدوارم یک روز ریشه دلال‌ها خشک شود.

تعریف و تمجید از مسبب وضعیت امروز تیم مشهدی

نکته عجیب اما در صحبت‌های چوپانی تعریف و تمجید مدام از فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، است.

وی در خصوص حمیداوی گفت: در این هفته‌ها حمیداوی به شدت از ما حمایت کرده و پای کار است تا توافق صورت گیرد. حتی با او به تازگی تماس تصویری داشتم و او همراه با ماست.

چوپانی در شرایطی از حمیداوی تمجید می‌کند که وی باعث و بانی این پنجره بسته امتیاز فوتبال مشهد است. عقد قرارداد هنگفت با بازیکنی که پس از شهرخودرو به عرصه مدلینگ روی آورد و با انجام چهار بازی و بدون حتی یک گل زده، ایران را ترک کرده و حالا با طلب هنگفت ۴۰۰ هزار دلاری پنجره شهرخودرو(امید وحدت) را مدت‌هاست که بسته‌است، از موارد مهم رزومه مدیریتی حمیداوی در فوتبال ایران است. حمیداوی و منصوبانش با کوزین هم بارها و بارها در سال گذشته توافق کردند و هر بار با خلف وعده و عدم پرداخت پول وی باعث شدند تا این مربی ایتالیایی هم در نهایت به بسته شدن پنجره شهرخودرو رضایت دهد.

دریافت هزینه و صدور رضایت‌نامه بازیکنان توسط مجموعه شهرخودرو یکی دیگر از دلایل وضعیت آشفته این روزهای امید وحدت است. اگر تمام بازیکنان در این بازه چند ماهه آزاد نمی‌شدند، حداقل می‌شد این تیم در هفته‌های نخست با پنجره بسته هم به میدان برود تا امروز نگران سقوط به ۲ رده پایین‌تر و لیگ دسته سوم نباشد.

مشخص نیست چرا خریداران جدید باشگاه امید وحدت، با علم به این موارد و لمس بحران‌هایی که مسبب اصلی آن، مالک شهرخودرو بوده، به این شکل از او تشکر می‌کند و نوک پیکان انتقادها را به سمت مسئولان و مدیران شهری و استانی می‌برد؟

چوپانی با اشاره به اینکه هیچکس در این استان حاضر نشده به مجموعه امید وحدت پولی را قرض بدهد، گفت: ما از روز نخست اعلام کردیم که نیازی به کمک هیچکس نداریم اما حالا با توجه به وضعیت اورژانسی و زمان کمی که داریم، از دوستان تقاضا کردیم مبلغی را تحت عنوان قرض به مجموعه امید وحدت بدهند تا حداقل امتیاز برای فوتبال خراسان باقی بماند ولی متاسفانه هیچکس حاضر به کمک نشد. واقعا گویا به فوتبال با این همه هوادار و علاقه‌مند به چشم یک بچه سرراهی نگاه می‌کنند.

مشخص نیست مجموعه امید وحدت چطور در جریان بدهی سنگین دلاری این امتیاز نبوده و برای خرید آن قدم جلو گذاشته‌ است. نکته جالب توجه اینکه در روز معارفه محسن بنگر همه مسئولان این تیم مدعی بودند نسبت به شرایط آگاهی کاملی دارند و می‌دانند که قدم در چه راهی گذاشته‌اند. حالا اما به فاصله ۲ تا سه هفته از آن روزها شرایط به شکلی کاملا متفاوت پیش رفته‌ است. تحریم‌ها و سختی انتقال پول به خارج از کشور، رقم سنگین دلاری، خالی بودن لیست، عدم حمایت از فوتبال در مشهد و خراسان رضوی هیچکدام موضوع جدیدی نبوده که در این ۲۰ روز اتفاق افتاده باشد.

ناهماهنگی عجیب سرمربی، سرپرست و مدیر عامل امید وحدت

یکی از راه‌هایی که برای فرار از انحلال امید وحدت پیشنهاد شده اما پر کردن لیست برای بازی روز جمعه با بازیکنان رده سنی امید و جوانان این باشگاه است.

محسن بنگر، سرمربی امید وحدت، در خصوص این رویکرد اظهار بی‌اطلاعی کرد و در گفت‌وگو با ایسنا گفت: من تا به حال نشنیده‌ام که تیم امید و جوانان داشته‌ باشیم. اصلا خبری از چنین تیم و بازیکنانی در این رده سنی نداریم.

فرامرز حسینی، سرپرست تیم امید وحدت اما در پاسخ به ایسنا گفت: قطعا بازی روز جمعه برگزار می‌شود. پلن آ این است که بتوانیم پنجره را باز کنیم؛ اگر این اتفاق رخ نداد، طبق صحبت‌هایی که با دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی و مدیر کل ورزش استان داشتیم، بازیکنان امید سال گذشته را وارد لیست می‌کنیم تا بازی برگزار شود. اجازه نمی‌دهیم تیم بیافتد و منحل شود. ۱۶ بازیکن امید داریم که همه هم مشهد ساکن هستند و هماهنگ کرده‌ایم که از امروز سر تمرین حاضر شوند.

اما برخلاف ۲ اظهار نظر بالا، مدیر عامل باشگاه نظر متفاوتی دارد.  

وی به ایسنا گفت: این پیشنهاد را هفته قبل هم پیش از آغاز رقابت‌ها هیات فوتبال به ما ارائه کرد اما من و محسن بنگر با این پیشنهاد مخالف بودیم و هستیم. اگر قرار است با بازیکنان دهه هشتادی به مصاف رقبا برویم و اسباب خنده فوتبال ایران شویم، ترجیح می‌دهم تیم منحل شود. محسن بنگر با کوله باری از سابقه و پوشیدن پیراهن تیم ملی را به مشهد نیاورده‌ایم که با تیم جوانان به مصاف رقبای لیگ یکی برویم.


فوتبال مشهد با باشگاهی روبه‌رو است که سرمربی‌اش از حضور بازیکنان رده سنی امید گویا خبر ندارد؛ سرپرستش اظهار امیدواری می‌کند و مدعی است قرار شده بازیکنان امید و جوانانش به تمرین بیایند و حتی احتمالا روز جمعه به میدان بروند و مدیر عاملش هم به کل مخالف چنین اتفاقی است و انحلال را به چنین وضعیتی ترجیح می‌دهد.

گلایه امید وحدت از فدراسیون و مشهدی‌ها

امید وحدت برای بازی قبل مقابل چوکا هم درخواست کرد سه روز این بازی عقب بیافتد؛ فدراسیون هرچند با این پیشنهاد مخالفت کرد اما گذر زمان نشان داد که اگر سه روز هم به این تیم مشهدی فرصت داده می‌شد، باز هم پنجره‌ای قرار نبود باز شود و در نهایت چوکا سه بر صفر پیروز می‌شد. حالا دوباره آن‌ها همین درخواست را تکرار کرده‌اند.

چوپانی با گلایه از مشهدی‌های حاضر در فدراسیون گفت: چطور وقتی ابومسلم به ۲ تیم تبدیل شده‌ بود و یکی با خداداد و دیگری با چمنیان تمرین می‌کرد. خداداد عزیزی توانست چهار هفته بازی‌های ابومسلم را به تعویق بیاندازد اما الان وقتی درخواست می‌کنیم سه روز بازی ما عقب بیافتد، دوستان در فدراسیون حتی برای تیم شهرشان یک رایزنی ساده هم نمی‌کنند. قرار بود به واسطه انتقال امتیاز من در مجمع انتخاباتی شرکت کنم و حتی صحبت‌هایی هم در این خصوص با میرشاد ماجدی انجام داده‌ بودم و وی پس از رویت کارهای انتقال موافقت کرد اما کامرانی‌فر برای من لینک خبری را ارسال کرد که در آن نوشته‌ بود معامله میان شهرخودرو و امید وحدت فسخ شده‌ است. به او گفتم چنین مطلبی صحت ندارد ولی او گفت باید حیدرپور در این انتخابات شرکت کند. دیده‌اید که با آن حرکت عجیب و عکس گرفتن از کاغذ رای چه ماجرایی را هم ایشان رقم زد. حالا هم از اصولی می‌خواهیم یک هفته بازی ما با خلیج فارس ماهشهر را عقب بیاندازد تا سهمیه فوتبال مشهد در لیگ یک باقی بماند.

امید وحدت زمان زیادی ندارد و شاید امتیاز پرماجرای پدیده سابق، شهرخودروی سابق و امید وحدت فعلی تا ۴۸ ساعت آینده وجود نداشته‌ باشد. سرانجام تلخ و مشابه تیم‌های مشهدی پس از ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان حالا گریبان امید وحدت را گرفته‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ دسته یک فوتبال ایران فوتبال ایران مشخص نیست مدیر عامل محسن بنگر هزار دلار روز جمعه لیگ یک سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تیم بسکتبال دنور ناگتس در بازی سوم از سری پلی‌آف یک چهارم نهایی کنفرانس غرب لیگ NBA به سومین پیروزی خود مقابل لس‌آنجلس لیکرز دست پیدا کرد و لیکرز را در آستانه حذف قرار داد. این یازدهمین پیروزی متوالی دنور مقابل لیکرز بود.

نیکولا یوکیچ 24 امتیاز،‌ 15 ریباند و 9 پاس گل برای دنور و آنتونی دیویس 33 امتیاز و 15 ریباند برای لیکرز کسب کردند.

نکته قابل توجه در مورد لیکرز این است که در هر 3 بازی پلی‌آف از حریف با اختلاف بیش از 10 امتیاز پیش بود اما در نهایت شکست خورد. کارشناسان معتقدند دلیل شکست‌‌های لیکرز این است که به جز لبران جیمز، آنتونی دیویس و آستین ریوز، هیچ بازیکنی قادر به کسب امتیاز در حد قابل قبول نیست. دی‌آنجلو راسل نیز در بازی صبح امروز 24 دقیقه بازی کرد اما امتیازی به دست نیاورد.

فیلادلفیا سونی سیکسرز با 50 امتیاز و 8 ریباند از جوول امبید از سد نیویورک نیکس گذشت. جیلین برانسون 39 امتیاز و 13 پاس گل برای نیکس به دست آورد.

نتایج دیدارهای صبح امروز، جمعه به شرح زیر است:

کلیولند 83 - اورلاندو 121 (2 بر یک به سود کلیولند)
نیویورک 114 - فیلادلفیا 125 (2 بر یک به سود نیویورک)
دنور 112 - لیکرز 105 (3 بر صفر به سود دنور)

دیگر خبرها

  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس